Welke sniper Replica ga ik kiezen?...

Zojuist de Jing Gong BAR10 GSpec (367S) avec Lunette besteld!
Hebben we die alvast ;)
 
Dat las ik net ook op een ander forum idd. Heeft met joules te maken. Wel grappig, Hij wou een sniper builden die 500fps schoot bij de meting maar met joules veel hoger uitkwam waardoor de bb's dus harder aankwamen. Best wel sneaky haha
Daar heb ik nog nooit van gehoord?
Volgens mij is FPS direct gerelateerd aan het aantal joules of mis ik iets?
Zie bijvoorbeeld: http://www.weirath.com/joule/
 
Nope, het fenomeen joule creep... blijft, als je het mij vraagt, een discutabel iets.

FPS is netjes in orde met 0,20, maar door het overschot wat gecreeerd wordt krijgt een zwaardere BB meer energie (joule) mee en zal daardoor dus een beter bereik moeten hebben.

Het is en blijft een natuurkundig verschijnsel waar je gebruik van kan maken, aangezien er in de regels niks over gezegd wordt.

Wat mij betreft moeten ze naar een FPS meting gaan waar gemeten wordt met de BB's waar je ook werkelijk mee schiet, dit voorkomt een scheve verhouding in het veld en maakt het naar mijn idee eerlijker.

Groet,
Peter
 
True maar let's stay on topic!

De JG Bar-10 is dus besteld. Ik ga em dus zelf (of met 1 van jullie) bouwen!

Wat zijn de essentiële Bar-10 upgrades zodat ik accuraat schiet en ook hard :)
 
Joule creep is nou eenmaal best aanwezig in BASR en HPA door het grote volume van de cylinder en het feit dat je de dwell van hpa kan instellen. Joule creep komt altijd door het overvolumen van je cylinder tov je barrel, zelfs bij een AEG kan je het doen maar dit is meestal maar ~.2 joule, bij BASR of HPA kan dit veel meer zijn. Ik ben er niet geheel op tegen om naar een joule test systeem te gaan, maar of het ooit zal gebeuren is maar de vraag.

Also ik neem aan dat je bedoelt hoe je ver kan schieten want hard schieten zegt niet alles over de range van je replica.
 
Als je begint met het upgraden van de spring (jouw "hard" schieten) om de fps omhoog te krijgen zou ik even goed
naar de bolt handle kijken. Er zullen vast meer types zijn, maar de bij mij meest bekende zijn:
- De bolt handle is om de bolt heen "gekrompen", bij verhitting zet het staal uit, daarna is het om het einde van de bolt heen geduwd en dan weer koud laten worden om het vast te krimpen. Deze methode heb ik vrij slechte ervaringen mee en heb er een paar hiervan afgebroken met mijn snipers waar ik 545 - 548 fps mee schiet (jaja I know heel strak op het limiet).
- De bolt handle is uit 1 stuk gegoten (<-- het gegoten gedeelte is hier belangrijk) gegoten staal kan minder kracht aan en ook hier niet uitermate goede ervaringen mee.
- Good old fashioned screws. Ik heb een action handle die met 4 dikke vette schroeven aan de bolt vast zit en heb hier nog nooit een issue mee gehad met scheurtjes of afbreken of verbuigen. Het maakt hier dan natuurlijk wel uit van wat voor materialen die schroeven gemaakt zijn ;).

Ik heb gehoord van andere mensen dat de krimp-methode bij hen de voorkeur heeft, maar bij mij dus niet :).

Verder nog een paar algemene tips bij upgraden die ik tijdens mijn eigen upgrades heb opgedaan:
- De fps wordt niet alleen maar door de veer beïnvloed, het is de combo van veer met cylinder, met airseal, met alles eigenlijk tot en met het punt waarop je bb daadwerkelijk uit de barrel is, als je dus gelijk van alles het beste en duurste koopt is het mogelijk dat je ineens te hard schiet. De goedkoopste optie om dit op te lossen is dan om wat met veren te gaan klooien.
- Magisch samenwerkende parts die in 1x passen en alles doen wat je wilt bestaan niet. Je zult wat frustraties hebben / dingen passend moeten maken dus neem je tijd.
- Koop een fps meter of kijk op het forum of er iemand in de buurt is die er 1 heeft. Niks is frustrerender dan op het veld aankomen met je super-sniper om er vervolgens achter te komen dat je 555 fps schiet en je een huurkit mag nemen of alleen met je sidearm mag rondlopen. Je hebt al wel een sidearm? Veel locaties is dit verplicht en je mag vaak met je sniper niet onder de x meter schieten, sta je daar op 6 meter afstand te knifen.....
- Ik weet niet hoe het met deze replica zit, maar hij ziet eruit alsof hij van binnen verzwaard is, mijn L96's hadden brokken staal / lood / ander metaal erin zitten om deze op het gewicht van de real steel version te krijgen. Alhoewel dit natuurlijk super milsim is heb ik er een hekel aan :). Ik heb al dit metaal vervangen door wat waterafstotend schuim, scheelde ruim een kilo en die kilo zeul ik liever niet de hele dag mee :).

Als laatste zou ik eigenlijk zeggen, ga eerst is een dagje spelen met je niet geupgrade sniper, op deze manier kun je voor jezelf uitvinden wat je er precies aan mist. Zoals @Rebelattack al aangaf is het niet zomaar 1,2,3 harder en accurater. Op deze manier kun je ook wat meer in delen upgraden. Begin met datgene wat je het meeste "mist" in je sniper en werk omhoog vanaf daar.

Hoop dat je er wat aan hebt :).
Hoor het wel als ik rare dingen zeg waar mensen het totaal niet mee eens zijn ;).
 
Ik wou even kijken of 1 van de forum leden tijd vrij zou willen maken om samen de sniper te upgraden met de parts die voor de Bar-10 echt nodig zijn, dus de tip van Ties opvolgen. Een ervaren lid kan mij dan dingen uitleggen en alles zo goed mogelijk in mekaar zetten. Dan loop ik niet alleen te kloten.

Ik heb een side arm en ben ook van plan Zondag te gaan skirmen mocht de Bar-10 Zaterdag al binnen komen. Zo weet ik een beetje wat die doet (y).
 
Wat i stock doet is niet heel interessant.. Ik heb btw al een bar-10 gspec boodschappenlijstje, zal ik als ik thuis ben ff linken.
Als je m wil bouwen kunnen we naar de nabv loots gaan hebben we meteen een test baan en zo.
 
Ik ben ook in het bezit van een JG Bar 10 en volledig ge-upgrade. Hier zitten vooral PDI en Action Army dingen in. Blijft een persoonlijke keuze. Edgi is top materiaal maar daar hangt ook een prijskaartje aan :).
Mijn ge-upgrade Bar -10 doet op 65-70 mtr bij de NABV het gele plaatje op de sniperbaan van boven alles binnen 1 tot 5 cm met .36 van Geoffs. Dit alles overigens zonder overhop dus gewoon rechte lijn :)

Out of the box is er geen 1 van de standaard merken die AEG eruit schiet. Forget it. Of je moet direct naar SSG-24 van Novritsch stappen maar goed dan ben je ook 700 a 750 kwijt incl alle bijkomende kosten. Dat is echt letterlijk de enige out of the box sniper die AEG erop legt.
Dit was ook mijn twijfel om hier voor te gaan. Echter de lange levertijd (wachttijd) en toch het zelf sleutelen gaf voor mij de doorslag om zelf te gaan sleutelen.
De mijne is overigens 2de hands maar hier gaat nog wel iets in veranderen. Hier gaan nog wel een paar Edgi dingen in :). Dus komt ook weer ander prijskaartje aan te hangen.
Verder ga ik mijn eigen sniperproject ook van de grond af opbouwen. Dus stock sniper en dan geheel kannibaliseren en upgraden tot zoals ik het wil hebben, dus reken range en accuraat als ik het wil hebben. Hier is overigens gewoon een budget van minimaal €1000 tot €1200 voor gereserveerd). En ook de SSG-24 staat nog hoog op de verlanglijst :).

Sniperen betekend upgraden en ja dat kan je zo gek maken als je zelf wil. Of beter gezegd wat je budget toelaat :).
Sniperen betekend ook problemen oplossen, oplossingen zoeken. Je zult tegen alles aanlopen, zoals als je dat ook met een AEG doet. Waar wij echter geen problemen mee kunnen hebben is een Lipo/NiMh of een gearbox want die hebben we domweg niet (reken de DMR's nie mee) :).

90 meter en hoger noem ik zonder twijfel gewoon ff airsoftmeters. 90 meter is een slordige 300 feet zonder overhop nah........... Ga nie roepen dat het niet kan maar zonder een overhopje niet echt geloofwaardig. Het is geen steeltip :p
 
hoi allemaal

ik zag dat er eerder bij dit topic "gehaat" word op de SSG24
ik snap jullie een beetje maar bekijk het eens vanaf deze kant...

ik krijg over een week of 4 a 5 mijn SSG24 (zeer grote blij!)
ik ben 655,80 us dollar (584.45 eu) kwijt voor
de ssg24
3 extra mags
sling swivels
extra BB's 0.46
ook nog incl de koffer
en de verzendkosten

21% belasting (122 eu) plus de 584 eu is 706 eu
plus35 eu invoer kosten= 741 eu ( denk ik dan ongeveer) :p

voor een dikke sniper meteen out if the box euuh koffer en klaar om mee te spelen.
geen geklooi en geknutsel en verloren uren want heb een druk gezins leven en heb geen zin om in kostbare vrijetijd eerst een hoop tijd kwijt te zijn aan het tunen van een sniper.


de reviews zijn denk ik redelijk het is idd een mod24 van modify maar dan wel flink verbeterd op bijna alle punten.
miss is 750 eu beetje veel geld maar hey voor mijn tippmann was ik ook ongeveer zoveel kwijt incl mags slang fles etc.

ik denk dat dit veel geld maar niet "duur" is

wat ook erg leuk is is dat nov je bijna dagelijks op de hoogte houd met text en filmpjes van de productie enzo

any way ik zal als ik haar eindlijk binnen heb en getest heb feedback geven, eerlijk feedback
 
Je weet dat je de novritsch bb's niet mag gebruiken he? Die zijn niet bio en kan je dus meteen weg gooien. Daarnaast het is zoals meerdere keren al gezegd een hoop geld en voor minder kun je dezelfde performance halen.
 
ik denk dat "gehaat" een groot woord is @adriaan , er wordt alleen gezegd dat een VSR niet onderdoet als deze goed geupgrade wordt en dan kost het je wellicht nog wat minder. Ik ben erg benieuwd naar je ervaring met de SSG.
 
hoi allemaal

ik zag dat er eerder bij dit topic "gehaat" word op de SSG24
ik snap jullie een beetje maar bekijk het eens vanaf deze kant...

ik krijg over een week of 4 a 5 mijn SSG24 (zeer grote blij!)
ik ben 655,80 us dollar (584.45 eu) kwijt voor
de ssg24
3 extra mags
sling swivels
extra BB's 0.46
ook nog incl de koffer
en de verzendkosten

21% belasting (122 eu) plus de 584 eu is 706 eu
plus35 eu invoer kosten= 741 eu ( denk ik dan ongeveer) :p

voor een dikke sniper meteen out if the box euuh koffer en klaar om mee te spelen.
geen geklooi en geknutsel en verloren uren want heb een druk gezins leven en heb geen zin om in kostbare vrijetijd eerst een hoop tijd kwijt te zijn aan het tunen van een sniper.


de reviews zijn denk ik redelijk het is idd een mod24 van modify maar dan wel flink verbeterd op bijna alle punten.
miss is 750 eu beetje veel geld maar hey voor mijn tippmann was ik ook ongeveer zoveel kwijt incl mags slang fles etc.

ik denk dat dit veel geld maar niet "duur" is

wat ook erg leuk is is dat nov je bijna dagelijks op de hoogte houd met text en filmpjes van de productie enzo

any way ik zal als ik haar eindlijk binnen heb en getest heb feedback geven, eerlijk feedback

De bbs kan en mag je niet gebruiken want het zijn geen bio's. En met alle respect baar jou: wat ga je doen als die malfunctiont. Weetje waar het eventueel aan kan liggen, hoe je het verhelpt in het veld? Als je iets kant en klaar koopt mis je gewoon de technise kennis kwa upgraden enzo, en dat is voor mij onbetaalbaar.

Also: als je vervangende parts nodig hebt moet je die via Nov bestellen. Krijg je weer dure shipping, import én btw kosten.

Het is een net apparaat, maar met hoog op de toekomst en de kennis die je op doet bij het zelf bouwen voor mij niet zijn geld waard.
 
gehaat stond ook als "gehaat" weet niet hoe ik het beter moet vertalen :) lichtelijk negatief door mensen met een harde voor keur voor andere sniper systemen

en we beleven duidelijk onze hobby op een andere manier is niet erg toch

en komt op nou zo moeilijk en ingewikkeld is een airsoft sniper toch niet het is geen racket wetenschap ;)
en de kwalitijd controle op de ssg24 ziet er goed uit .

https://novritsch.com/ssg24-info/

als er al snel vervangende onderdelen nodig zijn valt dit onder garantie


ik weet dat die bb's (nog) niet gebruikt mogen worden maar nov zij dat ze wel bio zijn en dat de certificaten onderweg zijn...
zo niet kan ik daar bij een maat van mij prima op zijn boerdrij een middag je lol hebben en een paar vrienden targets en een krat bier met mooi weer

iemand trouwens een tip over zware goede bio bb's? prijs maakt niet uit
 
  • Leuk
Waarderingen: Wijnand
Geoffs Bio, maar mogen nog niet op elk veld worden gebruikt, Prohit vermijden als de pest, alles vermijden met de pest dat in vacuüm moet worden verpakt om goed te houden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Wijnand
hoezo niet op elk veld ? en vacuum ? het is toch wel of niet bio of zit er iets tussen in ?

maar nou weet ik nogsteeds niet welke bbs wel mogen :p