Mogelijke komende wijziging door de NABV.

Ik heb het zelf gedaan via de mail. Hierin ook uitgelegd dat de gevolgen van slechte communicatie verder gaan dan wat onduidelijkheid en wat ik vind van de nieuwe regels.
Ik kreeg een vriendelijke mail terug van iemand genaamd Gerard. Legde nog maals uit dat het is om de veiligheid te kunnen garanderen en dat de cqb regels optioneel zijn.

Stuurde me daarbij deze links toe:
https://www.nabv.nl/mondingsenergie
https://www.nabv.nl/docs/default-source/downloads/overige/faq-mondingsenergie.pdf?sfvrsn=4

Bevestigde nog maals dat het nu zo slecht werd gecommuniceerd omdat iemand het lekte via facebook. Ik heb ze verteld dat dit niet het eerste geval van slechte communicatie is en dit met wat voorbeelden onderbouwd. Hier nog geen reactie op gekregen maar dit hoeft van mij ook niet.

Het ging mij er om dat mijn punten werden gemeld. Als ze dit veel horen zullen ze er in ieder geval nog eens over na moeten denken.
 
  • Leuk
Waarderingen: ThatOneNoob
omdat iemand het lekte via facebook.
Ik zou zeggen: die persoon meteen uit de ledenraad zetten.
Sowieso raar dat er geen afspraken over de communicatie zijn gemaakt in de statuten.

Bij mijn vorige werkgever kregen we gewoon een embargo opgelegd en moest communicatie altijd verlopen via een persvoorlichter, juist om dit soort ongewenste situaties te voorkomen.
In het uiterste geval was je gewoon je baan kwijt als je iets op eigen houtje eerder naar buiten bracht.
 
  • Leuk
Waarderingen: Crix
Ik zou zeggen: die persoon meteen uit de ledenraad zetten.
Sowieso raar dat er geen afspraken over de communicatie zijn gemaakt in de statuten.

Bij mijn vorige werkgever kregen we gewoon een embargo opgelegd en moest communicatie altijd verlopen via een persvoorlichter, juist om dit soort ongewenste situaties te voorkomen.
In het uiterste geval was je gewoon je baan kwijt als je iets op eigen houtje eerder naar buiten bracht.

Tja, dat zal bij de meesten niet veel anders zijn. Stel je voor dat ik als accountant informatie van een vergadering naar buiten breng via facebook. Dan mag ik ook gelijk mijn spullen pakken en gaan.
 
  • Leuk
Waarderingen: QuickFix
Bevestigde nog maals dat het nu zo slecht werd gecommuniceerd omdat iemand het lekte via facebook.

Ik vind dit echt een slap excuus van de heer Timmers, directeur van het verenigingsbureau. Dat is slechts 1 van de vele gemaakte fouten. Het is een compleet systeemfalen wat we hier zien, niet een nefarieuse lekker die het verpest.

Als bestuur en de heer Timmers:

- Beter TIJDENS het besluitproces had gecommuniceerd wat de stand van zaken was.
- Zich had voorbereid met een goed persbericht dat na kleine aanpassing direct had kunnen worden verstuurd, motivatie en al.
- Goede afspraken had gemaakt over de communicatie naar buiten.

Dan:

- Had dit ledenraadslid niet de noodzaak gevoeld dit direct te moeten delen.
- Was er niet zo geschokt op gereageerd.

Meneer Timmers geeft de drup die de emmer laat overlopen de schuld, terwijl hij de kraan open had gelaten.
 
Laatst bewerkt:
Klinkt goed ook al heb ik her en der wel een andere mening zoals de 450 FPS op DMR, maar goed van mij had je er ook aan kunnen toevoegen dat ze het herkiezen van de ledenraad wel wat mogen vervroegen. Ik heb niet het gevoel dat de huidige ledenraad ons fatsoenlijk heeft vertegenwoordigd, de afgelopen 2 jaar en vind het ook uitermate bijzonder dat er leden in de ledenraad zitten, die winkeleigenaar zijn. Is vast en zeker ook een airsofter, maar je zit daar dan altijd met een deels eigen agenda. Gelukkig hebben we in ieder geval komend jaar überhaupt een nieuwe stemming en hoop dan ook dat er een stevige bezem doorheen gaat die zorgt voor een ledenraad die ons wel fatsoenlijk kan vertegenwoordigen.

Helemaal mee eens wat betreft de ledenraad, ik vind het ook erg raar dat er winkeleigenaren in de ledenraad zitten. Het blijft een speculatie, maar het komt wel heel mooi uit dat iedereen nu zijn of haar replica aan mag gaan passen.. Ik zeg natuurlijk niet dat dit een van de hoofdredenen voor de verandering is, maar mijn gevoel komt wel voort uit het feit dat alle retailers hier ook een graantje mee kunnen pikken (en hier een stem in hebben).

En los van het bovenstaande, de communicatie is echt geen excuus voor te vinden. Het is uiterst onprofessioneel van de ledenraad (want ik zie het als een team een taak, dus geen gedeelde verantwoordelijkheid) om dit zomaar op facebook te knallen! Wie verzint dat nou man? Ben je een stom kleuterklupje in het kader van wie het hardst roept krijgt de meeste eer, of gaat het hier om het belang van je leden? Tijd om even een flinke bezem door dit zooitje heen te halen.

Ik heb geen moeite met mij aan te passen, maar van onduidelijkheden die voorkomen kunnen worden kan ik wel erg goed chagrijnig worden..
 
  • Leuk
Waarderingen: Crix
Wat betreft het lekkende ledenraadslid is het niet moeilijk te raden wie dit waarschijnlijk is geweest.
 
Wat betreft het lekkende ledenraadslid is het niet moeilijk te raden wie dit waarschijnlijk is geweest.
Ze zullen het zelf sowieso wel weten. Maar er iets aan doen ho maar.
Maar dit is in mijn ogen ook nieteens het probleem. De communicatie is vanaf het begin af aan al gebrekkig. Dat is niet af te schuiven op dit ene incident.
 
Brieven schrijven mensen.
En kijken wat ze er mee gaan doen.

Zo ja dan geef ik ze echt een kans!

Zo nee... Dan zal ik lid blijven omdat het moet voor mn replica,s
En zal ik uitwijken naar het buitenland. België , Zweden ,UK
 
Wat een gedoe beste mensen en over dat lid die een eigen winkel heeft binnen het airsoft gebeuren zal het nu echt zo zijn dat de persoon in kwestie zijn beslissing neemt of stemt in het hoekje dat hem financieel het beste uitkomt ? Alsof iedereen gelijk met zijn replica naar die betreffende winkel rent wat is dit voor vuilspuierij ?

Zonder enig bewijs maar dingen schreeuwen maar ja das kennenlijk de nieuwe tijd je ziet het overal iedereen schreeuwt en niemand luistert .

Lijkt de politiek wel .

De intenties van dit hele gebeuren zijn om alles een beetje veiliger te maken en ja er gaan wellicht dingen niet 100 % maar goed we hebben airsoft in Nederland en that counts fore something toch ?

Robin
 
  • Leuk
Waarderingen: M14shooter
Wat een gedoe beste mensen en over dat lid die een eigen winkel heeft binnen het airsoft gebeuren zal het nu echt zo zijn dat de persoon in kwestie zijn beslissing neemt of stemt in het hoekje dat hem financieel het beste uitkomt ? Alsof iedereen gelijk met zijn replica naar die betreffende winkel rent wat is dit voor vuilspuierij ?

Zonder enig bewijs maar dingen schreeuwen maar ja das kennenlijk de nieuwe tijd je ziet het overal iedereen schreeuwt en niemand luistert .

Lijkt de politiek wel .

De intenties van dit hele gebeuren zijn om alles een beetje veiliger te maken en ja er gaan wellicht dingen niet 100 % maar goed we hebben airsoft in Nederland en that counts fore something toch ?

Robin


FOUND THE SHOPOWNER, HANG HIM!

just kidding maar ik denk dat die persoon de vermoedens zelf heeft gecreert dmv zijn handelingen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Crix en Denzel053
Ik vind het eigenlijk wel goed dat er ook winkel eigenaren bij zitten.
Dezen kunnen een ander perspectief brengen op bepaalde aanzichten.
Al zouden ze niets verrijkend meebrengen, uitsluiting van, lijkt me ook niet bepaald liberaal.

Alleen je zal altijd heel duidelijk moeten laten zien, dat je de op de loer liggende belangenverstrengelingen de baas bent.

Wat weer terug cirkelt naar communicatie.
Dat lijkt het grootste struikelblok.

Het gaat oprecht mijn pet (/ boonie) te boven waarom die niet beter is. Het kan nooit zijn dat er niemand tussenzit die er enigzins bekwaam in is, en het belangrijk vind. Om vervolgens daar persoonlijk verantwoording voor te nemen of als projectje op te zetten om het te verbeteren =X
 
..... .

En los van het bovenstaande, de communicatie is echt geen excuus voor te vinden. Het is uiterst onprofessioneel van de ledenraad (want ik zie het als een team een taak, dus geen gedeelde verantwoordelijkheid) om dit zomaar op facebook te knallen! Wie verzint dat nou man? Ben je een stom kleuterklupje in het kader van wie het hardst roept krijgt de meeste eer, of gaat het hier om het belang van je leden? Tijd om even een flinke bezem door dit zooitje heen te halen.

.... ..

Die bezem mag wel vooral ook omdat enkele ledenraadsleden meer afwezig dan aanwezig zijn bij vergaderingen. Dan zit je er wat mij betreft verkeerd en zet je jezelf niet goed in voor de NABV danwel de sport is mijn mening.
 
  • Leuk
Waarderingen: RamonDales
ik vind de nieuwsbrief op de mail met hierin de uitkomst van de ledenvergadering en de regelwijziging per 2019 goed en duidelijk :)
ZO zie je maar zoveel verschillende dingen die mensen fijn vinden :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Robin2k7
Wat een gedoe beste mensen en over dat lid die een eigen winkel heeft binnen het airsoft gebeuren zal het nu echt zo zijn dat de persoon in kwestie zijn beslissing neemt of stemt in het hoekje dat hem financieel het beste uitkomt ? Alsof iedereen gelijk met zijn replica naar die betreffende winkel rent wat is dit voor vuilspuierij ?

Zonder enig bewijs maar dingen schreeuwen maar ja das kennenlijk de nieuwe tijd je ziet het overal iedereen schreeuwt en niemand luistert .

Lijkt de politiek wel .

De intenties van dit hele gebeuren zijn om alles een beetje veiliger te maken en ja er gaan wellicht dingen niet 100 % maar goed we hebben airsoft in Nederland en that counts fore something toch ?

Robin

Het ging mij vooral om het feit dat ik vind dat naar mijn mening in een ledenraad gewoon onpartijdige leden moeten zitten en dus niet mensen die winkeleigenaar zijn of bijvoorbeeld een veld beheren. Hierdoor heb je altijd raadsleden die een eigen agenda hebben naast het zijn van een lid. Je kan niet ontkennen dat dit zo is, mogelijk dat ze er niet naar handelen, maar vind het een onnodig risico. Ik vind de speculatie van Ramon daarom ook wel heer ver gaan en associeer me daar ook niet mee. Ik heb en zal ook niet zeggen dat mensen zo hebben gehandeld, maar vond het ontzettend opmerkelijk en het zelf ook niet kunnen dat ze in de ledenraad zitten.

Echter natuurlijk zijn beide eerder genoemde partijen natuurlijk sterk afhankelijk van de NABV en wat die doen met bijvoorbeeld de regelgeving en dus is het belangrijk dat de NABV wel fatsoenlijke communicatie heeft met deze partijen zo nodig via een vertegenwoordiger, maar goed daar ga ik niet over.

PS: Voor mensen lekker gaan jij bakken met: "als je het beter kan doe het zelf", dan zeg ik sure, echter ik zal niet beamen dat ik het beter kan of dat de huidige leden het slecht hebben gedaan, maar voor mij is het wel duidelijk geworden dat de huidige ledenraad mij niet vertegenwoordigd en in zijn geheel dus ook mijn steun gewoon niet meer heeft. Ik zie daarom ook graag volgend jaar september tegemoet wanneer er mogelijk wat verfrissing komt en zal dan ook opstellen om mijn stem op het juiste persoon uit te brengen.
Ik mis gewoon bijvoorbeeld notulen van de vergaderingen, (neem aan dat wij die als lid gewoon mogen door lezen?) zodat we eerder actief ons kunnen uiten en zo de ledenraad een beter idee heeft hoe dit speelt bij de leden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Denzel053
Het ging mij vooral om het feit dat ik vind dat naar mijn mening in een ledenraad gewoon onpartijdige leden moeten zitten en dus niet mensen die winkeleigenaar zijn of bijvoorbeeld een veld beheren.

Onpartijdigheid bestaat niet en moeten we ook niet willen. Als we groepen belanghebbenden (en leden, vergeet dat niet), gaan uitsluiten, dan zullen ze ook een stuk minder worden gehoord. Ik vind dat een slechte ontwikkeling. Iemand moet zeker openstaan voor discussie en het gemeenschappelijk belang, maar onpartijdigheid is een onmogelijk verzoek.
 
Onpartijdigheid bestaat niet en moeten we ook niet willen. Als we groepen belanghebbenden (en leden, vergeet dat niet), gaan uitsluiten, dan zullen ze ook een stuk minder worden gehoord. Ik vind dat een slechte ontwikkeling. Iemand moet zeker openstaan voor discussie en het gemeenschappelijk belang, maar onpartijdigheid is een onmogelijk verzoek.

Dan delen we niet dezelfde mening :). Volledige onpartijdigheid verwacht ik ook niet, maar sommige groepen zou ik inderdaad liever niet in een ledenraad zien.
 
Laatst bewerkt:
De frustratie met det dr nabv snap ik allemaal maar een winkel eigenaar in de ledenraad afkraken omdat hij geld kan verdienen aan het vervangen van een paar veren? Ik moet zegen dat ik dat aardig onder het nivau van dit forum vind.