nieuw en vraag over DMR

aeg
qua type weet ik het nog niet helemaal, behalve absoluut geen ak
lengte gemiddeld denk ik, dat het wel een beetje bij cqb te gebruiken is maar er niet echt voor bedoeld is
budget geen 1000 euro, maar als het rond de 400/500 heb ik er geen problemen mee

Alles van; Specna arms, G&G, VFC, TM, Krytac is goede kwaliteit. Sommige modellen zullen wel gelijk al je bovengenoemde budget opmaken. Dus hou rekening met het aanschaffen van magazijnen, batterijen, opladers, bbs, platecarrier etc etc

Plate carrier vind ik niet prettig, ben van plan om tactical belt te gaan gebruiken( heb ik overigens al binnen) samen met harnass, maar gear reken ik niet tot budget primary

Las trouwens dat spring guns 500 FPS mogen, geld dat dan ook voor spring pistols?;):rolleyes:

Plate carrier vind ik niet prettig, ben van plan om tactical belt te gaan gebruiken( heb ik overigens al binnen) samen met harnass, maar gear reken ik niet tot budget primary

Las trouwens dat spring guns 500 FPS mogen, geld dat dan ook voor spring pistols?;):rolleyes:
Nee, pistols is 360 fps. Maar je wilt een gemiddelde lengte voor dmr waarmee je ook cqb kunt?

Nee. Een pistol gebruik je om iemand binnen 15m te raken. Dus niet de bedoeling om iemand op 15m met 500fps te raken.
pistool bedoelde ik dat je die dan ook als sniper gebruikt, alla house gamers, om rond te kloten, dus ook een MED van 15 meter te gebruiken

Nee, pistols is 360 fps. Maar je wilt een gemiddelde lengte voor dmr waarmee je ook cqb kunt?
zit nu al extreem te tweifelen of dat ik wel wil gaan voor dmr, zeker met nieuwe regels i.v.m. joule en zo
en overigens nee, geen CQB DMR

tip voor betere naam topic als dit gaat over aeg en gear?

Maar nee, dat mag dus niet. Pistols mogen nooit harder dan 360. Hoe je deze ook gebruikt tijdens een skirm.

zit nu al extreem te tweifelen of dat ik wel wil gaan voor dmr, zeker met nieuwe regels i.v.m. joule en zo
en overigens nee, geen CQB DMR

Waarom twijfel je? Dit is een puur technische verandering. Als je nu denkt dat je 'minder hard mag schieten' is dat niet correct. Je kon harder schieten omdat het niet werd gecheckt, dus eigenlijk was je gewoon niet kosjer bezig. De nieuwe fps meetregels is vooral vervelend voor degene die al een dmr hadden die nu misschien te hard schiet. Als je nu een dmr gaat bouwen, dan kan je je gemakkelijk aan de regels aanpassen. Je moet alleen anders meten dan eerst.

Maar nee, dat mag dus niet. Pistols mogen nooit harder dan 360. Hoe je deze ook gebruikt tijdens een skirm.

Kan dus WEL.
Er zijn dus mensen die de mk23 inzetten als DMR. Met 420 fps.
Of en op welke velden dat is geen idee

Waarom twijfel je? Dit is een puur technische verandering. Als je nu denkt dat je 'minder hard mag schieten' is dat niet correct. Je kon harder schieten omdat het niet werd gecheckt, dus eigenlijk was je gewoon niet kosjer bezig. De nieuwe fps meetregels is vooral vervelend voor degene die al een dmr hadden die nu misschien te hard schiet. Als je nu een dmr gaat bouwen, dan kan je je gemakkelijk aan de regels aanpassen. Je moet alleen anders meten dan eerst.
touche, maar de regelverandering kwam ik pas achter nadat ik deze keuze had gemaakt

Kan dus WEL.
Er zijn dus mensen die de mk23 inzetten als DMR. Met 420 fps.
Of en op welke velden dat is geen idee

Dit doen ze vooral in de UK. Hier in nederland heb ik het nog niet gezien. Veel velden stellen de eis dat de replica er eenig sinds moet uit zien als dmr. Ik denk dat als jij met een mk23 aankomt die 450fps schiet ze je uit lachen en terug sturen.

• Leuk
Waarderingen: Crix
wil eerst nog is in belgie of bij een introductie dag een m4-variant gebruiken, maar bij mijn eerste skirm vond ik de G33 van hun behoorlijk prettig

Zit er hier zeker 1 op het forum en volgens mij mij zelfs nog een tweede die dit in NL hebben.

G33, dit is toch de ICS G36 variant?

touche, maar de regelverandering kwam ik pas achter nadat ik deze keuze had gemaakt
Ik snap deze opmerking niet, je heb nog geen dmr replica in huis dus wanneer je erachter bent gekomen dat de regels gaan veranderen maakt dan toch nog niet uit? Als jij een dmr wilt bouwen moet je dat vooral doen. Ze zijn erg vet! Ik zou wel voor een echte dmr gaan, zoals een sr 25, hk417, psg1 of een svd. Niet alleen vanwege uiterlijk, maar ook vanwege de grotere cylinder inhoud die deze replica's hebben. Zeer belangrijk als je een replica wilt bouwen met een langere innerbarrel.

Zit er hier zeker 1 op het forum en volgens mij mij zelfs nog een tweede die dit in NL hebben.

G33, dit is toch de ICS G36 variant?
correct
1 hier op het forum bedoel je mee dat er iemand anders mee speelt of...

Ik snap deze opmerking niet, je heb nog geen dmr replica in huis dus wanneer je erachter bent gekomen dat de regels gaan veranderen maakt dan toch nog niet uit? Als jij een dmr wilt bouwen moet je dat vooral doen. Ze zijn erg vet! Ik zou wel voor een echte dmr gaan, zoals een sr 25, hk417, psg1 of een svd. Niet alleen vanwege uiterlijk, maar ook vanwege de grotere cylinder inhoud die deze replica's hebben. Zeer belangrijk als je een replica wilt bouwen met een langere innerbarrel.
niet vergeten dat dit over mijn starter gaat, en zoals ik eerder al heb benoemd, is alle informatie die ik nodig heb om een goeie DMR te maken redelijk overdonderend, ook vanwege dat ik meedoe in een mini-onderneming op school, andere dingen op school en werk, zorgt het ervoor dat het nogal veel is voor mij

Begrijpelijk, ik zou kopen wat je ziet zitten. DMR kan zeker ook nog wel wachten.

Mijn eerste reactie ging over de DMR pistolen.

G33 heb ik zelf een keer mee geschoten en was aardig onder de indruk over hoe dat ding schoot voor een standaard ootb ding.