Mogelijke komende wijziging door de NABV.

Je zou ook wat beter kunnen lezen. Ik ga niet in herhaling blijven vallen.

Dit was ook niet gericht op jouw was op een bericht eerder weet zo even niet van wie. Ga er vanuit dat je dit zelf ook wel kan snapen;)

Wat betreft de comunicatie etc ben ik het gewoon met julie eens maar ik vind het gericht leden afkraken niet correckt.

• Leuk
Waarderingen: Goovscoov
Dit was ook niet gericht op jouw was op een bericht eerder weet zo even niet van wie. Ga er vanuit dat je dit zelf ook wel kan snapen;)

Wat betreft de comunicatie etc ben ik het gewoon met julie eens maar ik vind het gericht leden afkraken niet correckt.

Was niet duidelijk omdat ik net had gereageerd, maar prima dan heb ik niks gezegd.

Hoe met je nu je DMR naar 4 shots a second krijgen andere gears of mosfet?

Heb 3 dagen geleden een mail gestuurd naar dat speciale mail adres wat NABV heeft voor vragen hierover.. mondingsenergie@nabv.nl.

Toen ik vroeg hoe de 4 RPS beperking gerealiseerd dient te worden in onze replica's kreeg ik dit antwoord:
mondingsenergie@nabv.nl zei:
Het instellen van een maximale ROF van 4 is in principe bedoelt om de ‘speed triggers’ uit de DMR klasse te weren. Een ROF van 4 schoten per seconde is gekozen omdat door normale S-AEG of S-GBB nooit gehaald worden.

Daarnaast wordt de ROF niet standaard getest, maar is het een keuze die bij de organisatoren ligt.

Waarop ik weer reactie heb gestuurd dat steeds meer replica's met microswitch triggers uit de doos komen.. en dit concept dus niet echt op gaat aangezien steeds meer replica's dit dus wel zullen halen. Maar daar heb ik nog geen reactie op mogen ontvangen, al twee dagen niet.

Ook nog even aangegeven dat er in principe geen mosfet op de markt is (bij mijn weten) waar een delay van 0.25 in te stellen is. De BTC Spectre kan dan wel weer 0.20 sec instellen.. De Gate Titan begint pas bij 0.5 sec, ASCU heeft geen delay, Jefftron volgens mij ook niet.. etc etc.

Toch nog wel bijzonder vond ik de reactie hierop:
mondingsenergie@nabv.nl zei:
Ik zal sowieso even navragen hope het precies met de Gate Titan en BTC Spectre MKII zit. Mocht daarmee een maximale ROF van 5 realiseerbaar zijn dan zal ik voorleggen om die regel eventueel nog aan te passen.
Maarrr.... Uit een andere bron heb ik weer vernomen dat het helemaal niet een keihard gehandhaafde regel zal worden, maar eerder een richtlijn waar men op terug kan vallen als iemand deze grens zwaar overschrijdt.

Dit spreekt de bovenstaande quote weer beetje tegen, maar ok. Het is niet dat de NABV normaal gesproken erg consistent is qua informatie :-) :-).

Een microswitch (op een triggerboard) is echter nog niet meteen gelijk aan het mogelijk maken van een het snel kunnen overhalen van de trigger, zeker bij systemen waar je nog steeds de lange trigger pull hebt ondanks de microswitch. Zou je dit korter maken of instellen (gate titan) dan wordt het al makkelijker, maar desondanks, probeer maar eens in semi 4 keer de trigger in een enkele seconde over te halen. Ik vind het eigenlijk wel fijn dat het geen geforceerde regels is waar je aan moet voldoen, gezien je dan voor een DMR niet meteen verplicht bent een stuk electronica te kopen van >=100 euro om als DMR te kunnen spelen.

Een microswitch (op een triggerboard) is echter nog niet meteen gelijk aan het mogelijk maken van een het snel kunnen overhalen van de trigger,
Klopt, maar die zaken blijven natuurlijk steeds verder ontwikkelen, tot op het punt dat het een keer wel mogelijk is. Mijn punt hiermee in mijn email was dat de vorige regels waren bepaald op basis van verouderde informatie, en dat dit ook die kant op neigt.

Nu ik weet dat ze mensen niet zullen gaan afdwingen om ingrijpende zaken te veranderen in hun replica vind ik het ook wel prima.

Daarom geven ze ook aan dat bij enig vermoeden dat de rof van 4 wel met een semi only te overschrijden is, de organisatie hier op mag controleren en zo nodig uitsluiten van de dag. Precies om de speed triggers tegen te houden. Triggers met een hele korte pull en microswitch zijn eigenlijk ook speed triggers.

Als ik Probeer mijn trigger zo snel mogelijk over te halen gaat hij vast lopen omdat een kleinere veer de snelheid niet aan kan op mijn M14 G&G

Als ik Probeer mijn trigger zo snel mogelijk over te halen gaat hij vast lopen omdat een kleinere veer de snelheid niet aan kan op mijn M14 G&G
Precies, en daarom vinden ze ook niet dat je dan ook nog eens een duur stukje printplaat in je gearbox hoeft te zetten. Een gemiddelde DMR haalt het uberhaupt niet.

Ik had 1 Tippmann m4 omgebouwd naar dmr trigger response iets verbeterd door de zeikanten van de trigger iets op te schuren en een dunner veertje waardoor hij wat lichter beweegt , maar ik zal wel onder de 4 sec zitten ga dat binnenkort eens testen voor de grap .

Onder de 4 sec zitten??
Of bedoel je onder de 4 rps??
Je bent een knappe jongen als je 4 rps haalt op single shot ;)
Dit natuurlijk zonder kramp oid te krijgen.

Mvg Roy

Onder de 4 sec zitten??
Of bedoel je onder de 4 rps??
Je bent een knappe jongen als je 4 rps haalt op single shot ;)
Dit natuurlijk zonder kramp oid te krijgen.

Mvg Roy

maximale ROF van 4 schoten per seconde natuurlijk ik word oud haha

• Leuk
Waarderingen: Roy Pie
Ik had het laats getest kijken hoe snel kreeg een van 4.2 rounds a second maar hij liep wel vast wat ik voorspeld had