Zoals je misschien weet ben ik zins kort zelf ook aan de slag gegaan met video's maken. Inderdaad wat
@Peter Boudewijn zegt, de lat ligt enorm hoog betreffende airsoft videos maken en met twee camera's haal je het al niet meer...en dan heb ik het natuurlijk over in-game video's maken hé. Ik begon met een nikkei extreme x6 voor 100 euro waarvan ik dacht dat dit al behoorlijk wat was. Ik merkte dat het geluid niet doorkwam en behoorlijk slecht was. Beeld overigens best goed, ik gebruik 'm nu als selfie-cam aan mijn barrel rail. Als helmet cam en geluidsbron kon dit echt niet en was ik er al snel achter dat als ik een beetje mee wil komen met kwaliteit en geluid dat mij dit wel een paar honderd euro zou gaan kosten, ook betreft de beleving vond ik één camera niet genoeg. Ik moest investeren in iets beters en kwam toch uit op een GoPro (4 silver) goedkoop kunnen krijgen. Nog niet het nieuwste maar met de 4k (1080 genoeg voor youtube vind ik) en widelens functie voelde ik mij al helemaal de man.
toen nog iets als scope cam (mobiusC2) en een zoomlensje + infrarood filtertje erop ook al een 150 extra. Dan nog voor drie camera's een 64gig kaartje, extra batterijen, powerbanks, mounts en 3D geprint houdertje voor mijn scope-cam.
Ook voice-over op de video's aan het doen. Ook met een simpel microfoontje (vanuit actioncam bijvoorbeeld) is de kwaliteit vergeleken met de youtube profs niet te evenaren. Gelukkig veel in de muziek gezeten dus had al een goeie studiomicrofoon Rode-NT1-A (ook 200 euro).
Al met al een rip uit mijn lijf. Dus ik wil je inderdaad adviseren om goed erover na te denken waar je heen wilt en of het je waard is.
Op zich je reviews zijn prima en de kwaliteit daarvan ook, zie ook dat je redelijk wat views heb in vergelijking met mij (tot nu toe dan
) dus hou dat zeker vast!
Als je de ingame video's voort wilt zetten raad ik je wel inderdaad aan om er echt veel tijd en toch wat geld in te steken en dan denk ik dat je zelfs nog meer uit je youtube kanaal kan halen. Ik doe er per video twee weken over om te editen. (nu werk ik wel gewoon door de weeks maar zodra ik tijd heb in de avond ben ik eraan bezig). Ik had denk ik al op video 20 kunnen zitten maar inderdaad wat
@Jan ook zegt soms heb je gewoon niet veel boeiend te laten zien en ben je alleen maar naar de spawn heen en weer aan het lopen (daar weet Jan alles van na de laatste keer Dark Forest
) of schiet je bomen ook al gaat het niet alleen om de hits bij mij maar ook om een verhaal maar gebeurd er gewoon niet zo veel. Alleen als ik zeker weet dat ik er iets van kan maken en het redelijk interessant is maak ik de video en anders bewaar ik het in de hoop dat ik het altijd nog ergens anders voor kan gebruiken.
Gisteren een video gepost, eerst 100 keer gekeken of alles goed was, ik ben vooral onzeker over mijn engelse voice-over. Uiteindelijk dacht ik dat ik alles wel goed had bekeken en tevreden was dus 2 uurtjes uploaden dan maar. Nadat ik mijn video erop had gezet merkte ik dat ik toch een blunder ik mijn engels had gemaakt waar ik nu nog van wakker lig.......(misschien kan je 'm zelf ontdekken in mijn laatste video) maar denk wel dat dit de juiste instelling is als je echt je best doet en er uiteindelijk met trots naar terug kijkt na alle avonden gezeten te hebben ook al is het maar voor mijn 100 views.
lekker lang verhaal... of je er wat aan hebt geen idee.
Sowieso super dat je dit doet en hoop dat je dit ziet als opbouwende feedback
The Walker