Airsoft videos en kanalen.

Congrats met je nieuwe baan! Altijd leuk die extra perks!

Precies om wat Rebel zegt zou ik ook voor een headmount gaan. Die 360 camera zou je als makkelijke barrel cam en selfie cam kunnen inzetten in de montage.

360 graden video ben ik zelf overigens totaal geen voorstander van. Heb het in combinatie met airsoft ook wel eens gezien en vind het ook daar, weinig toevoegen. Als video creators willen we een verhaal vertellen, waar je bepaalde beelden bij nodig hebt. Spanningsopbouw, plot-twists en humor, als je de kijker zelf laat kijken missen ze alles!

Mooiste voorbeeld dat ik hierover heb is het experiment van Node:

Het is een leuke gimmick, maar voor storytelling is het in de meeste gevallen killing. Je mist zoveel van wat de maker je wilt laten zien...
 
Congrats met je nieuwe baan! Altijd leuk die extra perks!

Precies om wat Rebel zegt zou ik ook voor een headmount gaan. Die 360 camera zou je als makkelijke barrel cam en selfie cam kunnen inzetten in de montage.

360 graden video ben ik zelf overigens totaal geen voorstander van. Heb het in combinatie met airsoft ook wel eens gezien en vind het ook daar, weinig toevoegen. Als video creators willen we een verhaal vertellen, waar je bepaalde beelden bij nodig hebt. Spanningsopbouw, plot-twists en humor, als je de kijker zelf laat kijken missen ze alles!

Mooiste voorbeeld dat ik hierover heb is het experiment van Node:

Het is een leuke gimmick, maar voor storytelling is het in de meeste gevallen killing. Je mist zoveel van wat de maker je wilt laten zien...

True. Het zal dan ook geen vaste camera zijn in m'n loadout maar als je het toch voor handen hebt kan je het net zo goed inzetten toch? Althans voor 1 keer. Ben ook van plan om hem op m'n schouder te bevestigen voor een leuk360 view om ook te zien wat er achter me gebeurd.

Ik moet al deze apparatuur wel goed beschermen omdat het werk-apparatuur is en het niet kapot mag gaan dus moet nog even op zoek gaan naar iets goed beschermend. Zeker voor de 360. Ik zag al wat goede cases daarvoor maar ook onhandig.

Ik zal sowieso de video posten. Waarschijnlijk eerste skirm met de camera's word Bunker Hill deze maand ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan
Ja het beschermen is dan wel een dingetje ja. De eerste gopro video was ook met een werk gopro gehehe.
Ben benieuwd naar het resultaat.
 
Het heeft even geduurd maar door een "gevalletje" werden de plannen om naar Dark Forest te gaan een beetje verstoord.
Om te zien wat er precies gebeurde moet je de video kijken... omdat Dark Forest niet doorging wordt dit een extra lange "two part" video.
(Dark Forest zijn we inmiddels ook geweest en ook deze video komt er binnenkort aan!)

(watch in 1080)

En daar is die dan, ook deel 2 staat online.
 
  • Leuk
Waarderingen: Man of War en Robin
Om te beginnen natuurlijk super tof dat je airsoft video's maakt en hopelijk zie je mij na dit bericht niet als een of andere azijnzeiker, maar eigenlijk heb ik niks gezien...

Je licht is namelijk heel licht en je donker heel donker. Uiteraard begrijp ik dat dit altijd lastig is, helemaal als het een combinatie is van waar het hele spel zich afspeelt, maar misschien kan je eens naar je camera settings kijken of ff een extra uurtje in de nabewerking. Voor mij was het namelijk in veel gevallen niet echt duidelijk wat er gebeurde, of wat je mij als kijker wou laten zien...

Keep up the good job!

Groet,
Peter
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan en Pietjepuk123
Dank je wel peter... nu was het ondertussen ook half 10 in de avond....

maar ik stop ook momenteel met video's maken tot alles is gefixt!
Me sniper heeft het ook begeven die dag en heb nog steeds maar 1 camera... ik wordt er helemaal gek van!

Dus zoals ik zei... ik stop even tot ik een 2de camera heb en een mic! voor op me action cam
 
Graag gedaan.

Als ik nog een kleine toevoeging mag maken... persoonlijk vind ik het altijd wel ff leuk om aan het eind van de dag wat YouTube te kijken. Hierin ben ik, haast uiteraard, ook uitgekomen bij Casey Neistat. Zijn motto is "de beste camera die er is, is de camera die je hebt". Natuurlijk kan het altijd mooier, beter, etc, etc maar laat je daardoor niet tegenhouden. Als dit je passie is ga de dan voor!

Aan de andere kant is het wel belangrijk dat wat je laat zien klopt en constant is. Toen Casey nog dagelijks vlogs maakte was het haast een verslaving om ze te kijken voor mij. Niet omdat het super spannend was ofzo, maar alles klopt... je krijgt echt het idee dat je erbij bent. Uiteraard is de YouTube lat tegenwoordig erg hoog komen te liggen en nogmaals hopelijk zie je mijn commentaar niet als afzeiken, maar laat het dan mijn bijdrage zijn op jouw weg naar YouTube succes! :)

Groet,
Peter
 
  • Leuk
Waarderingen: MYSTIX en Jan
Het slechte geluid valt nog mee, de veel te donkere stukken zijn erger.

In plaats van excuses te maken in de video naar de kijkers kun je er ook voor kiezen om alleen bruikbaar materiaal te editten en dus sommige skirms waarbij niks bruikbaars is links te laten liggen.
 
  • Leuk
Waarderingen: MYSTIX
Ja das waar... ik had nog een normale gameplay video van de begin van de avond...

Ik ga me best doen boys!!

Bedankt !!

Nu is het ook voor me zelf makkelijker om een normale skirm dag te doen ipv een avond skirm!!
Maar zoals ik net zei... ik baal er al vanaf het begin van dat ik geen 2de camera heb!
 
In plaats van excuses te maken in de video naar de kijkers kun je er ook voor kiezen om alleen bruikbaar materiaal te editten en dus sommige skirms waarbij niks bruikbaars is links te laten liggen.

Precies dit! Ik heb van een aantal skirms ook geen video gemaakt, omdat het alleen maar een groene muur was waar ik uit beschoten werd, de gameplay ontzettend saai was of er niets nieuws werd getoond ten opzichte van een andere video (jeeeej! Weer op linie liggen op bunker hill... ;) )

Als de beeldkwaliteit of audiokwaliteit niet voldoende is of er niets spannends gebeurd, maak ik er geen video van. Er staat al genoeg poep op internet ;)

Verder heeft Peter ook een goed punt, waar ik me goed in kan vinden. Je hebt in ieder geval een camera dus gebruik die gewoon :) Maar je moet wel de limieten weten. Een nep go-pro (uit mijn hoofd, kan zijn dat je wel een echte go-pro hebt) heeft meestal een slecht dynamisch bereik. Dat zie je hier terug komen. De donkere stukken zijn dan donker en de lichte stukken zijn dan licht. Camera's met een betere sensor en verwerking kunnen hier beter mee om gaan. Het geluid is ook bijna de hele tijd overstuurt. Heb je een aansluiting voor een externe microfoon op je camera zitten? Dan zou ik hier zeker gebruik van gaan maken.

Peter; Casey is inderdaad een verademing om naar te kijken! Maar die man heeft ook precies in de vingers waar een goede video aan moet voldoen en wat toffe shots en verhaallijnen zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: Peter Boudewijn
Je moet ook geen mic op je gopro doen... Je kan beter een (goede) mic kopen voor de pc en voice over doen ;)
Nouja, als je het ingame geluid hoort dat er nu van af komt zou ik toch wel iets veranderen. De huidige audio is nu vaak niet bruikbaar, waar de audio uit mijn GoPro 2 gebruikt kan worden om onderonsjes te laten horen, schreeuwende CO's en andere ongein ;)
 
Nouja, als je het ingame geluid hoort dat er nu van af komt zou ik toch wel iets veranderen. De huidige audio is nu vaak niet bruikbaar, waar de audio uit mijn GoPro 2 gebruikt kan worden om onderonsjes te laten horen, schreeuwende CO's en andere ongein ;)

Hmm dan zou ik persoonlijk gelijk investeren in een betere camera. Een beetje rode boom mic is al snel 70euro. En dat mount je niet zomaar op een action cam :p
 
  • Leuk
Waarderingen: AirsoftVlogs
Hmm dan zou ik persoonlijk gelijk investeren in een betere camera. Een beetje rode boom mic is al snel 70euro. En dat mount je niet zomaar op een action cam :p
haha die niet nee, maar ik heb ook lui gezien met een smart-lav achtige formaat die je er met wat duct-tape zo op knalt! Is inderdaad alsnog een investering voor je camera.
 
Ben nu bezig met Voice over in de laatste video... Normal gameplay... and voice over... is idd veel beter... net even terug gekeken!

BOYS elke dag leer je en hier weer een mooi leerervaring opgedaan..
heb zelf nu een Turtle Beach PX-21 headset liggen... en deels terug geluisterd maar woow wat een verschil!
 
Zoals je misschien weet ben ik zins kort zelf ook aan de slag gegaan met video's maken. Inderdaad wat @Peter Boudewijn zegt, de lat ligt enorm hoog betreffende airsoft videos maken en met twee camera's haal je het al niet meer...en dan heb ik het natuurlijk over in-game video's maken hé. Ik begon met een nikkei extreme x6 voor 100 euro waarvan ik dacht dat dit al behoorlijk wat was. Ik merkte dat het geluid niet doorkwam en behoorlijk slecht was. Beeld overigens best goed, ik gebruik 'm nu als selfie-cam aan mijn barrel rail. Als helmet cam en geluidsbron kon dit echt niet en was ik er al snel achter dat als ik een beetje mee wil komen met kwaliteit en geluid dat mij dit wel een paar honderd euro zou gaan kosten, ook betreft de beleving vond ik één camera niet genoeg. Ik moest investeren in iets beters en kwam toch uit op een GoPro (4 silver) goedkoop kunnen krijgen. Nog niet het nieuwste maar met de 4k (1080 genoeg voor youtube vind ik) en widelens functie voelde ik mij al helemaal de man. :cool: toen nog iets als scope cam (mobiusC2) en een zoomlensje + infrarood filtertje erop ook al een 150 extra. Dan nog voor drie camera's een 64gig kaartje, extra batterijen, powerbanks, mounts en 3D geprint houdertje voor mijn scope-cam. :eek:

Ook voice-over op de video's aan het doen. Ook met een simpel microfoontje (vanuit actioncam bijvoorbeeld) is de kwaliteit vergeleken met de youtube profs niet te evenaren. Gelukkig veel in de muziek gezeten dus had al een goeie studiomicrofoon Rode-NT1-A (ook 200 euro).

Al met al een rip uit mijn lijf. Dus ik wil je inderdaad adviseren om goed erover na te denken waar je heen wilt en of het je waard is.
Op zich je reviews zijn prima en de kwaliteit daarvan ook, zie ook dat je redelijk wat views heb in vergelijking met mij (tot nu toe dan:p) dus hou dat zeker vast!

Als je de ingame video's voort wilt zetten raad ik je wel inderdaad aan om er echt veel tijd en toch wat geld in te steken en dan denk ik dat je zelfs nog meer uit je youtube kanaal kan halen. Ik doe er per video twee weken over om te editen. (nu werk ik wel gewoon door de weeks maar zodra ik tijd heb in de avond ben ik eraan bezig). Ik had denk ik al op video 20 kunnen zitten maar inderdaad wat @Jan ook zegt soms heb je gewoon niet veel boeiend te laten zien en ben je alleen maar naar de spawn heen en weer aan het lopen (daar weet Jan alles van na de laatste keer Dark Forest :D) of schiet je bomen ook al gaat het niet alleen om de hits bij mij maar ook om een verhaal maar gebeurd er gewoon niet zo veel. Alleen als ik zeker weet dat ik er iets van kan maken en het redelijk interessant is maak ik de video en anders bewaar ik het in de hoop dat ik het altijd nog ergens anders voor kan gebruiken.

Gisteren een video gepost, eerst 100 keer gekeken of alles goed was, ik ben vooral onzeker over mijn engelse voice-over. Uiteindelijk dacht ik dat ik alles wel goed had bekeken en tevreden was dus 2 uurtjes uploaden dan maar. Nadat ik mijn video erop had gezet merkte ik dat ik toch een blunder ik mijn engels had gemaakt waar ik nu nog van wakker lig.......(misschien kan je 'm zelf ontdekken in mijn laatste video) maar denk wel dat dit de juiste instelling is als je echt je best doet en er uiteindelijk met trots naar terug kijkt na alle avonden gezeten te hebben ook al is het maar voor mijn 100 views.

lekker lang verhaal... of je er wat aan hebt geen idee.
Sowieso super dat je dit doet en hoop dat je dit ziet als opbouwende feedback ;)

The Walker