Mogelijke komende wijziging door de NABV.

Mijn meningen over heel dit geheel in het midden latend want die regels worden er tog wel doorgedrukt heb ik wel een vraag, hoe krijg je dat voor elkaar een 0.25sec delay oftewel 4rps voor dmr. Mijne is alleen single only zonder delay maar ik heb niet zulke snelle vingers dat ik hoger dan 4rps haal....
En jah dan komt het handhaven van het gewicht van de bb, hoe willen ze dit gaan doen vraag ik me dan af... ben nog nooit gevragen op een skirm met welk merk of gewicht bb ik schiet.
 
En jah dan komt het handhaven van het gewicht van de bb, hoe willen ze dit gaan doen vraag ik me dan af... ben nog nooit gevragen op een skirm met welk merk of gewicht bb ik schiet.
Wel eens wat situaties meegemaakt dat de zak op tafel stond en dat er wat vraagstukken en situaties voorkwamen uit bio degradability.
Denk dat het beetje hetzelfde is; het word per toeval gespot, anders kraait er geen hond naar.
Is ook niet te doen; veel mensen bewaren in flessen en loaders en hebben de zakken niet mee. Ook niet lastig om alles in een andere zak te dumpen etc.
 
Ik raad iedereen aan om een mail te sturen et cetera naar de NABV over de gevolgen van deze veranderingen. Wat een geklooi dit zeg. Kan ik mn replica's weer uit elkaar schroeven voor ik uberhaupt naar een cqb skirm kan. Kansloos gebeuren. Ik vond maximaal .4 voor snipers al karig, nu ineens ook nog max .3 voor assault? Airsofter pesten noem je dit. Dan ook nog eens dit alles er door drammen met 7 man. Wat een kansloze organisatie die NABV.

Mijn mail kunnen ze in ieder geval zo verwachten.
 
Ik raad iedereen aan om een mail te sturen et cetera naar de NABV over de gevolgen van deze veranderingen. Wat een geklooi dit zeg. Kan ik mn replica's weer uit elkaar schroeven voor ik uberhaupt naar een cqb skirm kan.

Jongens; ik denk dat de meeste mensen er over lezen, dat het CQB klassement een vrijwillige keuze is voor locaties.
Wat mensen opmerken en salty over zijn; het is een uiterst onpraktische regel.
Veld eigenaren zullen dit waarschijnlijk hetzelfde zien, en de waarschijnlijkheid, zoals door iemand eerder genoemd; sterft dit idee een wiegendood.

Tijd zal het leren, maar weet iig zeker dat je je feiten correct heb voordat je mailt =X

Er is niets wat je meer ontkracht dan zeggen; "hebben julie hier wel over nagedacht." terwijl je de data niet helder hebt voor jezelf.

CQB:
Maximale schotkracht: 0.9J
Maximaal gewicht bb: 0.30g
MED: 0m (geen pang regel)

Bovenstaande CQB klasse is exclusief. Dit betekent dat wanneer een organisator er voor kiest deze te hanteren, elk airsoft apparaat hier aan moet voldoen. De keuze om deze klasse te gebruiken ligt volledig bij de organisator, niet bij de NABV.
Van de NABV ledenraad facebook pagina
 
  • Leuk
Waarderingen: victor
Ik heb de data helder voor mij en mijn argumenten onderbouwd. Het is me ook duidelijk dat de klasse optioneel is, maar dit was niet de enige klacht die ik in mijn mail benoemde. Daarnaast gelijk wat meer onderbouwing gevraagd voor hun keuzes.
 
  • Leuk
Waarderingen: Basura Nephilim
Ik hoop dat Wild-mountain gewoon verder kan blijven gaan met regeling met de nabv dat ze pang mogen afschaffen MITS dat iedereen full facepro draagt. (bij niet "CQB" skirms)
 
Jongens; ik denk dat de meeste mensen er over lezen, dat het CQB klassement een vrijwillige keuze is voor locaties.

Ik snap en begrijp dat het een vrijwillige keuze is voor velden. Dat maakt het in mijn ogen juist een slechtere keuze. In plaats van dat er duidelijkheid wordt geschept, hey, binnen is nu 0.9J, maar geen MED, heb je nu onduidelijkheid. Welke velden gaan dit doen? In welke vorm, altijd, specifieke skirms? Hoe komen we dit te weten? Moet ik nu altijd opletten wat voor soort skirm het is?

Als je de veiligheid zo belangrijk vind, waarom maak je het dan niet gewoon verplicht? Ik zou het verschrikkelijk vinden, een nog slechtere beslissing als nu, maar dat is dan wel duidelijk en uniform. Nu voelt het als een halfslappe maatregel die alleen maar gedonder oplevert.
 
  • Leuk
Waarderingen: sherlockzor en Crix
Alleen heeft (of wil) niet iedereen Facebook en daarmee komen we op het eigenlijke mankement van de NABV: communicatie (of gebrek daaraan).

De NABV had dit graag naar buiten willen brengen op een correcte manier. De enige reden dat het op facebook is beland is omdat een ledenraadslid heeft willen scoren door het direct aan verschillende facebookpagina's door te spelen.
 
De NABV had dit graag naar buiten willen brengen op een correcte manier. De enige reden dat het op facebook is beland is omdat een ledenraadslid heeft willen scoren door het direct aan verschillende facebookpagina's door te spelen.

De nabv had dit compleet kunnen voorkomen door dit eerst in concept uit te werken, dat te delen en dan pas later over te stemmen. Dan had je ook een communicatie plan kunnen schrijven, direct een bericht bij kunnen doen met de motivering en al. Omdat het nu allemaal zo last minute en gehaast is gedaan, krijg je dit soort taferelen.

Nu is het 'incorrect' gedeeld (information wants to be free etc. etc.) beslissing was genomen dus je had het kunnen verwachten. Nu is het een uur later zonder motivatie of niks extra officieel de ether in gestuurd, wat de zorgen totaal niet heeft verminderd.

Ze hadden beter kunnen wachten, een proper persbericht kunnen schrijven en die pas later deze week kunnen delen. Niet dat dat echt veel beter was geweest, want het had veel eerder moeten worden gedeeld, maar het is velen malen beter dan hoe het nu is gegaan en gaat. Als de correcte manier die de nabv voor ogen heeft het na de beslissing wachten met het delen van wat er is beslist over zo'n belangrijk onderwerp, dan vrees ik zeer voor de toekomst. Dit is niet hoe je communicatie doet, niet als overheid, niet als vereniging en zeker niet in een (indirecte) democratie.
 
Laatst bewerkt:
Ik werd zelf nogal droevig van de reacties op Facebook. Als je de reacties leest wordt er veel gescholden en allerlei rare opmerkingen gemaakt richting de NABV. Daar komt nog eens bij dat veel van deze mensen niet eens weten waar ze het over hebben, laat staan met goede argumenten komen. Sluit mij bij Maffo aan wat betreft de communicatie.

Ik heb zelf persoonlijk niet veel tegen de nieuwe regels en ben groot voorstander van het meten in joules.
 
Ik werd zelf nogal droevig van de reacties op Facebook. Als je de reacties leest wordt er veel gescholden en allerlei rare opmerkingen gemaakt richting de NABV. Daar komt nog eens bij dat veel van deze mensen niet eens weten waar ze het over hebben, laat staan met goede argumenten komen

Eens, facebook is geen goede manier van communiceren. Niet naar de nabv/ledenraad/bestuur, niet tussen leden en zeker niet voor discussie. Wat het wel duidelijk maakt, mede doordat er zoveel verschil is in hoeveel mensen weten, is dat de benodigde informatie om de nieuwe regels te begrijpen niet voldoende beschikbaar is voor iedereen. Dat is rampzalig voor je draagvlak als je beslissingen neemt en ook rampzalig voor de geloofwaardig van je vereniging en de (indirecte) democratie waarmee je tracht beslissingen binnen die vereniging te maken.
 
Vind het geen schoonheidsprijs verdienen die regels die nu dood de NABV gesteld worden.
CQB.. Helemaal los van de rest....
Tja en wat als je op open veld speelt en er zijn in dat veld cqb ruimtes ( bijvoorbeeld Landgraaf).

Hmmmm.... ik heb in een hele vroege post al eens gezegd dat de bescherming eerst aan de beurt moet zijn.
Denk dat er dan meer ongelukken voorkomen worden.
Ik weet het ... het staat misschien niet zo stoer zon meshmask.. maar wel veilig
En het meten van de energie bij aanvang van de skirm gaat ook weer extra tijd kosten waarom nu weer mogen meten met 0.3 of met 0.4
gewoon met 0.3 zou ik zo zeggen.
Maar oke Ik geef het een kans en dan zien we hoe het verder gaat.

Voorlopig heb ik me ingeschreven voor BERGET Zweden ! Heerlijk 656 fps met de sniper en 357 met sidearm en 426 met mn AEG

Ik zie het wel even aan in Nederland.

Volgend weekend nog heerlijk spelen in Gasselte met mijn 0,46 bb,s zijn die ook maar weer op..................
 
De NABV had dit graag naar buiten willen brengen op een correcte manier. De enige reden dat het op facebook is beland is omdat een ledenraadslid heeft willen scoren door het direct aan verschillende facebookpagina's door te spelen.

Ik wil even zeggen dat ik dit wel echt heel triest vind.. Lekker professioneel ook.

Zoals onze vriend Rob Geus zou zeggen:

manmanmanman..
 
Eens, facebook is geen goede manier van communiceren. Niet naar de nabv/ledenraad/bestuur, niet tussen leden en zeker niet voor discussie. Wat het wel duidelijk maakt, mede doordat er zoveel verschil is in hoeveel mensen weten, is dat de benodigde informatie om de nieuwe regels te begrijpen niet voldoende beschikbaar is voor iedereen. Dat is rampzalig voor je draagvlak als je beslissingen neemt en ook rampzalig voor de geloofwaardig van je vereniging en de (indirecte) democratie waarmee je tracht beslissingen binnen die vereniging te maken.

Helemaal mee eens, doordat niet iedereen het helemaal begrijpt wordt dit door deze mensen natuurlijk ook verkeerd geinterpreteerd. Als je de reacties leest zie je over het algemeen dat mensen denken dat de fps is verlaagd en dat zij daardoor minder ver kunnen schieten e.d.
Meer informatie hierover had dus wel goed geweest ja. Toch vind ik het nog steeds jammer dat er meteen op zo'n negatieve manier een discussie gevoerd moet worden. (Maar ja dat is Facebook natuurlijk ook)
 
Ik heb net een brief naar het bestuur gestuurd
Waarin ik heb aan gegeven dat ze beter eerst naar de persoonlijke bescherming van een ieder hadden moeten kijken.
Het is een nette brief en opbouwend, zodat ze er wat mee kunnen.

ik zou zeggen mede airsofters : klim in de pen en stuur ze iets waar ze wat mee kunnen,

groet,
Patrick
 
I mean, DMR is wel degelijk verlaagd :rolleyes:
Ja dat is wel zo ja, maar het verschil is te verwaarlozen denk ik. Het gaat mij om de manier hoe erop gereageerd wordt, er word meteen gescholden en allerlei rare opmerkingen gemaakt, daar kom je niet ver mee denk ik.
 
Ik werd zelf nogal droevig van de reacties op Facebook. Als je de reacties leest wordt er veel gescholden en allerlei rare opmerkingen gemaakt richting de NABV. Daar komt nog eens bij dat veel van deze mensen niet eens weten waar ze het over hebben, laat staan met goede argumenten komen. Sluit mij bij Maffo aan wat betreft de communicatie.

Ik heb zelf persoonlijk niet veel tegen de nieuwe regels en ben groot voorstander van het meten in joules.
Ik ben persoonlijk ook groot voorstander van het meten in joules. Maar dat is heel anders op te lossen dan met de wirwar van nieuwe klasse verdelingen en maximale bb gewichten van .3 gram. Nog niet eens begonnen over de verschrikkelijke communicatie die ze hanteren. Zo kan je een vereniging die hoort te staan als stem van de leden niet runnen in mijn ogen.
 
De communicatie laat heel erg te wensen over en het geeft mensen de indruk dat er "gewoon maar wat gedaan wordt". Zoals Maffo al zei is er veel verschil in wat mensen weten, mede doordat er te weinig informatie voor iedereen is om te begrijpen waar het over gaat en wat de gevolgen precies zijn. Er zijn bijv. mensen die denken dat ze minimaal .3 moeten gebruiken terwijl dit niet zo is. Veel miscommunicatie wat vervolgens leidt tot verwarring.
 
  • Leuk
Waarderingen: Crix