Airsoft videos en kanalen.

Dit is een kamer..
Deze kamer is volledig afgesloten met 2 sloten en ik heb alleen de sleutel van deze kamer!

Ik ga niet discusseren, maar je zult een van de weinige zijn die de replica's zo op de schappen heeft staan. Het ziet er leuk uit, maar of het waterdicht is qua regelgeving betwijfel ik wel.

Artikel 14.3 Leden die één of meerdere airsoftapparaten voorhanden hebben dienen:
a. het apparaat, indien niet direct in gebruik is, op te slaan in een deugelijke in beginsel stationaire opslag met sluitwerk;


Ik vind een ''kamer'' geen stationaire opslag. Maar dat is dan mijn mening tegen de jouwe. No hard feelings.

Denk je echt dat ik dit niet gecheckt heb bij het NABV terwijl ik het wereldwijd laat zien op YouTube?

Oh, jawel hoor. Maar er zijn er zat die laks met de regels omgaan.
Nogmaals, we willen allemaal geen problemen met regeltjes, vat het alsjeblieft niet verkeerd op. Besides, de NABV is er ook niet echt kraakhelder over.
 
  • Leuk
Waarderingen: MYSTIX
Ik vat het ook zeker niet verkeerd over,
Maar als je goed bedenkt:
opslag is opslag?
dus je wilt zeggen dat een garage box die je gebruikt als opslag ook geen opslag?
Sorry maar daar kan ik me niet op vinden!

Maar ik heb het doorgemaild naar NABV en hun gaven hiervoor goedkeuring vanwege het hang en sluit werk!
 
Ik vat het ook zeker niet verkeerd over,
Maar als je goed bedenkt:
opslag is opslag?
dus je wilt zeggen dat een garage box die je gebruikt als opslag ook geen opslag?
Sorry maar daar kan ik me niet op vinden!

Maar ik heb het doorgemaild naar NABV en hun gaven hiervoor goedkeuring vanwege het hang en sluit werk!

Ik doelde meer op het feit dat het zeg maar zo te pakken is uit de kamer. Als je de sloten dan wegdenkt.
Ik persoonlijk vind dat opslag doeltreffend moet zijn. Je zet een auto in een garagebox. Maar je legt geen replica's op de grond in een garagebox en zegt dan, dat is opslag. Mijn mening. Replica's gaan in een afgesloten locker of in een afgesloten koffer in afgesloten kast. Maar dat is hoe ik er dan naar kijk.

Maar inderdaad, als de NABV zelf goedkeuring gegeven heeft, rest ik my case :) En zal ik dit VIDEO topic niet langer vervuilen :p

Succes met je videos, btw.
 
Nog eentje, volgende videos zullen ook een selfiecam hebben :)
Ben ook aan het werken aan een video waar ik laat zien hoe ik mijn snipercam heb gemaakt.

Maar voor nu hoop dat jullie de video leuk vinden

 
@Sadiek dat mag je vragen. Ik heb een dubbele Godox 360 met beide een receiver (Slave werkt niet altijd, en al helemaal niet als er geen direct contact mogelijk is tussen beide flashunits).
 
  • Leuk
Waarderingen: Sadiek en Pietjepuk123
@Sadiek dat mag je vragen. Ik heb een dubbele Godox 360 met beide een receiver (Slave werkt niet altijd, en al helemaal niet als er geen direct contact mogelijk is tussen beide flashunits).
Die flitsers geven vaak wel een hele mooie look ja. Merk ik met filmen ook altijd op mn werk. Lampen mee en bam! Zon mooi shot ^_^ voor acn nog niet geinvesteerd in een setje gek genoeg haha.

Sommige shots die cleanshot liet zien, vond ik t kleurverschil tussen achter en voorgrond dankzij de fliters wel apart ogen. Die op die boom bijvoorbeeld. Zou je daar niet met een warm filter willen werken? Of ben je dan bang dat t één geheel wordt? Aangezien de voorgrond dan dezelfde tint krijgt en net zo licht wordt als de achtergrond.
 
  • Leuk
Waarderingen: Sadiek
Precies dat, extraheren van onderwerp(en) vind ik juist het mooie/leuke om te doen. Kun je een voorbeeld geven waar je het kleurverschil vond opvallen?
 
  • Leuk
Waarderingen: Sadiek
Thanks!
Iets in mij wil ook nog wel eens in een dergelijke setup investeren.
 
Precies dat, extraheren van onderwerp(en) vind ik juist het mooie/leuke om te doen. Kun je een voorbeeld geven waar je het kleurverschil vond opvallen?
Ja zoals ik zei die foto waar hij op die boom is geklommen (3:24 in de video). Daar vond ik het bijna storend. Het geeft haast een gephotoshopped effect. Alsof je hem er in hebt geplakt. Terwijl bij een andere foto (die bij de caravan in de struikjes) ik het erg mooi vond! Daar matched de kleurstelling van het onderwerp wat meer bij de achtergrond.
 
Ahh ja, ik snap wat je bedoelt Dit komt ook omdat de takken achter hem niet belicht zijn. Als ik dat had gedaan dan was het waarschijnlijk meer één geheel geweest. Het goede (of het probleem) van fotografie is dat iedereen een stijl heeft, iedereen heeft een mening... dus iedereen vindt weer wat anders mooi of slecht of lelijk etc :p:D
 
dus iedereen vindt weer wat anders mooi of slecht of lelijk etc :p:D
Absoluut mee eens! Was vooral benieuwd naar het idee er achter en even een "creative discussion" te hebben. Zoals ik al voorstelde en jij bevestigde; het alternatief is dat je dan één geheel krijgt wat ook weer niet mooi is.

Maar inderdaad, stuur een video naar een opdrachtgever; die het weer naar 12 anderen stuurt en je krijgt 12 compleet verschillende feedback punten die niet overlappen ;)
 
Op het filmpje bij Cleanshot is ook al reactie geweest; "Vtry bad photographer ((((( hi is don`t know light, composition, postproduction and more more. ( i`m shoot very good and my photoshop very good" en weet ik veel wat voor comments allemaal... Ik moet het loslaten anders ga ik me er alleen maar aan irriteren. Elk persoon dat zich fotograaf noemt heeft een stijl in gedachten, dit is die van mij. Als mensen het niet mooi vinden vind ik dat jammer, maar daar kan ik verder weinig aan veranderen :oops:
 
Op het filmpje bij Cleanshot is ook al reactie geweest; "Vtry bad photographer ((((( hi is don`t know light, composition, postproduction and more more. ( i`m shoot very good and my photoshop very good" en weet ik veel wat voor comments allemaal... Ik moet het loslaten anders ga ik me er alleen maar aan irriteren. Elk persoon dat zich fotograaf noemt heeft een stijl in gedachten, dit is die van mij. Als mensen het niet mooi vinden vind ik dat jammer, maar daar kan ik verder weinig aan veranderen :oops:

Ja snap ik. Dat is ook iets dat je moet leren haha! Je hebt een bepaalde stijl en smaak, die hopelijk op bepaalde theorieën gebaseerd is. Zolang je voor jezelf kan verklaren waarom je bepaalde dingen doet (naast een "omdat het er tof uit ziet") is het toch prima! Dan heb je er over nagedacht en maak je een specifieke, creatieve beslissing.
 
  • Leuk
Waarderingen: Stey
Of een foto gelukt is of niet wordt bepaald door de opdrachtgever, als die tevreden is (waar het wel op lijkt :)) heb je het goed gedaan!

P.s. ik hou persoonlijk ook wel van deze stijl, dus wat mij betreft zeker goed gelukt!
 
  • Leuk
Waarderingen: Camilo, Stey en Jan
@Bloodfoxx @Peter Boudewijn Danku danku!

@Jan Zelfs al zou een fotograaf alles op gevoel doen, zonder welke theoriekennis dan ook, en de foto pakt goed uit... dan is het toch een gelukte foto? Uiteraard is er nagedacht over de foto's, de belichting en de poses. Elke klik is een beslissing die je neemt. Voor opdrachtgevers is het goed om te kunnen zien wat voor stijl een fotograaf heeft om te kunnen beslissen of dit is wat de opdrachtgever wil bereiken / zien als eindproduct. Naast Airsoft heb ik dan ook een aantal andere foto's op mijn website staan om aan te tonen dat lampjes niet mijn enige methode is bij fotografie.
 
@Bloodfoxx @Peter Boudewijn Danku danku!

@Jan Zelfs al zou een fotograaf alles op gevoel doen, zonder welke theoriekennis dan ook, en de foto pakt goed uit... dan is het toch een gelukte foto?

haha ja klopt ook helemaal! Ik bedoelde mijn opmerking ook meer om te helpen jezelf te "verdedigen" tegen de kritiek. Bij een gevoel foto/zonder theorie, kan je niet meer zeggen als: "Nou! Ik vind hem wel mooi!". Want veel meer zit er niet in.

Hoe foto's ervaren worden blijft natuurlijk vooral gevoel en smaa (dat gevoel werkt dan wel weer in veel mensen hetzelfde, waardoor de "regels" zijn ontstaan als guldensnede, regel van derden, etc.). Maar door meer te doen dan "op gevoel" te schieten, help je jezelf als professional bij kritische klanten. Dan kan je terugvallen op de briefing die niet goed is gedaan, omdat je je als fotograaf aan alle design regels hebt gehouden.
 
Laatst bewerkt: