Wolverine MTW

Een lipo gaat niet in brand vliegen als je hem op 100% weg legt.

het enige dat er kan gebeuren op die manier is dat je lipo capaciteit gaat verliezen.

Al die enge filmpjes op youtube is omdat mensen ze overchargen, kortsluiting maken, slechte laders gebruiken etc etc etc. van gewoon in de kast te liggen gaat er niets gebeuren buiten capaciteits verlies, en zo gaat die ook stuk natuurlijk, maar je huis gaat niet ineens platgebrand zijn.

het zal zeker niet snel gebeuren maar de kans is er toch zeker wel het is afgelopen jaar bij ons op werk gebeurt met een lipo die in een vacuum bestendige behuizing zat samen met een gluids meet systeem en deze werd altijd vol weg gezet. universiteit in delf heeft het een paar jaar geleden ook nog gehad.

de kans is erg klein en als je de lipos af en toe controleert merk je het snel genoeg als ze bol gaan staan etc. maar het is een kleine moeite om ze verantwoord op te bergen lijkt me ;)

het zal zeker niet snel gebeuren maar de kans is er toch zeker wel het is afgelopen jaar bij ons op werk gebeurt met een lipo die in een vacuum bestendige behuizing zat samen met een gluids meet systeem en deze werd altijd vol weg gezet. universiteit in delf heeft het een paar jaar geleden ook nog gehad.

de kans is erg klein en als je de lipos af en toe controleert merk je het snel genoeg als ze bol gaan staan etc. maar het is een kleine moeite om ze verantwoord op te bergen lijkt me ;)

Maar wie heeft dan ondervonden dat de reden voor het falen komt omdat hij volledig opgeladen was? Zelfs al lijkt de lipo qua alle karakteristieken normaal te zijn kan er binnen in alsnog langzaam een proces bezig zijn die de lipo doet laten falen.

In ieder geval is volledig opgeladen je batterijen weg leggen slecht gezien de electrolyte oplossing dan deels kan verdampen wat resulteert in het bol staan wat weer kan zorgen voor andere problemen waardoor je batterij sneller zijn levensduur verliest.

• Leuk
Waarderingen: sherlockzor
Die website vertelt letterlijk niks nieuws en verklaart ook niet hoe jij met 100% zekerheid weet dat het falen van de batterijen in jullie geval kwam doordat ze volledig opgeladen zijn weg gelegd. Het is een aanname geen zekerheid die je doet.

ala je het zo leterlijk neemt nee ik weet niet zeker dat het door een vol opgeladen lipo komt. maar er word aangegeven zo als je zelf ook al zij dat een volle lipo onder stres staat waardoor er flambare gassen binnen in gaan ophopen waardoor ze bol gaan staan. dit gebeurt bij een volle lipo vele malen sneller dan bij een lipo die op 60%zit bijvoorbeeld. vervolgens heb je alleen nog maar iets kleins nodig om die gassen te laten ontbranden bijvoorbeels sluiting of iets dergelijks tussen de cellen. in alle 2 de gevallen zijn de lipos op 100% weg gelegd voor langere tijd zonder er verder naar om te kijken. in het geval van mijn werk is bij de 2de ton gecontroleerd de zelfde dag en ook deze lipo was zwaar opgezwollen dus vandaar de conclusie

ik bedoelde mijn uitleg alleen als waarschuwing dat je er met een beetje zorg mee moet omgaan verder niks het hoeft ook niet gelijk een hele discusie te worden want dan gaan we aardig of topic;)

ala je het zo leterlijk neemt nee ik weet niet zeker dat het door een vol opgeladen lipo komt. maar er word aangegeven zo als je zelf ook al zij dat een volle lipo onder stres staat waardoor er flambare gassen binnen in gaan ophopen waardoor ze bol gaan staan. dit gebeurt bij een volle lipo vele malen sneller dan bij een lipo die op 60%zit bijvoorbeeld. vervolgens heb je alleen nog maar iets kleins nodig om die gassen te laten ontbranden bijvoorbeels sluiting of iets dergelijks tussen de cellen. in alle 2 de gevallen zijn de lipos op 100% weg gelegd voor langere tijd zonder er verder naar om te kijken. in het geval van mijn werk is bij de 2de ton gecontroleerd de zelfde dag en ook deze lipo was zwaar opgezwollen dus vandaar de conclusie

ik bedoelde mijn uitleg alleen als waarschuwing dat je er met een beetje zorg mee moet omgaan verder niks het hoeft ook niet gelijk een hele discusie te worden want dan gaan we aardig of topic;)

Het gaat hier niet over alles letterlijk nemen. Het gaat er gewoon om dat je niet met complete zekerheid kan zeggen dat de lipo is ontbrand omdat hij vol is opgeslagen. Het neemt dan natuurlijk niet weg dat je op basis van de genoemde feiten de aanname doet dat hij daardoor is ontbrand en daar ben ik het ook mee eens. Het is alleen belangrijk niet te snel conclusies te trekken anders krijg je bijvoorbeeld opeens dat muizen ontstaan uit graan. Goed laten we het er op houden en er mee afsluiten dat je inderdaad gewoon normaal met de lipo's moet omgaan en na de skirm ze even netjes deels ontlaadt zodat ze ook langer mee gaan.

Even wat anders, heb bericht ontvangen dat de 3 mtw's voor mij en m'n squadmaten klaar zijn en begin van de week verstuurd worden. Can't wait :cool:
Naice! Iedereen aan de MTW!
Ben afgelopen weekend op het NAC bezig geweest met het afstellen en inschieten enzo van de mijne.
Twijfel nu over een tweede... "maar schat, ik heb toch een back-up nodig?" ;)

• Leuk
Waarderingen: victor
Naice! Iedereen aan de MTW!
Ben afgelopen weekend op het NAC bezig geweest met het afstellen en inschieten enzo van de mijne.
Twijfel nu over een tweede... "maar schat, ik heb toch een back-up nodig?" ;)
Vandaag met de reaper m geschoten.
Denk dat er een tweede mtw aankomt :D
14'' met reaper m
Leuk dmr build

Daar is 'ie dan!

2HSEl8E.jpg

• Leuk
Waarderingen: Thomaskrop en victor
Nice! Mag ik vragen waar je hem vandaan hebt? Custom build?
De mijne op 14 januari besteld bij AirsoftCenter....ik wacht nog steeds

Airsoftshop.be, via hen een custom order gedaan met 2 squadmaten. Zij hadden voor ons direct bij wolverine besteld. 10" rail, 7" barrel, filtered line, waterproof electronics.

Denk dat wij ook 2-3 maanden al met al aan het wachten waren. Heb er net 1 keertje mee kunnen skirmen voordat alles dicht ging.

• Leuk
Waarderingen: iShot
Airsoftshop.be, via hen een custom order gedaan met 2 squadmaten. Zij hadden voor ons direct bij wolverine besteld. 10" rail, 7" barrel, filtered line, waterproof electronics.

Denk dat wij ook 2-3 maanden al met al aan het wachten waren. Heb er net 1 keertje mee kunnen skirmen voordat alles dicht ging.

speciale aanvraag gedaan bij airsoftshop.be? Zie de MTW namelijk niet op de site staan...

Nice! Mag ik vragen waar je hem vandaan hebt? Custom build?
De mijne op 14 januari besteld bij AirsoftCenter....ik wacht nog steeds
Ik heb ook lang moeten wachten bij airsoftcenter... Ze bellofde in mails met de pre order dat die binnen 6 weken er zou zijn, dat werd ruim 3 maanden en toen bleek mijn mtw er niet tussen te zitten door een fout van hen. Gelukkig wel op kunnen lossen.

Ik heb de mijne ook in januari bij airsoftcenter besteld. Ging eigenlijk uit van een levertijd zo rond de 6 weken. Maar nog geen nieuws of zicht op een mogelijke lever datum... Niet dat ik er nu veel aan zou hebben gezien de situatie...

Laatst bewerkt:
speciale aanvraag gedaan bij airsoftshop.be? Zie de MTW namelijk niet op de site staan...

Yes, had oorspronkelijk com-bat gemailed aangezien zij officiële wolverine retailer zijn, maar die leveren geen replica's, alleen parts. Werd toen doorverwezen.

• Leuk
Ik heb de mijne ook in januari bij airsoftcenter besteld. Ging eigenlijk uit van een levertijd zo rond de 6 weken. Maar nog geen nieuws of zicht op een mogelijke lever datum... Niet dat ik er nu veel aan zou hebben gezien de situatie...

Het gaat er niet zozeer om dat we momenteel niks met onze replica kunnen...het gaat mij er om dat airsoftcenter geen open kaart speelt. De eerste indicatie was 6-8 weken, toen werd het 10 weken en nu zitten we op 12 weken...zonder nog steeds enige duidelijk vanuit airsoftcenter.
Het probleem word de corona situatie genoemd, maar dat is niet wat de reden is.
Ik zal er dus ook niet vanuit gaan dat je binnen aanzienbare tijd je mtw ontvangt.

Beetje te laat voor jullie, maar voor toekomstige lezers: ik zou inderdaad niet airsoftcenter aanraden.

High pressure airsoft in de UK heeft goede reputatie, powair6 uit Frankrijk ook. Zelf zoals genoemd goede ervaringen met airsoftshop.be.

Het zal wellicht niet veel sneller gaan, want de bottleneck is gewoon de productie bij wolverine zelf en de shipping vanuit de US, maar je krijgt iig betere communicatie.

• Leuk