Airsoft videos en kanalen.

Hey iedereen!

Ik ben onlangs begonnen met een youtube/twitch kanaal! En ik heb vandaag de eerste video op mijn youtube kanaal geupload! Het is een opname van afgelopen weekend skirm bij D19, dus een hoop forumleden zitten in de video :) Misschien dat jullie tips hebben over de videos enz. Ikzelf heb al een paar puntjes waar ik over twijfel!

In mijn videos probeer ik zo min mogelijk extra's toe te voegen. Dus je gaat geen hit markers zien, omdat je die in airsoft ook niet ziet. Ook heb wil ik met behulp van kaarten en daarop bewegende pionen situaties duidelijker maken. Hopelijk is dit gelukt! Over mijn edit kunsten kun je discusseren :p Ik heb net een week ervaring, dus heel indrukwekkend is het niet.. Op dit front zijn tips altijd welkom!

Alvast bedankt!


Leuke video Niels, lang niet slecht voor een eerste Youtube vid! Mijn complimenten.

Ik vind het juist verfrissend dat het allemaal wat minder actie gericht is, maar meer laat zien over een airsoftdag in het algemeen. Ik denk dat daar best vraag naar is, in plaats van alleen maar 'sniper cam Novritsch' kopieën.

In ieder geval heeft je filmpje mij weer gemotiveerd om snel eens een keer bij een ACN groepje aan te sluiten. Goed teamwork!
 
  • Leuk
Waarderingen: NielsHoffland
Leuke film, het enige minpunt is dat ik er maar 1 keer op sta :D

Zonder dollen. Wat er eerder gepost is sluit ik me bij aan.

Ben zelf geen fan van Engelstalig commentaar door Nederlanders, je hoort het toch. (Spreek het zelf niet perfect hoor, maar kwestie van smaak) Een Nederlandse en een Engels versie vind ik dan wel een goed idee. Ken genoeg mensen die niet of nauwelijks engels spreken en daarom vooral Nederlandse filmpjes kijken.
 
  • Leuk
Waarderingen: NielsHoffland
Leuke video Niels, lang niet slecht voor een eerste Youtube vid! Mijn complimenten.

Ik vind het juist verfrissend dat het allemaal wat minder actie gericht is, maar meer laat zien over een airsoftdag in het algemeen. Ik denk dat daar best vraag naar is, in plaats van alleen maar 'sniper cam Novritsch' kopieën.

In ieder geval heeft je filmpje mij weer gemotiveerd om snel eens een keer bij een ACN groepje aan te sluiten. Goed teamwork!

Bedankt man! Ik hoop dat er vraag naar is haha! Maar ik zal het vanzelf gaan zien :)



Leuke film, het enige minpunt is dat ik er maar 1 keer op sta :D

Zonder dollen. Wat er eerder gepost is sluit ik me bij aan.

Ben zelf geen fan van Engelstalig commentaar door Nederlanders, je hoort het toch. (Spreek het zelf niet perfect hoor, maar kwestie van smaak) Een Nederlandse en een Engels versie vind ik dan wel een goed idee. Ken genoeg mensen die niet of nauwelijks engels spreken en daarom vooral Nederlandse filmpjes kijken.

Hehe, ik had helaas net voor onze suicide actie mijn gopro afgedaan. Anders had ik die mooi gehad... dan was je er 2x geweest :p

Ik moet zeggen dat het engels inspreken erg tegenviel. Mijn engels is best wel goed in het algemeen, maar ik had toch best wat moeite met sommige uitspraken. Maar ik denk/hoop dat dat snel beter zal gaan... Ik ga nog even kijken wat ik ga doen met nederlandse videos. Misschien een ander kanaal, of op het zelfde kanaal. Waarschijnlijk het eerste :p
 
Je ziet goed nu alles niet zo begroeid is wat voor terrein het is ik moet er ook maar eens heen .

Leuk gedaan .;)
 
Je ziet goed nu alles niet zo begroeid is wat voor terrein het is ik moet er ook maar eens heen .

Leuk gedaan .;)

Zeker doen! Ik vind het een van de leukere velden, met de leukste organisatie! Ik ben er nu 3x geweest en elke keer enorm naar mijn zin gehad!

een pluspunt aan het veld is dat het geen sniper heaven is. Er zijn open plekken maar met alleen een sniper in je hand ga je niks bereiken, dat is bij Bunkerhill wel anders
 
  • Leuk
Waarderingen: Robin2k7
@NielsHoffland Zeker niet slecht voor één eerste keer. Zie goeie tips van @Strelok ondanks dat ik ze zelf ook doe dus denk dat je daar een middenweg in moet vinden of wat jij gewoon het fijnste vind om te doen. Heb ook mijn ondertitels ingebakken aangezien ik het voor iedereen verstaanbaar wil hebben (engels is dan het meest toegankelijk) en denk dat wanneer een Amerikaan bijvoorbeeld een Nederlander hoort praten gelijk denkt volgende video, dus ziet die gene gelijk ondertitels blijft die misschien hangen. :confused: Maar je zou ook de keus kunnen laten aan de kijker en het in YouTube kunnen vertalen maar denk niet dat iedereen er gelijk aan denkt die je video bekijkt om deze functie aan te zetten.

Weet natuurlijk niet wat je uiteindelijk wilt met je filmpjes, gewoon voor de fun de dag vastleggen of wil je veel viewers die inderdaad ook al aangegeven door @Strelok opzoek zijn naar continue actie. Als je er een beetje tussen wilt komen moet je echt investeren denk ik en dan nog je zal niet de nieuwe novritsch worden, ik zal het weten met mijn geweldige aantal viewers :p maar ik vind het ook vooral leuk om te doen en ben al blij als er 100 man gekeken hebben dus dat moet ook wel een beetje je maingoal en instelling zijn.

Die animatie op de kaart is wel echt een toevoeging (heb 't ook wel eens gedaan maar vind het soms zo een gedoe om dat ook nog eens te moeten maken naast al het editen aangezien ik 3 soms 4 camera's gebruik). Blijf dat doen want het geeft wel aan de kijkers een duidelijk beeld van je situatie.

Investeren in camera's: eventueel selfie en scope cam, zorgt voor meer wisseling van beelden en maakt het spannender om naar te kijken waardoor mensen het langer volhouden om geboeid te zijn. Het grootste publiek wilt toch gewoon hits zien en de wisseling zorg voor meer actie. Maak een combinatie van wat je nu doet want ik ben het wel eens dat het vooral belangrijk is om ook het spel vast te leggen en alles eromheen om een duidelijk beeld te geven van de sport en spelwijze.

Je video is echt veel ste lang: Een airsoft video van rond de 8 minuten werkt het best (kijk maar bij de bekende airsofters op youtube) moet bekennen dat ik het ook nooit haal :p Maar het is gewoon zo dat er daarna niet meer geconcentreerd word gekeken en ik een beetje door je video heen skip.

Engels: Als ik mijn eigen video's terug kijk/luister denk ik soms ook "DUDE". Je hoort inderdaad het Nederlandse accent. Ook ik heb moeite met het opnemen en doe soms echt 10 takes voordat ik tevreden ben over één zinnetje al niet een woord. o_O
Alsnog denk ik dan.... wie wilt er nou een Nederlander horen praten (behalve nederlandser, dus als je alleen voor dat publiek wilt gaan is de keuze snel gemaakt) dan maar wat slechter engels het is op z'n minst verstaanbaar.

Lekker verhaaltje geworden, uiteraard ik ben geen expert en het is allemaal gebaseerd op mijn eigen kijk en mening maar misschien heb je er wat aan. Mocht je denken ja die video's van The Walker zien er wel leuk uit kan je natuurlijk altijd om hulp vragen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Pietjepuk123
@NielsHoffland Zeker niet slecht voor één eerste keer. Zie goeie tips van @Strelok ondanks dat ik ze zelf ook doe dus denk dat je daar een middenweg in moet vinden of wat jij gewoon het fijnste vind om te doen. Heb ook mijn ondertitels ingebakken aangezien ik het voor iedereen verstaanbaar wil hebben (engels is dan het meest toegankelijk) en denk dat wanneer een Amerikaan bijvoorbeeld een Nederlander hoort praten gelijk denkt volgende video, dus ziet die gene gelijk ondertitels blijft die misschien hangen. :confused: Maar je zou ook de keus kunnen laten aan de kijker en het in YouTube kunnen vertalen maar denk niet dat iedereen er gelijk aan denkt die je video bekijkt om deze functie aan te zetten.

Weet natuurlijk niet wat je uiteindelijk wilt met je filmpjes, gewoon voor de fun de dag vastleggen of wil je veel viewers die inderdaad ook al aangegeven door @Strelok opzoek zijn naar continue actie. Als je er een beetje tussen wilt komen moet je echt investeren denk ik en dan nog je zal niet de nieuwe novritsch worden, ik zal het weten met mijn geweldige aantal viewers :p maar ik vind het ook vooral leuk om te doen en ben al blij als er 100 man gekeken hebben dus dat moet ook wel een beetje je maingoal en instelling zijn.

Die animatie op de kaart is wel echt een toevoeging (heb 't ook wel eens gedaan maar vind het soms zo een gedoe om dat ook nog eens te moeten maken naast al het editen aangezien ik 3 soms 4 camera's gebruik). Blijf dat doen want het geeft wel aan de kijkers een duidelijk beeld van je situatie.

Investeren in camera's: eventueel selfie en scope cam, zorgt voor meer wisseling van beelden en maakt het spannender om naar te kijken waardoor mensen het langer volhouden om geboeid te zijn. Het grootste publiek wilt toch gewoon hits zien en de wisseling zorg voor meer actie. Maak een combinatie van wat je nu doet want ik ben het wel eens dat het vooral belangrijk is om ook het spel vast te leggen en alles eromheen om een duidelijk beeld te geven van de sport en spelwijze.

Je video is echt veel ste lang: Een airsoft video van rond de 8 minuten werkt het best (kijk maar bij de bekende airsofters op youtube) moet bekennen dat ik het ook nooit haal :p Maar het is gewoon zo dat er daarna niet meer geconcentreerd word gekeken en ik een beetje door je video heen skip.

Engels: Als ik mijn eigen video's terug kijk/luister denk ik soms ook "DUDE". Je hoort inderdaad het Nederlandse accent. Ook ik heb moeite met het opnemen en doe soms echt 10 takes voordat ik tevreden ben over één zinnetje al niet een woord. o_O
Alsnog denk ik dan.... wie wilt er nou een Nederlander horen praten (behalve nederlandser, dus als je alleen voor dat publiek wilt gaan is de keuze snel gemaakt) dan maar wat slechter engels het is op z'n minst verstaanbaar.

Lekker verhaaltje geworden, uiteraard ik ben geen expert en het is allemaal gebaseerd op mijn eigen kijk en mening maar misschien heb je er wat aan. Mocht je denken ja die video's van The Walker zien er wel leuk uit kan je natuurlijk altijd om hulp vragen.


Bedankt voor de tips!

Ik ben met het kanaal van plan om leuk videos te uploaden van mijn interesses, en hopen dat het groter word. Natuurlijk lijkt het mij gaaf om een groot kanaal te hebben, alleen weet ik niet of dat realistisch is. Wanneer ik wat meer ervaring op doe en betere hardware hebt zal het misschien meer realistisch worden. Verder komen nog dingen van het zweefvliegen en luchtvaart in het algemeen, dus weetjes bepaalde delen uitleggen enz. enz. Ook staan letsplays nog op de planning, zoals Kerbal Space Program, Counter strike, maar ook vliegsimulatoren.

De ondertiteling ga ik denk ik zo laten, maar misschien bedenk ik mij nog.

De animaties vind ik persoonlijk erg fijn en ben zeker van plan om daar mee door tegaan. Het is veel werk, maar ik denk wel dat het iets toevoegt omdat situaties daardoor duidelijker worden. Met wat meer training in editing enz. denk ik dat dit nog een stuk mooier kan worden.

Camera's yup, daar kan je er niet genoeg van krijgen :p Ik ben momenteel bezig met een runcam als scopecam, en misschien later een selfiecam of een shouder cam. Alleen kost dat allemaal geld, en dat is niet in overvloed aanwezig :p Ook moet ik nog wennen aan het spelen met camera's het is toch een extra hindernis. Bijvoorbeeld mijn GoPro ging automatisch elke 8 minuten uit, dus enorm vervelend. Waardoor ik hem halverwege zaterdag afgedaan heb.

Ik weet niet of mensen echt wegklikken omdat ze een nederlands accent horen. Zolang het verstaanbaar is lijkt het mij prima. Maar waarschijnlijk denk iemand uit India daar ook zo over, en daar kan ik toch behoorlijk slecht naar luisteren. Dus misschien is dat voor nederlands ook geld.

Over de lengte van de video twijfelde ik al, maar heb er bewust voor gekozen om een lange video te maken. Vooral omdat in de skirm niet heel veel gebeurde, en ik toch een video met een paar acties wou laten zien. Maar misschien moet ik acties wat verder opknippen en wat meer de actie tonen. Alleen kom ik dan weer bij iets wat ik graag wil doen. En dat is airsoft tonen zoals het is, alleen is dat voor youtube misschien niet de beste optie :p Ik moet nog even de juiste balans vinden tussen actie en realisme, zodat het wel boeiend blijft. Ik heb in saaie stukken teksten ingesproken om die momenten wat boeiender te maken. Of dat gelukt is weet ik niet zeker :p
 
Tips heb ik niet voor je. Je mag niet klagen met je eerste filmpje, het zag er goed uit. Je zult zelf als je groeit zien of Engels of Nederlands beter uitpakt in de views evenals se samenstelling van de clips.
 
Tips heb ik niet voor je. Je mag niet klagen met je eerste filmpje, het zag er goed uit. Je zult zelf als je groeit zien of Engels of Nederlands beter uitpakt in de views evenals se samenstelling van de clips.

Bedankt man! We zullen het zien :)
 
Gister gespeeld bij RSL airsoft met mijn nieuwe scope cam. Ben erg onder de indruk van de kwaliteit van het kleine ding. En nu kan je tenminste zien op wie ik schiet haha :p

 
  • Leuk
Waarderingen: Camilo en Joris
Whaaaaaaaats up guys!

..Hoi! ;)

Ik heb weer een nieuwe video geupload en ben erg benieuwd naar jullie input! Een Runcam komt eraan; ik weet nu zeker dat het een gemis is, en aangeschaft moet worden, dus daar wordt aan gewerkt.

Daarnaast de keuze gemaakt om toch over te stappen naar het Nederlands; het accent irriteert, en ik wil gewoon een toffe YouTuber worden voor de Nederlandse markt. Dat hiermee het potentieel kleiner wordt, maakt me niet uit. Ik denk dat de Nederlandse markt groot genoeg is voor het formaat dat ik zou willen worden :)

Ook een paar toffe lijntjes uitgezet met bekende YouTubers om wat meer Engagement te krijgen zometeen, maar daar wil ik eerst meer content voor hebben.

 
Whaaaaaaaats up guys!

..Hoi! ;)

Ik heb weer een nieuwe video geupload en ben erg benieuwd naar jullie input! Een Runcam komt eraan; ik weet nu zeker dat het een gemis is, en aangeschaft moet worden, dus daar wordt aan gewerkt.

Daarnaast de keuze gemaakt om toch over te stappen naar het Nederlands; het accent irriteert, en ik wil gewoon een toffe YouTuber worden voor de Nederlandse markt. Dat hiermee het potentieel kleiner wordt, maakt me niet uit. Ik denk dat de Nederlandse markt groot genoeg is voor het formaat dat ik zou willen worden :)

Ook een paar toffe lijntjes uitgezet met bekende YouTubers om wat meer Engagement te krijgen zometeen, maar daar wil ik eerst meer content voor hebben.


Goede video man! Leuk om te zien dat je van een saaie skirm toch een best leuke video kan maken :)

En nu zijn we natuurlijk heel benieuwd wat voor lijntjes jij uitgegooid hebt! :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Joris
Voor mij is 17 minuten echt te lang, denk dat 8-10 minuten over het algemeen een betere lengte is om mensen vast te houden. Jammer genoeg favored youtube zijn algoritme de minimum 10 minuten mark tegenwoordig wat een beetje lame is.
 
Bedankt voor jullie reactie boys!

Goede video man! Leuk om te zien dat je van een saaie skirm toch een best leuke video kan maken :)

En nu zijn we natuurlijk heel benieuwd wat voor lijntjes jij uitgegooid hebt! :)

Thanks! Appreciate! Was inderdaad een relatief saaie skirm, of niet @NielsB? ;-) Wil er dan toch iets van maken dat enigszins weg te kijken valt.

Voor mij is 17 minuten echt te lang, denk dat 8-10 minuten over het algemeen een betere lengte is om mensen vast te houden. Jammer genoeg favored youtube zijn algoritme de minimum 10 minuten mark tegenwoordig wat een beetje lame is.

True! Vind 't ook wat lang, maar onder de 10-12 minuten wordt gewoon niet meer weergegeven tegenwoordig :-(
 
Vandaag is m'n nieuwe video online gegaan! Erg lang van duur, maar mijns inziens wel sterk. Zo niet, let me know!

(Sowieso benieuwd naar wel wat meer feedback!)
 
  • Leuk
Waarderingen: NielsB en NielsHoffland
Zal wellicht al genoemd zijn maar check eens de gelikte filmpjes van "The Walker Airsoft". Nederlandse kerel.
Have fun!
 
Zal wellicht al genoemd zijn maar check eens de gelikte filmpjes van "The Walker Airsoft". Nederlandse kerel.
Have fun!
Haha thanks @Davidvh81 super tof dat je ze vet vind! En bedankt voor je shout-out.

Ben nog lang niet zo goed als de bekende (airsoft) youtubers maar doe hard mijn best... so I really appreciate your comment.

Thanks
 
  • Leuk
Waarderingen: Davidvh81