Mogelijke komende wijziging door de NABV.

Echt belachelijk...
Nou, dat weet ik zo net niet...

Ik krijg de indruk, als ik de communicatie van de NABV lees, dat de skirmkant van airsoft slecht een héél klein onderdeel uitmaakt van de hobby.
De meeste (en echte) airsofters doen vooral aan IAPS of volgen een cursus tot Marshall of EHBSO hulpverlenert (voor het geval een IAPS'er met z'n duim in zijn speedholster blijft hangen).

Bovenstaande is ook sarcasme. :p

Ik ben ook blij dat die 4rps geen "harde" eis is. Nou kan ik met een gerust hart gaan nadenken over een gbbr-dmr.
Ik heb beiden gbb's als dmr. Alleen nu wachten tot hij terug is van inbouwen alyan kit. Zelfde type maar dan aeg heb ik ook omgebouwd naar hpa maar ook singelshot gemaakt zodat hij dmr is. Maar ik ben ook meer van het richten en schieten ipv in de richting sprayen

• Leuk
Waarderingen: Robin2k7
Ik nam de nabv al niet zo serieus, nu is het helemaal klaar. Toch niet te beschrijven hoe beroerd de communicatie is? Een 11 jarige kan het nog beter...

• Leuk
Waarderingen: Crix
Wauw... wie is nog meer verbaasd dat de nieuwsbrief van de NABV, die we vandaag hebben ontvangen, helemaal niks (concluderend)beschrijft over de nieuwe joule regelementen, een algemene reactie op de vele (negatieve)reacties van de leden of iets anders in het kader van dit onderwerp? Of ben ik de enigste?

Maandag een mail gestuurd naar nabv. Kreeg een standaard mail terug dat ik met de vraag naar een ander mailadres moest(mondingsenergie). Ik daar direct heen gemaild, maar nog steeds geen antwoord terug...

• Leuk
Waarderingen: Goovscoov
Wauw... wie is nog meer verbaasd
Er had niets in hoeven staan over de commotie die het "J"-woord teweeg brengt onder de leden, maar een melding dat er iets belangrijks besloten is door het bestuur en waar meer informatie daarover te vinden is (op de website van de NABV) had ik op z'n minst wel verwacht.

Wat mij betreft een gemiste kans... doet me een beetje hier aan denken (voor de ouderen onder ons).

• Leuk
Voor zover ik heb kunnen lezen heeft de NABV nog helemaal geen antwoord gegeven op vragen en opmerkingen van hun leden toch? Die nieuwsbrief kon zo gelijk de virtuele prullenbak in.. Daar stond eigenlijk niets in wat op dit moment wel interessant is.

• Leuk
Waarderingen: Goovscoov en Denzel053
Voor zover ik heb kunnen lezen heeft de NABV nog helemaal geen antwoord gegeven op vragen en opmerkingen van hun leden toch? Die nieuwsbrief kon zo gelijk de virtuele prullenbak in.. Daar stond eigenlijk niets in wat op dit moment wel interessant is.
Toen ik het las en onderwerpen zag zoals de "Dutch Open", Marshall opleidingen etc. had ik gelijk het idee dat er wat 'goed nieuws' verspreid wordt om al het 'slechte nieuws' over de nieuwe regeling wat proberen weg te drukken/ te vervagen. Prima communicatie/PR tactiek, dus ze kunnen het wel :eek:.....

• Leuk
Waarderingen: Solotov
Toen ik het las en onderwerpen zag zoals de "Dutch Open", Marshall opleidingen etc. had ik gelijk het idee dat er wat 'goed nieuws' verspreid wordt om al het 'slechte nieuws' over de nieuwe regeling wat proberen weg te drukken/ te vervagen. Prima communicatie/PR tactiek, dus ze kunnen het wel :eek:.....

Touche :D

• Leuk
De positiviteit spat weer van het forum af...
Ik begrijp dat leden het niet altijd eens zijn met wat er van uit de nabv komt, de communicatie moet beter daar, volkomen mee eens.
Maar waarom altijd die negatieve houding naar alles wat de nabv doet.
Okee, het is geen perfecte organisatie en er worden foute gemaakt, maar noem mij maar eens een organisatie waar dat niet gebeurd.
Het feit is dat er nieuwe regels zijn gekomen en in mijn ogen, als je niet bewust de grenzen gaat opzoeken (joule creep) dan hoef je eigelijk weinig of niets te veranderen aan je replica om aan de nieuwe waarden te voldoen.

Helemaal mee eens m14 shooter , kritiek is prima uiteraard maar het is bijna alleen maar kommer en kwel , de intentie van de nieuwe regels zijn goed lijkt me .

Okee, het is geen perfecte organisatie en er worden foute gemaakt, maar noem mij maar eens een organisatie waar dat niet gebeurd.

Sorry, ik heb het hier over de nabv, niet over een andere organisatie. Ik heb op hun kritiek, niet de nationale boogschutters unie of de lokale bakker.

Maar waarom altijd die negatieve houding naar alles wat de nabv doet.

Generaliseren is niet goed. Ik hoop dat uit mijn posts bijvoorbeeld naar voren komt dat ik het over het algemeen goed op het met de nabv. Dat is het over het algemeen goed op heb, ontslaat mij zeker niet van het vasthouden aan een kritische blik op wat ze doen.

Het feit is dat er nieuwe regels zijn gekomen en in mijn ogen, als je niet bewust de grenzen gaat opzoeken (joule creep) dan hoef je eigelijk weinig of niets te veranderen aan je replica om aan de nieuwe waarden te voldoen.

Nouja, dat is dus niet waar, zoals te lezen valt in mijn kritiek: Er is een 0.9J categorie, hoewel optioneel, waar je je zeer waarschijnlijk voor moet aanpassen, en de verlaging van de dmr fps limiet forceert mij met mijn eerder geheel legale replica (met inachtneming nieuwe meetregels) nu ook moet aanpassen.

Helemaal mee eens m14 shooter , kritiek is prima uiteraard maar het is bijna alleen maar kommer en kwel , de intentie van de nieuwe regels zijn goed lijkt me .

De weg naar de hel is geplaveid met goede intenties. Goede intenties dienen te worden omzoomt met goede plannen en goede communicatie. Vooral op die laatste is er zoveel kritiek, tesamen met een deel van de plannen.

Ik heb bijvoorbeeld helaas nog van niemand een reactie gehad. In het algemeen is er buiten de redelijke faq nog weinig over gecommuniceerd en heb ik nog erg veel vragen erover. De in dat opzicht gebrekkige december nieuwsbrief kan daardoor best als teleurstellend worden ervaren.

• Leuk
Waarderingen: Basura Nephilim
Dit is wat ik er van vind:
Wat een ander er van vind is prima maar hoe er op gereageerd word....
Dat de communicatie veel beter had gekund, klopt.
Dat er meer getest had moeten worden, klopt ook.
Meer inbreng van de leden had mooi geweest maar je kunt het nu eenmaal niet iedereen naar zijn zin maken.
Hieronder een kleine opsomming wat ik er van vind.

Mvg Roy

Joule meten, prima.
Elimineert als alles goed gaat de joule creep en zal ook de discussies van jij schiet veels te hard uit gaan sluiten.
FPS verschil tussen DMR en BAS groter maken ook prima.
Wat is nou 20 fps
Delay uit een DMR ook goed.
4RPS max voor de DMR??
Succes met dat halen, zal je flink kramp in de vingers gaan geven :)
CQB klasse, hey het is een klasse die op vrijwillige basis gevoerd kan worden.
Correct me if i am wrong ;),
Dus dat je je replica helemaal moet ombouwen, ligt aan je zelf of je die klasse gaat spelen.
Max gewicht per klasse ben ik het niet helemaal mee eens.
Dit ivm dat bepaalde replica's nu eenmaal beter presteren met een zwaarder gewicht bb(zuiverder schieten) dan met lichtere bb's.
Max gewicht bb's, ook prima.
Dit ivm dat het voor een fabrikant dan makkelijker word om alles in bio aan te leveren.
En nee ik ben geen ledenraad lid, nee ik ben geen NABV medewerker, nee ik ben geen persoon die vuist diep in een winkel zit maar gewoon en airsofter die graag verschillende disciplines speelt of gespeeld heeft.
Ik kan nu met de nieuwe DMR regels ook met de in mijn bezit zijnde replica's in de DMR rol spelen.
1 ding zou ik wel dat toegevoegd zou moeten worden en dat is een tourenament lock voor alle replica's waar het mogelijk is.
Dit om ook nog eens het sleutelen om zo toch boven de limit te spelen tegen gaat.
Het is bij sommige replica's toch nog vrij makkelijk om wat te wijzigen nadat ze ge FPSed zijn en voorzien van een tyrap
This just my 2 cents.
Wat een ander er van vind moet hij weten maar laat mensen wel in hun waarde.

Laatst bewerkt:
......
1 ding zou ik wel dat toegevoegd zou moeten worden en dat is een tourenament lock voor alle replica's waar het mogelijk is.
Dit om ook nog eens het sleutelen om zo toch boven de limit te spelen tegen gaat.
Het is bij sommige replica's toch nog vrij makkelijk om wat te wijzigen nadat ze ge FPSed zijn en voorzien van een tyrap
.....
helemaal mee eens. Er wordt door de meeste dan gelijk naar HPA gekeken maar er zijn ondertussen meer dan genoeg AEG's die vrij simpel hun AEG open doen en binnen 10sec (oke zeg 20 sec als ze nog niet zo handig zijn) openen,andere veer er in, en weer dicht doen. Dit handhaven is voor de marshals vrij lastig omdat dit in-game moet gebeuren maar ook weer niet de dupe moet gaan worden van het spel.

• Leuk
Waarderingen: Roy Pie en Robin2k7
...waarom altijd die negatieve houding naar alles wat de nabv doet.
Okee, het is geen perfecte organisatie en er worden foute gemaakt...
wat
...
BB gewichten ineens aan banden gelegd, geheel nieuwe klasse die organisaties kunnen kiezen waardoor gelijk alle replica's open moeten en gbb replica's zoals pistolen niet meer gebruikt kunnen worden (niet echt af te stellen en cycled niet met zwakker gas) Daarnaast de dmr aanpassingen. Het is wel iets meer dan een andere joule meting.

gbb replica's zoals pistolen niet meer gebruikt kunnen worden (niet echt af te stellen en cycled niet met zwakker gas)
Over welke pistolen jeb je het dan? Marui, WE en AW cycelen allemaal ook met zwakker gas

Voorbeelden die ik zelf heb getest zijn army en asg pistolen. M'n tokyo marui met kunsttof slede doet het inderdaad soepeler.
Glock 18c van WE werkt overigens ook voor geen meter met zwakker gas.