Wat heb je gekocht of binnengekregen mk2

Maakt niet uit, ze kregen ze toch :) Historisch gezien niet vreemd om de m1 te nemen ipv de m1a1.

Source:
Most members of a rifle squad were armed with 30-06 caliber M-1 Garand rifles, which were a much more potent weapon than the carbine, which lacked range and knockdown power. The M1-A1 carbine with a folding stock, was issued to officers, also to some members of crew-served weapons (i.e. 60mm mortar squad), while non coms(sergeants) carried the M1-A1 or M1928A1 Thompson submachine-gun
http://www.101airborneww2.com/warstoriesintro.html

Één van een aantal bronnen op internet.

Je hebt gelijk! T blijft wel echt een mooi ding met de iconische ping.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan
ja zoiets zit ik wel aan te denken :) vind ze gewoon gaaf eruit zien M1 garant ook maar m14 toch leuker :)
 
Maar een m1 op n para outfit.. vgm liepen die lui niet graag met een grote garand rond. Te zwaar voor sprongen. Maar wel echt een beauty om te zien! Heb zelf de m14

Daarom was de Garand in 2 onderdelen in de stoffen tas gedemonteerd tijdens de drop..deze werden wel zeker verstrekt onder airborne divisies. Later, na Normandië, is alsnog besloten dat toegestaan werd om met de Garand in 1 geheel te springen, omdat in alle hectiek onderdelen soms kwijtraakten...
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan en Denzel053
Maar een m1 op n para outfit.. vgm liepen die lui niet graag met een grote garand rond. Te zwaar voor sprongen. Maar wel echt een beauty om te zien! Heb zelf de m14

Oh jazeker :D
De M1 Carbine met foldable stock was gemaakt voor de sprong van origine, maar later in de oorlog werd besloten dat er ook met een Garand gesprongen werd, het is en blijft natuurlijk the rifle that won the war ;)

Marushin Garand kopen

Inderdaad een sexy ding, maar de 'ping' is het ook niet helemaal ;)
 
Vandaag mijn condor modular chest rig set coyote binnen gekregen waar eindelijk mijn m14 mags ook in kunnen! Complete rig incl backpanel voor de water zak. Ook nog een mooie UN patch
 

Bijlagen

  • Screenshot_20180918-182354_Gallery.jpg
    Screenshot_20180918-182354_Gallery.jpg
    765 KB · Weergaven: 250
  • Screenshot_20180918-182329_Gallery.jpg
    Screenshot_20180918-182329_Gallery.jpg
    719,9 KB · Weergaven: 228
  • Screenshot_20180918-182607_Gallery.jpg
    Screenshot_20180918-182607_Gallery.jpg
    625,3 KB · Weergaven: 256
Mooie chest rig, ik heb hem ook heel lang gebruikt.

Op zich hele sterke chest rig, alleen even oppassen met de 2 buckles in het midden. Als je daar veel op gaat liggen, willen ze wel eens sneuvelen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Denzel053
Mooie chest rig, ik heb hem ook heel lang gebruikt.

Op zich hele sterke chest rig, alleen even oppassen met de 2 buckles in het midden. Als je daar veel op gaat liggen, willen ze wel eens sneuvelen.
Bedankt voor de tip! Misschien maar anderen opzetten
 
Hoi luitjes,

ik heb ook weer een speeltje binnen! Deze keer is het de BAOFENG UVR5! Nu nog een HAM radio operator certificaat behalen zodat ik de tacticool 'lange antenna' er op mag zetten! Nu eerst maar eens leren hoe ik de kanalen instel. De radio staat teminste al op 3FM.
vJCFVSA.jpg


Bedankt voor de tip! Misschien maar anderen opzetten

Komt wel goed Denny, ik heb nog wel grote buckles liggen vanuit de Cosplay gebeuren. Ook nog wel groteren, dus die kunnen we er zo op zetten.
 
Laatst bewerkt:
Dit is toch gewoon een uv5r met extra grote batterij. Met of zonder Ham licentie blijft deze hier hardstikke illegaal. Des al niet te min is hij cool zo.
 
Dit is toch gewoon een uv5r met extra grote batterij. Met of zonder Ham licentie blijft deze hier hardstikke illegaal. Des al niet te min is hij cool zo.


Klopt! Ik had perongelijk de 6 aan getypt inplaats van de 5. Foutje (het was een lange dag.Maar thanks dat je het aangaf!). Tot zo ver ik weet zijn HAM radio's gewoon legaal te gebruiken in Nederland. En je moet een certificaat hebben voor het gebruik van een lange afneembare antenne. Maar het zou fijn zijn als je me kon linken waar je hebt gelezen dat het iligaal is. Tot zo ver ik weet is het normale en algemene gebruik gewoon toe gestaan zolang je niet op bepaalde frequenties komt te zitten van de overheid, aangezien de BAOFENG's ook gewoon op meerdere Nederlandse sites worden verkocht, en airsofters ook oudere versies van HAM radio's gebruiken etc etc. Maar misschien dat iemand die hier meer verstand van heeft er iets over kan zeggen?

En anders is het een kwestie van hem even weg leggen, certificaat bemachtigen en hem dan gebruiken! Geen enkel probleem. :)

Edit : Ik lees op http://amateur-radio.nl/ dat er frequenties zijn die vrij gegeven zijn voor mensen waar men gebruik van mag maken zonder licentie.

Weer een Edit : Ik zie dat ivbm de afneembare antenne dat de Baofeng iligaal is zonder licentie.
 
Laatst bewerkt:
Zover ik weet mag een nederlandse portofoon maar max zendvermogen van 0,5 watt hebben. Baofeng is in te stellen op 1 watt en 2 watt.

Natuurlijk moet je je houden aan de beschikbare frequenties die voor amateurs bedoeld zijn. Al is het met een baofeng erg makkelijk om er vanaf te wijken.

Ik zou even googelen op zendamateur fora staat er heel veel over geschreven.

Dat je er niet mee mag zenden wilt nog niet zeggen dat hij niet in nederland verkocht mag worden. Maarja dat is en blijft nederland :confused: