Wat heb je gekocht of binnengekregen mk2

IMG_1212.JPG Vandaag 2 smoke granaten gekocht
 
Haha idd, hicap in een 417? Of was dat je enige keuze ;) Maar leuke video idd ^^
Als ik nog eens zou afwijken van het AK pad dan wordt het ook een HK417, maar dan wel met realcaps.
 
Haha idd, hicap in een 417? Of was dat je enige keuze ;) Maar leuke video idd ^^
Als ik nog eens zou afwijken van het AK pad dan wordt het ook een HK417, maar dan wel met realcaps.
@Oddball @ChaoSState
Ja jullie hebben helemaal gelijk zal toch eens overstappen op realcaps.
Ben ook nog niet zolang (actief) bezig met de sport maar al doende leert men dat dit eigenlijk echt niet kan xD.
(deze hicaps waren goedkoop te krijgen vandaar de keuze). Even wachten op salaris en dan zal ik de
overweging maken om realcaps aan te schaffen... voor de "real experience".
Ieder geval bedankt voor het kijken en commentaar :p
 
Laatst bewerkt:
Meh ik zou je er niks van aantrekken, soms is het gewoon handig om een last resort hi cap bij te hebben voor als je in een vuurgevecht zit en je echt niet terug naar safety wil. Velen lossen dit ook op door een speedloader mee te nemen om dan zo hun mid/real caps te vullen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan en The Walker
Meh ik zou je er niks van aantrekken, soms is het gewoon handig om een last resort hi cap bij te hebben voor als je in een vuurgevecht zit en je echt niet terug naar safety wil. Velen lossen dit ook op door een speedloader mee te nemen om dan zo hun mid/real caps te vullen.
Hou deze ook zeker bij mij voor noodgevallen XD
 
Zelf ben ik niet zo van de real caps.
Ik heb ze wel liggen maar nog nooit gebruikt.

Airsoft is nu eenmaal geen echt vuur gevecht. Je schiet niet zo ver, precies, bbs gaan niet zo snel, impact is veel minder.

Je gebruikt dus snel meer bbs dan je waarschijnlijk aan echte kogels zou gebruiken in een zelfde situatie.
Daarom zou ik zelf eerder micaps aanraden.
 
Realcaps is idd een uitdaging op een open skirm waar er veel met 6 hicaps rondlopen en dito lopen sproeien.
Midcaps zijn dan de handigste keuze, zeker aangezien er maar 20 bb's in een realcap voor een 417 gaan.
 
Helemaal eens met @Twinfromhell om precies die argumenten. Als iemand halverwege je doel een scheet laat, wijkt je BB al af. Om jezelf dan te straffen door met 30 bb's te gaan spelen zou ik echt zonde vinden. Ben dan eerder voor midcaps gevuld tot 60 bijvoorbeeld.
 
  • Leuk
Waarderingen: The Walker
Ben al een tijdje bezig met het uittesten van 3D geprinte onderdelen voor mijn Scorpion Evo en gisteren kwam eindelijk het laatste onderdeel binnen, zodat ik nu 2 brute setups heb die lekker niet standaard zijn :p

48E14876-0C27-40A4-8E1A-1DFF66D53F94_zpssx6khz1u.jpg

75711238-D512-4297-AF04-E063E89C56F6_zps5hn58sxo.jpg

2658448B-D4E7-49E7-87B8-F37AAE7B4FA5_zpsurn4lunr.jpg

12E9B51B-AE80-4DDE-9764-C845B69854FD_zpsikqvv3jh.jpg


Dit alles is geprint door 3Dsoft.pt uit Portugal en de onderstaande 3 position stock is geprint door Ripper Tactical Solutions, ook uit Portugal

051A4173-B58C-4DD1-93AF-025839BD524C_zpsdbxc6gdv.jpg

AC48BBFA-9453-4F76-AD62-C537F834359B_zps35mx95ky.jpg

2ED49799-EF10-45C9-9DB0-2A970CF6117A_zpsebcr8tqr.jpg

628E0E97-8F2D-48F1-A22A-9B26B5F8B736_zpsi6ghwml6.jpg


En dan heb ik als klap op de vuurpijl nog een eigen ontwerp voor mag pouches laten printen speciaal voor de Evo mags
Ook weer door 3Dsoft.pl

36D6C5A8-D37C-4F30-B466-B8CEAAFC642A_zps5c7ehpbw.jpg

EBBD2184-67D5-42BB-B3FC-B3D2860B0A4F_zpsi1urxpgk.jpg
 
@Blade ziet er strak uit. Hoe kom je eigenlijk aan blueprints (afmetingen etc) voor een 3D printer? Kun je iets vertellen over het process en de interactie met 3Dsoft?
 
  • Leuk
Waarderingen: Blade
3Dsoft heeft zelf al een hele range aan 3D geprinte onderdelen opgezet en ze zijn ook in het proces van hun producten aan te bieden bij de grotere webshops in Europa. Dus zij hebben alles uitgezocht qua afmetingen, waarschijnlijk ook via trail and error. Ik ben via facebook https://www.facebook.com/my3dsoft/ met ze in contact gekomen en het contact gaat gewoon via facebook messenger dus het is heel makkelijk communiceren (afgezien van de soms ietwat krakkemikkige zinsopbouwen in het engels hahah). Dus de handguard, stock cover en de magpulls zijn standaard producten die ze zelf ontworpen hebben, de magpouches heb ik zelf ontworpen op basis van de Viper polymer M4/AK mag pouches en ook gewoon het bestand via messenger aangeleverd en vervolgens hebben zij het geprint.
 
Leuk spul. Jammer dat het filament nog in zo'n mate hecht dat je de passes nog zo duidelijk ziet. Met poederprinters heb je dit niet meer, maarja, dan moet je ook iets meer dokken :p
 
  • Leuk
Waarderingen: Blade
Met poederprinters kun je geloof ik zelfs in aluminium printen, dat lijkt me de volgende stap.
Maar moet zeggen dat ik toch ook al wel onder de indruk was over sommige gedeeltes van het printwerk hoor, echt heel mooi vlak en strak, geen lijnen van de print opbouw te zien.
 
Met poederprinters kun je geloof ik zelfs in aluminium printen, dat lijkt me de volgende stap.
Maar moet zeggen dat ik toch ook al wel onder de indruk was over sommige gedeeltes van het printwerk hoor, echt heel mooi vlak en strak, geen lijnen van de print opbouw te zien.

Zeker! Je kan al in titanium, aluminum en staal printen. Alleen dat kost wat meer als PLA materiaal :p
 
  • Leuk
Waarderingen: Blade
Heel gaaf! Ik ben zelf de afgelopen tijd ook bezig geweest met het tekenen en laten printen van wat onderdelen in SLS Nylon (poeder printer).
 
  • Leuk
Waarderingen: Blade