Die MP40 en Sten wat een waanzinnige mooie replica's heb je er van gemaakt , heel gaaf gedaan mijn complimenten .
 
  • Leuk
Waarderingen: Tri Shot
Dank je. Ben er nog steeds helemaal happy mee. Misschien is de Sten wel de meest eenvoudige AEG die er te krijgen is. Helaas voor skirm nu wat te krachtig dus volgende maand maar met MP40 naar Balls & Arrows.
 
  • Leuk
Waarderingen: Robin2k7
Als ik weer online moet geloven is het de 9 de droog dan kom ik ook weer naar B&A . dan zie ik hem wellicht ;)
 
Hahah nee joh was om de foto wat realistisch te maken. Heb ooit zo'n PAK ding gehad.
 
Dus ik heb mijn M4 al een tijdje en er is het nodige aan gebeurd qua internals en de externals. Al spuit en sleutelwerk is zelf gedaan.

Linker aanzicht:
k8iwXiS.jpg


Rechter aanzicht:
CGFeTPq.jpg


Origineel is (was) het een SA-B03 half tan. De hele replica is eerst volledig geweathered met een hoop scotch brite. De rail was eerst zwart en die is zelf tan gespoten. De stock is ook veranderd. Optic is een 4x32 ACOG can Aim-O. Flashlight is een mooi koopje van wish.com ;). Magwell grip is bij com-bat vandaan en het magazijn is een G&G midcap. Ook is de trigger guard vervangen door een Magpul MOE trigger guard.

Als er nog vragen zijn over de internals hoor ik het wel.

Groeten,

Lennart
 
  • Leuk
Waarderingen: Valmijaan en b.samriey
Wat is er intern veranderd :p XD. Ik gok op zijn minst bucking, nub, barrel, hop up, geshimmed, mosfet, AOE gecorrigeerd, crosses fingers :D.

Haha, Hij is geshimmed, barrel (Modify Hybrid 315mm 6,03 tight bore), Hop up (Pro-Win hop up), Bucking + nub (Modify flat hop), Mosfet is een 30 euro mosfet van Com-Bat. AOE was al perfect na het vervangen van de piston (Lonex Red extreme toughness), piston head (Lonex alu vented piston head), Cilinder (Modify Diamond type 1), Cilinder head (Lonex alu cilinder head) en de nozzle (Lonex M16 nozzle).

Kort samengevat zijn de gears, tappet plate en gearbox shell nog origineel. Ook draait ie op 7,4 lipo's
 
Haha, Hij is geshimmed, barrel (Modify Hybrid 315mm 6,03 tight bore), Hop up (Pro-Win hop up), Bucking + nub (Modify flat hop), Mosfet is een 30 euro mosfet van Com-Bat. AOE was al perfect na het vervangen van de piston (Lonex Red extreme toughness), piston head (Lonex alu vented piston head), Cilinder (Modify Diamond type 1), Cilinder head (Lonex alu cilinder head) en de nozzle (Lonex M16 nozzle).

Kort samengevat zijn de gears, tappet plate en gearbox shell nog origineel. Ook draait ie op 7,4 lipo's

Klinkt als een hele solide setup :), die nuke mosfets zijn volgens mij gewoon de jefftron rebrands, maar desondanks is de prijs niet heel verkeerd bij com-bat, ietsje duurder als bij jefftron zelf, maar kan goed door de verzendkosten weer nihil zijn.
 
Klinkt als een hele solide setup :), die nuke mosfets zijn volgens mij gewoon de jefftron rebrands, maar desondanks is de prijs niet heel verkeerd bij com-bat, ietsje duurder als bij jefftron zelf, maar kan goed door de verzendkosten weer nihil zijn.

Thanks! De Mosfet is puur een goedkope mosfet die ik snel nodig had voor een skirm toenertijd. Zit wel active brake op. Maar ach, hij werkt als een zonnetje dus waarom zou ik er een andere in gooien.

If it works, don't fix it. (Bij mij waren de internals helemaal kapotstuk gegaan door zand dus vandaar die upgrades (Artikel: http://www.airsoftclubnederland.nl/community/threads/wat-je-dus-niet-wil-met-je-internals.1800/))
 
Thanks! De Mosfet is puur een goedkope mosfet die ik snel nodig had voor een skirm toenertijd. Zit wel active brake op. Maar ach, hij werkt als een zonnetje dus waarom zou ik er een andere in gooien.

If it works, don't fix it. (Bij mij waren de internals helemaal kapotstuk gegaan door zand dus vandaar die upgrades (Artikel: http://www.airsoftclubnederland.nl/community/threads/wat-je-dus-niet-wil-met-je-internals.1800/))

Oh zo moet je het niet zien, wilde alleen opmerken dat de mosfets van jefftron komen :). Dingen werken ook inderdaad prima, eerst een basis mosfet van hun gebruikt voor meer trigger response en om zonder zorgen lipo's te kunnen gebruiken en nu heb ik daar een V2 Triggerboard in zitten en die werkt ook super. Het is bij jefftron altijd even wat extra werk door het solderen, wat ik zelf juist leuk vindt, maar als het dan werkt dan werken ze ook goed.
 
Oh zo moet je het niet zien, wilde alleen opmerken dat de mosfets van jefftron komen :). Dingen werken ook inderdaad prima, eerst een basis mosfet van hun gebruikt voor meer trigger response en om zonder zorgen lipo's te kunnen gebruiken en nu heb ik daar een V2 Triggerboard in zitten en die werkt ook super. Het is bij jefftron altijd even wat extra werk door het solderen, wat ik zelf juist leuk vindt, maar als het dan werkt dan werken ze ook goed.

Ik weet dat je t niet zo bedoelde hoor ;). Het was meer van dat ik het toenertijds tijdelijk erin had gezet maar dat het nu toch lekker permanent blijft zitten omdat het zo fijn werkt. En het solderen en al het gedoe vind ik heerlijk. Of het nou elektronisch of mechanisch is, ik ben van alle markten thuis. Heerlijk dat geknutsel:p
 
Laatst bewerkt:
Mijn AK
 

Bijlagen

  • FB_IMG_1475280316580.jpg
    FB_IMG_1475280316580.jpg
    77,1 KB · Weergaven: 356
  • FB_IMG_1475280305747.jpg
    FB_IMG_1475280305747.jpg
    53,3 KB · Weergaven: 350
  • FB_IMG_1475280297141.jpg
    FB_IMG_1475280297141.jpg
    73,4 KB · Weergaven: 363
Mede-forumleden,

De topictitel zegt het eigenlijk al; dit topic is een plaats om je eigen paintjobs op replica's of andere gear te laten zien. Daarnaast kan er ook gepraat worden over verf- en spuitmethodes. Ik ben benieuwd of er veel andere leden hun replica's geverfd hebben en zo ja, hoe dat er dan uit ziet! Als je een afbeelding post, is het ook leuk om even kort aan te geven hoe je het gedaan hebt.

Ik zal zelf dan maar aftrappen met de paintjob van mijn JG Bar 10 die ik in de afgelopen dagen heb gedaan (staat ook in mijn andere topic over de build):

img-20161020-wa0016-1-jpg.228


Methode
  • Onderlaag in Desert
  • Strepen in Forest Green
  • Accenten met dennenhaagbladeren in Mud Brown en Olive Drab
 
2hs4ya9.jpg


Onderlaag L85 was al tan. Deze licht opgeschuurd en coyote brown over gespoten.
Ugl was kunstof zwart. (Eerst witte onderlaag en dark earth gespoten zoals op foto. Maar dit was onjuist dus alles weggehaald en )licht opgeschuurd en coyote brown verf overheen.

Beide met transparante matte lak afgewerkt.

Later de lanceerbuis van ugl weer losgehaald en licht opgeschuurd en zwart gemaakt net als origineel bij britse leger
 
@Foodie88 je was te snel ;)

so08pl.jpg

Hier met de Daniël defenseris geminteerd welke ik ook eerst licht heb opgeschuurd en erna coyote brown verf erop gedaan met matte lak als bescherming.
 
  • Leuk
Waarderingen: Foodie88
2hs4ya9.jpg


Onderlaag L85 was al tan. Deze licht opgeschuurd en coyote brown over gespoten.
Ugl was kunstof zwart. (Eerst witte onderlaag en dark earth gespoten zoals op foto. Maar dit was onjuist dus alles weggehaald en )licht opgeschuurd en coyote brown verf overheen.

Beide met transparante matte lak afgewerkt.

Later de lanceerbuis van ugl weer losgehaald en licht opgeschuurd en zwart gemaakt net als origineel bij britse leger

Cool, I like it! Lekkere lompe granaatwerper ook! Daarmee boezem je angst in :D
 
  • Leuk
Waarderingen: Toothpick