Mogelijke komende wijziging door de NABV.

Met gezond verstand gebruik ik juist wel de pangregel. Anders kun je de ander erg verwonden.
Maar bij twijfel over de afstand is het trekker overhalen. Of alleen bij zichtbaar hoofd dan ook pang


Absoluut! maar das gezondverstand en niet omdat het moet. maar gewoon om de discusie te vermijden dat ik weer eens op 10 meter gepangt word
 
QGhuKJQ.jpg


EDIT: officiele bevestiging vanuit de ledenraad fb pagina: https://www.facebook.com/ledenraadnabv/posts/2089087457849306

Ik verneem dit net vanuit een whatsappgroep waar ik inzit. Als dit klopt ben ik absoluut niet een happy camper. In mijn gevoel is er ineens een nieuwe categorie replica's ontstaan: cqb. Deze mogen maar 0.9 Joule als de organisatie alleen deze toelaat!

Dit is echt totaal nieuw voor me en ik ben niet blij. Dit betekend dat je voor bijna al je replica's zal moeten gaan kiezen: is het een cqb of een buiten replica? CO2 pistolen worden naar buiten verbannen, want die zal je never ever onder de 0.9 J krijgen.

Het ergste is dat je hiermee beginners forceert te kiezen: Ga ik binnen of buiten spelen, of koop ik direct 2 replica's? Ik kan me niet voorstellen dat beginners hier blij van worden. Veteranen (zoals ik) ook niet, want ook zij zullen waarschijnlijk nu echt gaan sleutelen aan hun replica's als ze binnen willen spelen.

Het grote voordeel is geen med, maar sorry, dat is dit me absoluut niet waard.

Dan nog de andere veranderingen, DMR's mogen niet meer zo hard schieten als basr's, zelfs niet met 2 seconden delay. Ze mogen zelfs niet meer de oude 450 fps schieten (1.82J), maar slechts 1.7J. Ingrijpend.

Med's voor Basr's gaan dramatisch omhoog, van 15 naar 25 meter.


Ik kan jullie al zeggen dat dit door de ledenraad is gekomen volgens de eerste berichten, 6 tegen, 7 voor.


Ik ben niet blij met deze regels, ik hoop dat de cqb categorie een stille dood sterft door non-adoptie door organisaties en dat de dmr fps limiet blijft gehandhaaft op 1.81 Joule. Voor de rest zie ik weinig waar ik op tegen ben. Ik ben voor de 0.3 fps meting in Joule en ik kan inkomen met de bb limieten, maar deze voor mij bijkomende veranderingen? Nee.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Crix en Denzel053
Ik ben nog steeds voorstander van de nieuwe joule regels.
Maar al het extra gezeur en punten die er gaande weg bij zijn gekomen, beginnen langzaam maar zeker een beetje te voelen alsof ze nu maar in 1x zoveel mogelijk wijzigingen tegelijk door onze strot heen willen stampen.
 
Ik ben zoals twin zegt, voor de nieuwe joule regels, maar een hoop wordt er aan geplakt waar ik totaal niet blij mee ben.

- Waarom moet er een max gewicht komen op alles en vooral die op assault is nu aardig absurd.
- Hoe gaan ze 4 bbs per seconde hanteren op DMR, 0.25 sec delay of is semi lock al genoeg?
- Een speciale CQB klasse waar ik dan nog weer een replica voor moet hebben en waardoor praktisch alleen nog TM GBB's zijn toegestaan lol.
 
Op de officiële Facebook-pagina van de NABV zijn zojuist die regels van Maffia hierboven bevestigd.

Echt absurd die CQB klasse. Over de rest valt te steggelen en vind ik ook bepaalde zaken raar, maar die CQB klasse slaat alles. Is nooit ten sprake gekomen en ineens is het er voor januari doorheen gedrukt? Vreemd.
 
  • Leuk
Waarderingen: Crix
Vaag allemaal weer.
Word nu gedwongen om weer andere bb's aan te gaan schaffen en ook weer een dag extra te gaan besteden om mijn replica's af te gaan stellen op het nieuwe maximale gewicht wat ik mag gaan gebruiken.
Tevens de DMR regels, wat Rebelattack ook al aan geeft, max 4 bb's per sec??
WTF??
Hoe willen ze dit bij een GBB voor elkaar krijgen??
HPA en Tippy is dit nog wel te doen maar nu word dus een compleet soort replica uitgesloten of je moet zeer veel test werk gaan doen om bv de bolt carrier zo zwaar te maken dat hij niet boven de 4 rps uit gaat komen.
Ook al zitten er misschien mensen in met technische kennis, er niet helemaal juist nagedacht met de regelgeving.
Qua CQB heb ik geen probleem omdat het afstellen van mijn type replica vrij simpel is maar het idd absurd dar er eens een klasse door heen gedrukt word waar voor die tijd helemaal niets over vermeld is of sprake van was.
This is just my 2 cents.

Mvg Roy AKA Smitty
 
Ik ben voor de introductie van de cqb klasse. Als dit verplicht was dan zou ik tegen zijn echter omdat ze de keuze aan de orga laten dan heb ik er niks op tegen.

Assault met max 0.3 is ook ok. Je maakt mij niet wijs dat er assault zijn die per se hoger nodig hebben.
 
Erhm die zijn er wel ;)
Een Tippy bv houd erg veel van de zwaardere bb's en ik gebruikt ze ook.
Met 0.32 werkt die van mij perfect en met lichtere bb's heb ik vaker last van afzwaaiers.

Mvg Roy AKA Smitty

Assault met max 0.3 is ook ok. Je maakt mij niet wijs dat er assault zijn die per se hoger nodig hebben.
 
  • Leuk
Waarderingen: Crix en Robin2k7
What the fuck is dit nou weer? Jongens, wat mij betreft massaal de nabv bellen, mailen, etc om ze door te laten krijgen dat de spelers op dit soort onzin niet zitten te wachten.
 
Hoewel ik de cqb regel wel erg uit het niets vind komen denkik dat er best wat voor te zegen is. 0.9 joule zou voor een echt cqb velt ruim voldoende moeten zijn. En als je er op die manier voor zorgt dat dr pang regel verdwijnt lijkt me dat heel best.(als ik met een cqb side arm de pang regel mag negeren ook op de groote velden zou ik dat erg echt wel voor over heben)

Dit is wel even allemaal los van het feit dat je straks je cqb replica moet gaan aanpasen als dit in gaat. wat natuurlijk wel waardeloos is
 
  • Leuk
Waarderingen: Pietjepuk123
Het is officieel, zie email nieuwsbrief. Dit slaat helemaal nergens op...
 
Dit voelt alsof een iemand dit heel erg doorheen probeert te pushen. Het is ook maar net aangenomen met 7 voor en 6 tegen. Ben benieuwd wat de verschillende orgas hier op te zeggen hebben.

Met name die cqb categorie is dom. Ik snap het idee erachter, maar in de praktijk verplicht je enorm veel mensen om hun materiaal aan te passen én splits je de community in 2en: velden waar met oude waardes en met de nieuwe cqb klasse gespeeld gaat worden. Dat kan je toch niet willen?
 
Wat een hoop larie zeg.
Max.30 kan dus 2 replicas aan gaan passen. Mijn aeg hopt te zwaar voor .30.
En mijn cqb wapen moet ik gaan downgraden. Terwijl die .30 niet hopt.

En mijn side arm? Zit die wel onder de 0.9joule. Ik betwijfel het.

Vraag mij sterk af wat orga's hier van vinden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Denzel053
Beste allen,

Stuur vooral ook je mening en ook vooral welk persoonlijk effect deze veranderingen hebben op je, door naar de nabv. Het zij digitaal, hetzij op papier. Hou het netjes, hou het duidelijk. Ik denk namelijk dat de nabv er misschien wel technisch wel goed over heeft nagedacht, maar over de praktische effecten en wat de meningen van leden ver de veranderingen zijn niet. Plus de communicatie is gewoon prut. Ik ga in ieder geval wat ik ervan denk op papier en digitaal naar de ledenraad en bestuur sturen volgende week.
 
Ik zie het al voor mij deze regels aan het begin van een skirm dat word gezellig haha

Nog wat het ligt voor de hand en zag het zojuist nog voorbij komen op facebook :

Je kunt beter inzetten op betere bescherming , of je dat moet verplichten dat zal nog wel wat voeten in aarde zetten .

In USA is bijvoorbeeld ook goede oorbescherming verplicht op heel veel velden om maar eens wat te noemen .

2 weken geleden bijvoorbeeld ben ik net boven mijn slaap geraakt door sniper

Kan ik gaan piepen en schreeuwen of ik zorg dat mijn bescherming een upgrade krijgt , in mijn geval een hele goede goggle en een mich helm .

Ik vrees dat het een zooitje word en heel lastig om dit te handhaven .

We gaan het zien volgend jaar


Robin
 
Laatst bewerkt door een moderator:
  • Leuk
Waarderingen: Roy Pie