Wat heb je gekocht of binnengekregen mk2

Gister toch maar een LCT Zastava M70ab besteld, KLIK .
Kon het niet laten, en mijn Realsword SVD met winst kunnen verkopen...Als er weer een sniper komt, dan zeker een SVD, maar eentje met spring die ik dan rustig stuk voor stuk upgrade. Geen gedoe meer met accu's,mosfet's en delays...

Nu komt er een Kroatische HVO/ZNG outfit bij :)


dat vind ik niet zo leuk dat je kroatische camo gaat kopen haha, ik heb de camo in kroatie aangehad, en moet nog tot volgende maand wachten, maar dan komt het er ook aan (kroatisch vlaggetje patch wel al in zagreb gekregen van de eigenaar :D)
spar-tac op facebook /* E: webshop is nog niet 100% af maar. KLIK*/
is een bedrijf in kroatie wat een fabriek heeft en de outfit dus ZELF maakt. en kwaliteit(met alleen het aanhebben daar) voelde goed!
 
Thanks!

Ik heb er gisteren even mee geschoten en hij schoot zeker goed.
Gunfire zegt op de site dat hij 260 fps doet, maar op mijn chrono doet hij met .20 gr bb's 300-310 fps.

Het is alleen een beetje lastig mikken, er zitten geen sights op.
En als je over de loop heen kijkt schiet hij een beetje naar linksboven.
Maar als je dat eenmaal weet kun je heel goed dekking leggen met dat ding, dat weet ik zeker.
Nu nog meer zin in zondag :D

Liep tegen hetzelfde probleem aan met mikken, dus heb er een stukje RIS opgeschroefd en een kleine reddot, werkt perfect
 
dat vind ik niet zo leuk dat je kroatische camo gaat kopen haha, ik heb de camo in kroatie aangehad, en moet nog tot volgende maand wachten, maar dan komt het er ook aan (kroatisch vlaggetje patch wel al in zagreb gekregen van de eigenaar :D)
spar-tac op facebook /* E: webshop is nog niet 100% af maar. KLIK*/
is een bedrijf in kroatie wat een fabriek heeft en de outfit dus ZELF maakt. en kwaliteit(met alleen het aanhebben daar) voelde goed!

@dennisl9

Alleen heb jij waarschijnlijk gewoon moderne camo aangehad, denk ik? Ik heb het over de camo welke gebaseerd is op M65. Uit de Domovinskog Rat. En dat is gewoon origineel spul, ik al een tig aantal Kroatische uniforms uit die tijd van de ZNG, maar ik wil er eentje extra om te fielden. Omdat die nogal wat zeldzamer zijn als HVO.
 
Ah, en M65 lijkt een beetje op dpm (voor de leek)
maar dan heb je mijn volledige support haha, ik wil zo graag een camo die weinig/geen mensen hebben. en dit is er wel 1 van denk ik, want dit heb ik aangehad.
028_001.jpg


wistjedat?
upload_2016-9-2_15-51-15.png
bruine vlek is kroatie :D
upload_2016-9-2_15-51-54.png
en de zwarte vlekjes op de camo zijn eilanden of eilandgroepen.
 
@dennisl9

Jep, die camouflage is in 2005 geïntroduceerd. Er is tevens ook nog een woord in te vinden, namelijk OSRH, wat staat voor Oružane snage Republike Hrvatske. ( Gewapende krachten van de Republiek Kroatie )

Er zijn meerdere kleurversies van die camo uitgebracht, voor verschillende divisies binnen het leger.

Je kunt hiervan gewoon originele issued BDU's kopen, heb ze in Kroatie kunnen kopen voor een prikkie, maar is mij te nieuw. Hoop dat je dus niet teveel betaald daar :)

En btw, tof dat je voor een HR camo gaat :) svaka cast!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het is ook gewoon niet uit te spreken.

"wat voor camo draag je?"
"nou.. Pletseu.. Pletsa... Laat maar"

Maar het ziet er wel erg cool uit.

Geldt ook voor de Kroatische camo's!

Zelf wil ik nog eens de nieuwe bdu van Oekraïne hebben.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan
Vandaag eindelijk men xcortech chrono binnen.
Meteen bleek dat mijn skirm maagdelijke sa 363fps schiet :( nog een stukje veer afknippen hehe.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan
@dennisl9

Jep, die camouflage is in 2005 geïntroduceerd. Er is tevens ook nog een woord in te vinden, namelijk OSRH, wat staat voor Oružane snage Republike Hrvatske. ( Gewapende krachten van de Republiek Kroatie )

Er zijn meerdere kleurversies van die camo uitgebracht, voor verschillende divisies binnen het leger.

Je kunt hiervan gewoon originele issued BDU's kopen, heb ze in Kroatie kunnen kopen voor een prikkie, maar is mij te nieuw. Hoop dat je dus niet teveel betaald daar :)

En btw, tof dat je voor een HR camo gaat :) svaka cast!

dayum dacht ik met een leuk feitje te komen weet jij er weer meer van dan ik, moet je me toch even laten zien waar osrh staat in de camo.
yesh, je hebt de kleurversie blauw (marine) en dan de acu, desert en ^bovenstaande.

alles voor een prikke is beter dus dan ga ik ff zoeken waar ze goedkoper zijn, bij spar-tac zijn ze 100,- voor de set.
hvala ti. bolestan vas vidjeti na terenu.


@dennisl9, Danish M/84 “Pletsløring”, oftewel Deense camo dan zal je een van de weinige zijn :p. Denk dat ik naast iemand anders in Nederland een van de weinige ben.

oef,oef, de Deense camo is ook erg netjes, maar ik wil het allllller liefste duitse ww2 kleding. heb nu flecktarn en zit prima, want duits ;)
de kroatische camo is gewoon omdat ik dan weer apart ben hehe.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan
Vers van de pers...Een ander idool van mij, namelijk de M70AB2. Voor de meesten gewoon een AK, voor mij een Zastava. Wilde een Kroatische loadout gaan doen, en dat gaat niet zonder M70. Helaas is er geen SKS replica van kwaliteit, dus dan maar deze.
20160905_153746.jpg
20160905_153548.jpg
 
Oooh ik dacht dat je met SKS een ander merk bedoelde xD
Maar deze ziet er gelikt uit! Ga je er nog upgrades in doen?
 
  • Leuk
Waarderingen: Pietjepuk123
DE SKS!!! <3 <3 <3 Lijkt me ook briljant ja.

Maar vooruit, die zastava mag er ook zijn! Het is dat jij het zegt want ik zou het gewoon een AK noemen X'D
 
  • Leuk
Waarderingen: Pietjepuk123
Oooh ik dacht dat je met SKS een ander merk bedoelde xD
Maar deze ziet er gelikt uit! Ga je er nog upgrades in doen?

Sling komt er aan, issued pistol grip en een setje echt issued hout uit de balkan. Hout dat er nu op zit is ook echt hout, maar ik vindt issued altijd mooier. Verder wellicht intern precision barrel of zoiets, heb geen verstand van internals, hahaha.

@ChaoSState, als echte russofter moet je toch wel weten wat een SKS is :p. @Strelok, mag ik vragen in welke opzichten deze anders is dan een AK74/47 als we RS vergelijken, puur uit interesse?

Optisch zijn er natuurlijk al direct verschillen te zien. Houtkleur is typisch voor een Zastava, de 3 greepgaten in de foregrip ipv 2, de iconische zilveren bolt, de gestempelde reciever met de vuurstanden in het Servisch. Verder werkt het gas block anders ivm de granaatwerper voorop, die men op de loop kan monteren. Verder heeft dit schietijzer in het echt een open-bolt systeem. Loopdiameter en dat soort dingen zijn gelijk, evenals het kaliber. 7.62x39.
Verder is hij net wat zwaarder als een 47, maar het design is er echt wel op gebaseerd. Ook van de M70 zijn tig versies gebouwd. ( Klapkolf,underfolder,vaste stock etc )

Ik zou nooit iemand schuldig aankijken als er geroepen wordt dat het een AK is, want dat heb ik net zo goed met al die HK416's en M4's.
 
@Strelok, ah cool altijd fijn als mensen wel het verschil weten XD. Gewoon een flat hop erin gooien en misschien een aftermarket barrel als de grouping niet geweldig is en dan heb je de basis en de belangrijke dingen wel :).
 
  • Leuk
Waarderingen: Pietjepuk123
@Strelok, ah cool altijd fijn als mensen wel het verschil weten XD. Gewoon een flat hop erin gooien en misschien een aftermarket barrel als de grouping niet geweldig is en dan heb je de basis en de belangrijke dingen wel :).

Thanks, ik kom nog wel eens bij je langs als ik wat info wil :) Jij weet er wel wat van.
 
@Strelok is de upper nou ook langer als van een AK? Ik zat naar wat foto's te kijken van de zastava en de AK, en door de langere front grip lijkt hij ook langer aangezien de rest van de barrel gewoon in verhouding is.