Krytac KRISS Vector

Ik denk dat het veel mensen zal verbazen hoeveel airsoft zooi (zowel parts, accessoires alswel complete replica's) er wel niet uitkomt maar waar je in europa of de VS nooit wat van ziet of hoort. En dan heb ik het niet enkel over chinese meuk maar ook over uber high quality zooi.
Dat gezegd hebbend, laatste wat ik gehoord heb van de G2 rifle gaat deze in thailand voor 6500 THB ($190) over de toonbank.

Op popular airsoft een artikeltje met interessante foto's van de internals
https://www.popularairsoft.com/news/non-krytacak-kriss-vector-aeg-spotted

Oh vast, had ook niet anders verwacht, enigszins jammer en aan de andere kant ook geheel logisch. 190 dollar is nog beter, ik had prijzen van 250 dollar gehoord en ik zag laatst te zoeken naar het topic op popular airsoft, ik had namelijk iets gelezen over dat ze ook heel even in Rusland te koop waren.

Jammer dat we er in NL nooit aan deze G2 variant kunnen komen, dat was voor mij makkelijker om mezelf over te halen om die te kopen dan de krytac XD.
 
@Oddball ik denk dat dit ook een legal team item gaat worden als ik dit zo zie denk je ook niet?
Hangt ervan af. Als die G2 inderdaad in mainland china geproduceerd wordt is krytac bij voorbaat kansloos om de productie zelf tegen te houden. Het tegenhouden van import in andere landen zal weer afhangen van welke verdragen, copyrightwetten e.d. er bij komen kijken.
In de VS zal het totaal geen probleem zijn (maar ja de VS is airsoft technish zowiezo al een vrij aparte markt) De EU maken ze een kansje maar ik geef er geen 100% kans op gezien de A&K vector ook te krijgen is/was.
 
Heeft iemand inmiddels de kriss vector al binnen via qtac?

8 juli kreeg ik na een vraag over de leverdatum dit antwoord.

"Ze spreken er wel over een kleine uitstel online echter hebben wij nog geen officieel bericht van krytac zelf gehad van uitstel
het is uiteraard een pre order, dus dat kan voorkomen inderdaad maar zonder officieel bericht hiervan gaan wij nog uit van de originele data in juli. welke datum exact is voor ons onbekend omdat douane er ook nog tussen zit."
 
Nee, ik heb ook nog niks ontvangen. En aangezien het bijna 1 augustus is ga ik ervan uit dat hij pas halverwege augustus komt. Helaas.

Heb wel mensen gehoord dat ze hem al hebben. Via Evike.
 
Ook de grote internationale shops hebben het ding staan voor een augustus release. Kan zijn dat krytac de levering uitgesteld heeft om meer productie te draaien om in een keer aan de grote beginvraag te voldoen.
Verder vraag ik me af of qtac wel de echte europese versie krijgt? Laatste wat ik weet is dat de vector eerst in azie uit zou komen, daarna usa en dan pas europa. Gezien de restricties die alle hong kong shops hebben (enkel verkoop aan hong kong rusland en spanje) lijkt het me dat dat plan nog steeds overeind staat.

Verder wil ik enkel mensen aanraden geduld te hebben. Push backs van nieuwe replica's zijn niks nieuws. En bovendien weten we dat de vector echt bestaat en geen vaporware is (zoals de bo mto)
 
@Oddball van wat ik weet na eerder contact met QTAC is dat hij onderweg is. Maar ging eerst via Duitsland en dan vervolgens naar ons. Hij is dus onderweg, QTAC weet dat het op de boot ligt in een aantal zeecontainers.

Ook komen overal uit Amerika video's uit met vectors. Dus ze zijn al op het veld en worden gebruikt. We moeten gewoon nog even geduld hebben
 
Verder wil ik enkel mensen aanraden geduld te hebben. Push backs van nieuwe replica's zijn niks nieuws. En bovendien weten we dat de vector echt bestaat en geen vaporware is (zoals de bo mto)

Klopt, maar omdat ik in september op missie ga had ik wel gehoopt om voor die tijd nog 1 keer te kunnen gaan met de kriss vector. ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan
@Oddball van wat ik weet na eerder contact met QTAC is dat hij onderweg is. Maar ging eerst via Duitsland en dan vervolgens naar ons. Hij is dus onderweg, QTAC weet dat het op de boot ligt in een aantal zeecontainers.

Ook komen overal uit Amerika video's uit met vectors. Dus ze zijn al op het veld en worden gebruikt. We moeten gewoon nog even geduld hebben

Op de boot + vertraging? Klinkt alsof ze hetzelfde probleem hebben als Secutor met hun nieuwe shotguns. Door hacks/computerproblemen zijn hun containers ook ernstig vertraagd
 
Is een kriss vector aan te raden als eerste replica? Ik twijfel tussen deze en een vfc avalon Calibur cqc. En is de max schietafstand ongeveer het zelfde? Ik heb nog niet heel veel kennis van de diverse replica's vandaar misschien deze wat beginners vragen
 
Is een kriss vector aan te raden als eerste replica? Ik twijfel tussen deze en een vfc avalon Calibur cqc. En is de max schietafstand ongeveer het zelfde? Ik heb nog niet heel veel kennis van de diverse replica's vandaar misschien deze wat beginners vragen

Als je het geld er voor over hebt en hem heel tof vind dan vast wel. Zal een goede prestatie out of the box hebben en goed mee kunnen met de gemiddelde replica die de spelers op een veld heeft. Echter op het moment dat je er intern mee gaat spelen zal het sneller een stuk moeilijker worden, daar is een M4 model dan weer een stuk makkelijker in, er is gewoon veel meer aftermarket support voor en dat is ook wel heel handig.
 
  • Leuk
Waarderingen: Kaladorn en Blekkienl
Ik ben benieuwd of er ook een 2e magazijn bijzit.
Volgens krytac -->

"Thank you for contacting Krytac. All initial orders of the Krytac Vector AEG have an extra magazine included."
 
Als je het geld er voor over hebt en hem heel tof vind dan vast wel. Zal een goede prestatie out of the box hebben en goed mee kunnen met de gemiddelde replica die de spelers op een veld heeft. Echter op het moment dat je er intern mee gaat spelen zal het sneller een stuk moeilijker worden, daar is een M4 model dan weer een stuk makkelijker in, er is gewoon veel meer aftermarket support voor en dat is ook wel heel handig.
Bedankt voor je reply. Beter dus de vfc doen en kennis opvouwen van het spelletje en replica's.
 
Bedankt voor je reply. Beter dus de vfc doen en kennis opvouwen van het spelletje en replica's.

Zo doen de meeste het wel beginnen vaak met een M4 of AK en kopen dan later de wat apartere modellen, maar laat dat je niet tegen houden. VFC is ook gewoon hoge kwaliteit. VFC is altijd een van de betere geweest qua externals en deze laatste versies zijn ook gewoon goed qua internals (maar voor het maximale moet je upgraden dat is bij elke replica), dus daar zit je ook zeker niet fout mee. Volgens mij hebben 1 of 2 mensen een nieuwe VFC Calibur/Avalon replica, misschien dat die er nog iets meer over kunnen vertellen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Kaladorn