Mogelijke komende wijziging door de NABV.

Het gaat er volgens mij meer om dat een .4 tegenover een .36 meer schade kan aanrichten op iemands gezicht bijvoorbeeld. Houdt de energie langer vast dan een lichtere BB.

Ik heb ook een orga gehoord over het feit dat het minimale keurmerk op de brillen, maar bescherming biedt aan één hit. Als je daar herhaaldelijk met .4's op geraakt wordt kan je ondanks je veilige bril, toch een oog verliezen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Pietjepuk123
Het gaat er volgens mij meer om dat een .4 tegenover een .36 meer schade kan aanrichten op iemands gezicht bijvoorbeeld. Houdt de energie langer vast dan een lichtere BB.

Ik heb ook een orga gehoord over het feit dat het minimale keurmerk op de brillen, maar bescherming biedt aan één hit. Als je daar herhaaldelijk met .4's op geraakt wordt kan je ondanks je veilige bril, toch een oog verliezen.

Dat laatste wat betreft bril ben ik absoluut met je eens. Ik heb ze wel eens vol op het glas gehad, en dat voelt ook al zou de bril het aankunnen, zeer onprettig aan. Het klinkt ook alsof ie' zoiets niet vaak aan zou kunnen...
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan
Het is mij nog steeds onduidelijk met welk gewicht assualt/support getest gaat worden. Ik schiet bijna altijd met 0,25 vanwege de kosten. Zoals het nu er uitziet kan ik elke keer wat 0,3 bb's in de drum mag gooie om de joule te laten meten.

Zoals eerder geschreven, laat ze zich druk maken over de brillen die verkocht worden. En fatsoenlijk advies betreft keurmerken en eisen. Een tand is nog is te repareren en met een minder kan je prima leven. Een oog is een ander verhaal....
 
  • Leuk
Waarderingen: Arjen511
Ik begrijp ook nog steeds niet wat het probleem is als je met een .4 of .45 netjes onder de 2.3 joule blijft. Mijn replica schiet met .2 470 fps en met .45 blijft hij ook netjes onder de 2.3 joule. Had me er al een beetje bij neer gelegd dat het .4 ging worden. Krijg al mijn zwaardere bb's niet op dit jaar dus zal ze sowieso al in belgie op moeten maken oid. Maar het is echt onzin dat ze nu ineens nog lichtere bb's willen hanteren.

Als de creep al is aangepakt en je netjes onder de limieten blijft is er toch niets aan de hand? Laat snipers desnoods fpsen met .4 Weet je zeker dat er niet gecreept kan worden en kan iedereen toch zn fijne gewende gewicht spelen.

Laat de spelers kiezen ipv mensen die blijkbaar niet tot amper skirmen.

Ik sluit mij hier volledig bij aan, als je gewoon binnen de joule limiet blijft moet het volgens mij niet uitmaken. Er wordt in een gepubliceerd document gezegd dat een sniper met .4 op 15 m 1,26 joule schiet en de limiet op deze afstand is 0,8 joule. Daarom zou ik zeggen dat de MED verhoogd wordt naar 30 meter, dan zit een sniper die 2,32 joule schiet met .4 ruim binnen de joule limiet op die afstand.

https://www.nabv.nl/docs/default-source/downloads/overige/faq-regelwijzigingen-1-januari-2019.pdf

@Benniedictus wat ik begreep is dat iedereen op .3 wordt getest. Als je nu binnen de limiet zit hoef je je geen zorgen te maken lijkt mij
 
Laatst bewerkt:
Het is mij nog steeds onduidelijk met welk gewicht assualt/support getest gaat worden. Ik schiet bijna altijd met 0,25 vanwege de kosten. Zoals het nu er uitziet kan ik elke keer wat 0,3 bb's in de drum mag gooie om de joule te laten meten.

Zoals eerder geschreven, laat ze zich druk maken over de brillen die verkocht worden. En fatsoenlijk advies betreft keurmerken en eisen. Een tand is nog is te repareren en met een minder kan je prima leven. Een oog is een ander verhaal....
Je fps't toch vrijwel altijd met bb's van de organisatie? De enige die ik ooit mee heb gemaakt die dat niet deden was een belgische ogra.
 
Daarom zou ik zeggen dat de MED verhoogd wordt naar 30 meter,
Spelers vinden het nu vaak al moeilijk om 5 meter in te schatten x'D Wat denk je dat er gebeurd als je 30 meter moet inschatten? ;)
 
Idd, gewoon 0,4 max omdat je anders per bb gewicht een andere med moet gaan hanteren, waarom med van elke sniper omhoog omdat er een aantal sniper met zwaardere bbs wilt schieten?

Laten we eerst eens de nieuwe regels invoeren.
Misschien hebben snipers met de nieuwe regels dezelfde voordelen als op dit moment met joulecreep op elk platform.
Tuurlijk snipers gaan minder ver schieten, maar aegs en polarstars ook.

Ze hebben gewoon joulecreep aan de ban gelegt, op dit moment mag je nog gewoon dik over de 3 joule schieten met zwaardere bb zolang je replica maar 500 fps schiet op 0,2 gram. Dan overtreed je geen regel.

Wordt alleen lastig als je ook wel eens in belgie of ergens andrrs speelt, dan wordt je door alles en iedereen met geüpgraded spul eruit geschoten
 
Laatst bewerkt:
Er wordt in een gepubliceerd document gezegd dat een sniper met .4 op 15 m 1,26 joule schiet en de limiet op deze afstand is 0,8 joule. Daarom zou ik zeggen dat de MED verhoogd wordt naar 30 meter, dan zit een sniper die 2,32 joule schiet met .4 ruim binnen de joule limiet op die afstand.
Kunnen we gelijk de med van aegs naar 10 verhogen ;) , stel je voor dat we op 10 meter afstand moeten gaan pangen. 5 meter geeft al zoveel problemen
 
  • Leuk
Waarderingen: Crix en Jan
Volgens mij betekent een MED niet dat je daar binnen ook volledig mag pangen, dat is hetzelfde met van die snipers die dan op 20 meter pang naar je roepen en je dan je hit zou moeten nemen. Ik heb dit een keer gehad op bunker hill, want meneer had geen sidearm dus kon hij niet schieten binnen 20 meter. Heb hem vriendelijk gezegd dat hij dan pech had en maar een side arm moest halen of slimmer moest spelen.
 
Mag ik zeggen dat ik de hele discussie onderhand flink zat aan het worden ben? En dan niet zo zeer door de mensen hier op het forum, maar door de manier waarop de Nabv dit allemaal communiceert en wat voor gevolg dat heeft voor het sociale deel van de hobby.

Ik snap dat ze een wel overwogen beslissing willen nemen en zoveel mogelijk mensen tevreden willen houden. De manier waarop dit gecommuniceerd wordt is te beroerd voor worden, een cursus communicatie zou geen kwaad kunnen. Nu weer het .36 verhaal erbij waardoor gezichtenboek weer helemaal uit zijn stekker gaat. Alle airsoft groepen op facebook heb ik verlaten omdat het alleen maar kansloze discussie waren over dit onderwerp. Het verpest de sfeer binnen de airsoft community nogal voor mij.

Dat wou ik ff kwijt :p
 
Misschien ligt het aan mij, maar soms vind ik 15 meter inschatten al best moeilijk met mijn sniper. Van een meter of 10 tot 20/22 is regelmatig al discutabel. Als we dan gaan na een meter of 25 a 30, zit je helemaal met een nog groter grijs gebied.
 
In de ideale wereld gewoon pang regel afschaffen en verwachten dat spelers gezond verstand hebben. maja, ideale wereld he...
 
In de ideale wereld gewoon pang regel afschaffen en verwachten dat spelers gezond verstand hebben. maja, ideale wereld he...
Tbh, speel vaak CQB zonder MED.
Bevalt prima. Als je van achteren komt pang je wel even, ipv iemand van een meter op zn achterhoofd te schieten.
Maarja, je komt er soms wel met weggeschoten huid, welten en flinke pijnpuntjes weg. Maar niets wat niet heelt 4 - 8 weken (give or take a few).

Though, ik zit er niet op te wachten door een sniper van close range op de korrel genomen te worden.
Ben 1 maal goed geraakt op mn bril, en dat ding klapte me belachelijk hard op mn hoofd. Kneep ergens op mn gezicht in de huid. Geen plezierige ervaring.

Ik neem aan dat dat buiten MED was.
Liever wat overshoot in geen MED CQB dan dat =X
 
  • Leuk
Waarderingen: sherlockzor
In de ideale wereld gewoon pang regel afschaffen en verwachten dat spelers gezond verstand hebben. maja, ideale wereld he...
Met gezond verstand gebruik ik juist wel de pangregel. Anders kun je de ander erg verwonden.
Maar bij twijfel over de afstand is het trekker overhalen. Of alleen bij zichtbaar hoofd dan ook pang
 
Correct me if i am wrong maar is er niet de regel dat als je sniper bent, je verplicht een side arm bij je moet hebben om dus juist die discussie van de 20 meter regel niet te hebben????
Anders kunnen we beter een meetlint meenemen tijdens de skirm ivm als er wel een discutabele hit is je het na kunt meten.
Ik weet dat het een keer is gebeurd bij een team lid van ons.
Pang regel gedaan, de gehitte speler steekt stok in grond op plek waar hij stond, neemt meetlint uit zak en meet na of het wel 5 meter was(pang met pistool voor zover ik weet).
Daarna doodleuk zegt, is geen 5 meter en loopt doodleuk weg.
Moet niet gekker worden ;)

Mvg Roy
 
Staat nergens in de NABV dat je verplicht bent een sidearm te dragen als je MED 15 meter is, er staat wel dat je binnen de 5-15 meter niet mag schieten en ook geen recht hebt op het gebruik maken van de PANG regel. Blijkbaar wel wel binnen de 5 meter ook met je sniper. Ik was dus in me goed recht om te zeggen dat hij of een sidearm moest aanschaffen of slimmer moest spelen.

PS: Ik dacht dat de MED 20m was voor snipers, echter het is 15m, iig de speler stond te ver voor pang maar te dichtbij om te schieten.
 
Er zullen weinig (goede?) Snipers zijn zonder side arm. Echter waar ik weleens tegenaan ben gelopen is dat er ineens iemand dichterbij je komt in je beeld als sniper op een meter tussen de 10-20, terwijl je daar niet perse op aan het mikken was. Uiteraard is ideale wereld dat je altijd over kan naar je sidearm, maar als je snel moet handelen is de 15 meter verdomd moeilijk in te schatten soms.