Mogelijke komende wijziging door de NABV.

Die gekke cqb regel is optioneel dus het staat je vrij die skirms over te slaan. Ik ga mijn replica's niet openhalen. Er zal vermoedelijk geen enkele orga zijn die alleen nog maar met de nieuwe cqb regels gaat spelen, dan zouden ze aardig wat inkomsten mis lopen. Dus geen reden tot paniek.

Enige waar ik het niet mee eens ben is het max gewicht. Maar dat is dan voor iedereen hetzelfde en heeft iedereen dezelfde handicap. Dus opzich kan ik daar ook wel mee leven.
 
  • Leuk
Waarderingen: Goovscoov en Roy Pie
Het is vooral hopen dus dat de cqb locaties niet massaal de cqb regel gaan gebruiken. Neemt niet weg dat we dus van een deel van de evenementen worden uitgesloten als we onze replica's niet open willen schroeven. Toch jammer vind ik persoonlijk.
 
  • Leuk
Waarderingen: Maffo
Ik heb nog niet eens bericht gehad dat ze mijn mail hebben ontvangen.
Gewoon een serieuze brief met kanttekeningen en ideeen.

Op z,n minst verwacht dat ze het hadden ontvangen.

Maar oké misschien hebben ze sint/kerst jaarwisseling recess......

Ik wacht nog even af.

En tja ik heb dat NABV pasje gewoon nodig omdat ik nou eenmaal die replica,s in huis heb.... Ook al overweeg ik om alleen nog buitenland te spelen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Denzel053
Ik heb nog niet eens bericht gehad dat ze mijn mail hebben ontvangen.
Gewoon een serieuze brief met kanttekeningen en ideeen.

Op z,n minst verwacht dat ze het hadden ontvangen.

Maar oké misschien hebben ze sint/kerst jaarwisseling recess......

Ik wacht nog even af.

En tja ik heb dat NABV pasje gewoon nodig omdat ik nou eenmaal die replica,s in huis heb.... Ook al overweeg ik om alleen nog buitenland te spelen.
Meerdere mensen hebben helaas nog geen antwoord op hun email ontvangen.. ben bang dat dat ook niet komen gaat. Wel zag ik dat de ledenraad op reddit bezig was met vragen wat de internationale community vond van deze nieuwe regels.. https://www.reddit.com/r/airsoft/comments/a4mu0l/looking_for_an_opinion_on_enacted_safety_measures/

Achja..
 
Ik heb nog niet eens bericht gehad dat ze mijn mail hebben ontvangen.
Gewoon een serieuze brief met kanttekeningen en ideeen.

Ik heb ook niks terug gekregen op mijn digitale en fysieke brief helaas. Misschien moet ik het nog eens in persoon gaan afleveren op het nac, dan weet ik zeker dat ze het hebben gehad.
 
Meerdere mensen hebben helaas nog geen antwoord op hun email ontvangen.. ben bang dat dat ook niet komen gaat. Wel zag ik dat de ledenraad op reddit bezig was met vragen wat de internationale community vond van deze nieuwe regels.. https://www.reddit.com/r/airsoft/comments/a4mu0l/looking_for_an_opinion_on_enacted_safety_measures/

Achja..
Heb het met belangstelling gelezen en steeds weer denk ik dat de NABV te snel heeft besloten tot nieuwe regels.

Al met al ben ik het eens met een maximum gewicht voor alle replica,s , zou best .4gr kunnen zijn...
Dat is zwaar genoeg voor welke replica dan ook AEG DMR SNIPER SIDEARM or whatever...
en dan de joules bepalen per soort replica.

En de veiligheidsregels aanscherpen is voor mij ook een item

En Ja!! Terugkoppeling van mails en brieven zou ook fijn zijn.
 
Meerdere mensen hebben helaas nog geen antwoord op hun email ontvangen.. ben bang dat dat ook niet komen gaat. Wel zag ik dat de ledenraad op reddit bezig was met vragen wat de internationale community vond van deze nieuwe regels.. https://www.reddit.com/r/airsoft/comments/a4mu0l/looking_for_an_opinion_on_enacted_safety_measures/

Achja..
Wel interessant om te zien dat de meerderheid op internationaal gebied(op dit moment van schrijven) niet eens is met de gewichtslimieten. Deze reactie slaat wat mij betreft de spijker op z'n kop over het max BB gewicht: "This seems to punish the high end guns the most in my opinion. I mean you could implement 0.4 in the cqb class but there really is no point to it when you already have a max Joule limit"
 
Kan me in alle regels vinden behalve de gewichts limieten.
Sommige replica's houden nu eenmaal van een wat zwaardere bb om het optimale resultaat te behalen.
Als de joule limieten al aan banden gelegd worden, waarom dan ook het gewicht van de bb??
Indien er als nog joule creep op treed met de zwaardere bb, zal je gewoon je replica naar beneden bij moeten stellen.
Klaar, joule limit bereikt.
Tevens waar veel mensen over vallen is de CQB klasse.
Nogmaals dit is op vrijwillige basis om dit toe te passen.
Ga je dit wel toepassen, dan zal je je in die klasse ook moeten houden aan de limieten.
Anders is het gewoon zoals het was.
Begrijp al die ophef gewoon niet.
De hele zaak heeft idd niet de schoonheids prijs gewonnen hoe het tot stand is gekomen en de communicatie is ronduit waardeloos maar voor de rest.......
Nee ik ben geen NABV ledenraad lid, nee, ik word niet betaald in wat voor functie door de NABV en nee ik zit ook niet vuist diep bij enige airsoft winkel in.
Ik ben gewoon een airsofter die in verschillende discipline’s wil spelen of heb gespeeld en daar ook met de bij mij gebruikte replica's het beste resultaat wil bereiken zonder iemand anders onnodig te verwonden.

Mvg Roy AKA Smitty
 
Er staan helaas nog wel een paar kleine onvolkomenheden in helaas.

Mvg Roy
 
Is het zo onduidelijk? Het is geen verplichting die 4 RPS bij de FPS meting, het is een middel om in het veld te kunnen testen als mensen het dus misbruiken d.m.v. speedtriggers. Wanneer er dan geklaagd word over iemand met een DMR die veel te snel schiet (no full auto in buildings) kan je hem tenminste testen en waarschuwen.
 
Is het zo onduidelijk? Het is geen verplichting die 4 RPS bij de FPS meting, het is een middel om in het veld te kunnen testen als mensen het dus misbruiken d.m.v. speedtriggers. Wanneer er dan geklaagd word over iemand met een DMR die veel te snel schiet (no full auto in buildings) kan je hem tenminste testen en waarschuwen.

Er was voorheen puur een lijstje geplaatst met regels en geen verdere uitleg, dus was het niet duidelijk of ze deze regel hard gingen handhaven, door een werkelijke .25 seconde delay, of dat ze het puur als richtlijn hadden opgesteld. Er is hier natuurlijk al eerder verduidelijking op gegeven, maar het is mooi dat ze dit in het filmpje nog wel even toelichten (voor mensen die geen gebruik maken van FB en/of fora).
 
  • Leuk
Waarderingen: Roy Pie en RamonDales
Ach weet je in grote lijnen maakt het de sport veiliger wie is daar nu op tegen

Devil is in the details. Het kan best de sport veiliger maken, maar dan moet het het wel op een bepaalde manier doen. Geheel veilig zou immers bb's naar elkaar gooien zijn of helemaal niet spelen, maar dat willen we ook niet toch?

Er zal dus een redelijk midden moeten worden gevonden en ik denk nog altijd dat dit op sommige punten nog altijd beter kan, maar daarvoor refereer ik je verder graag naar mijn handtekening.

Kortom: gaat niet om het ideaal, gaat om de uitvoering.

Ik niet hoor maar gewoon om "azijnzeikers" voor te zijn
Azijnzeikers vind je op Facebook.

Inhoudelijk op het filmpje: Duidelijk an sich, mis nog steeds de onderliggende argumentatie. Daar word in het filmpje nog altijd snel overheen gepoetst, 'internationaal geaccepteerd als veilig', door wie, waar, hoe en wanneer? Het brengt me ook niet veel nieuwe informatie mee, buiten dat ze blijkbaar hebben berekend dat op de med alle klassen nu 0.9/1 joule schieten. Gaat het de tanden redden? Ik hoop het zeer maar denk nog altijd van niet.
 
Weet je Maffo je hebt gelijk als je zegt dat er meer rede en goede argumenten worden gebruikt op dit forum dan inderdaad bv op facebook .

En of er tanden worden gered , ik persoonlijk denk het wel maar volgens mij gaat het nog om iets anders en dat gaat om het behoud van airsoft zelf in Nederland .

Stel er gebeurt iets ergs , iemand krijgt bijvoorbeeld een bizar zware bb op zijn slaap en het gaat vervolgens helemaal fout met die persoon .

En er zijn verschillende aanwijzingen in het verleden dat bepaalde regels moet worden aangescherpt/aangepast en er is niks gebeurd .

Dan is men er als de vinken bij in de politiek om te proberen het airsoft te ontbinden of ze komen zelf met regels die airsoft niet leuk maken bijvoorbeeld door full auto te verbieden en god weet wat nog meer voor ellende .

Wat dat betreft heeft dit dan mijn voorkeur ondanks dat ik hier veel goede argumenten lees om het anders aan te pakken .

Robin
 
  • Leuk
Waarderingen: M14shooter
Ik ben ook wel benieuwd wat betreft tanden. Ik zou mezelf niet vanaf 5 meter (de MED waarop het 0.9 joule zou moeten zijn) met een full auto aeg op mijn gebit laten schieten om het te testen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Robin2k7
Doe maar niet.
Kost je zeker weten 1 of meerdere tanden als je geen bescherming draagt.
Kan er van mee praten.
Ben van ongeveer 10 a 15 meter geraakt en er is bij 1 voor tand een stuk verdwenen.

Mvg Roy

Ik ben ook wel benieuwd wat betreft tanden. Ik zou mezelf niet vanaf 5 meter (de MED waarop het 0.9 joule zou moeten zijn) met een full auto aeg op mijn gebit laten schieten om het te testen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Robin2k7
....

Dan is men er als de vinken bij in de politiek om te proberen het airsoft te ontbinden of ze komen zelf met regels die airsoft niet leuk maken bijvoorbeeld door full auto te verbieden en god weet wat nog meer voor ellende .

......

Robin

Ik zie het probleem niet van beperken van full auto? Dan maar richten ipv sprayen. Ik speel alleen maar singel shot en vind het zelfs nog beter dan full auto.
 
  • Leuk
Waarderingen: Robin2k7