Ik krijg net de nieuwe NABV nieuwsbrief in mijn mailbox en daar staat een stukje over het bestellen van een AA online en dan specifiek over de bezorging ervan:
"AA online besteld? Let op bezorging
De NABV is onlangs gewezen op de regel dat, als je online een airsoftapparaat (AA) bestelt, het pakket alleen door jouzelf in ontvangst mag worden genomen. Vaak moet je hiervoor tekenen en/of een identiteitsbewijs laten zien. Het pakket mag dus niet bij de buren of op het postkantoor worden afgegeven. Maak daarom goede afspraken over de bezorgdatum met de leverancier."
Nou vind ik dit wel een hele leuke regel op papier, maar we weten allemaal wel dat het in de praktijk nou niet zo ideaal uit te voeren is. Je krijgt tegenwoordig al wel een redelijke voorspelling van wanneer je pakket geleverd gaat worden mbv de trackingcode, maar dan nog is dit niet echt heel precies. Daar komt nog bij dat als je voor je levering thuis zou moeten zijn, je in sommige gevallen een dag vrij zou moeten nemen en dat is ook iets wat niet voor iedereen zo gelijk mogelijk is.
En het stukje dat je goede afspraken moet maken met die leverancier over de bezorgdatum zou binnen Nederland nog enigszins goed gedaan kunnen worden, maar lijkt me niet helemaal zonder problemen wanneer je een replica in het buitenland besteld. Zeker als je kijkt hoe stroef soms de correspondentie verloopt door bijvoorbeeld een taalbarriere en je krijgt vanuit het buitenland soms ook niet eens een trackingcode aangeleverd.
Dus ik weet even niet goed wat ik met deze mededeling aan moet.
"AA online besteld? Let op bezorging
De NABV is onlangs gewezen op de regel dat, als je online een airsoftapparaat (AA) bestelt, het pakket alleen door jouzelf in ontvangst mag worden genomen. Vaak moet je hiervoor tekenen en/of een identiteitsbewijs laten zien. Het pakket mag dus niet bij de buren of op het postkantoor worden afgegeven. Maak daarom goede afspraken over de bezorgdatum met de leverancier."
Nou vind ik dit wel een hele leuke regel op papier, maar we weten allemaal wel dat het in de praktijk nou niet zo ideaal uit te voeren is. Je krijgt tegenwoordig al wel een redelijke voorspelling van wanneer je pakket geleverd gaat worden mbv de trackingcode, maar dan nog is dit niet echt heel precies. Daar komt nog bij dat als je voor je levering thuis zou moeten zijn, je in sommige gevallen een dag vrij zou moeten nemen en dat is ook iets wat niet voor iedereen zo gelijk mogelijk is.
En het stukje dat je goede afspraken moet maken met die leverancier over de bezorgdatum zou binnen Nederland nog enigszins goed gedaan kunnen worden, maar lijkt me niet helemaal zonder problemen wanneer je een replica in het buitenland besteld. Zeker als je kijkt hoe stroef soms de correspondentie verloopt door bijvoorbeeld een taalbarriere en je krijgt vanuit het buitenland soms ook niet eens een trackingcode aangeleverd.
Dus ik weet even niet goed wat ik met deze mededeling aan moet.