Mogelijke komende wijziging door de NABV.

Maarja, het is normaal dat ze gewoon de regels volgen van nabv toch?
Straks bepalen sommige sites dat ze met 0,3 chronoen andere weer dat ze met 0,5 chronoen.
En weer een andere een lagere fps met bepaalde platformen. Ene met hop up open en andere met ingestelde hopup.
Ik speel alleen binnen dus voor mij maakt het allemaal niet zoveel uit maar kan me voorstellen dat je door al deze nieuwe regels zo 10 meter range verliest omdat je je replica nu op 320 moet afstellen ipv 350 om overal te kunnen spelen

qua regels zit het super simpel in elkaar bij de NABV. hun regels zijn baseline, hogere FPS mag niet.
maar wil een bedrijf persee niet hoger dan 300 FPS op het veld dan is dat geheel hun eigen keus, dit laat de regelgeving toe.

Weinig bedrijven zullen dit doen gezien ze dan nauwelijks spelers krijgen. maar blijkbaar doen sommige mensen het wel.
Het is daar wel iig als wilbert (die werkt daar) meespeelt en die raak je een keer op een gevoelige plek dan moet iedereen gelijk door de chrono. Nu al 2 keer meegemaakt

Dit soort acties vind ik dan altijd weer jammer. al vind ik het een goed iets dat er extra wordt gechronod als er vermoedens zijn maar zodra ik hoor dat het komt door een medewerker of iets in de trend dan trek ik altijd twijfels. zelfde geld voor "huis teams". hoor over dat fenomeen ook vaak dat voor deze mensen een wat grotere rekbaarheid in de regels zit. Mocht ik zelf een veld runnen dan zou ik deze mensen JUIST aan strengere regels houden.
 
Er wordt daar heel veel met HPA gespeeld en heel veel met joule Creep, vandaag de regel.

Het is CQB zonder pangregel dus door een HPA replica met lekker veel Creep en .32 op een cm of 30 geraakt worden is daar vaak meer regel dan uitzondering. Dus vandaar dat ze de max FPS hebben aangepast voor HPA.

Maar blijf het een leuke lokatie vinden als we er met een grote groep heen gaan.
 
Paintball world Arnhem heeft een tijdje de regel gehad dat alle HPA Max 300fps mochten (is denk ik alweer 2 jaar geleden)
Maar dat is alweer terug gedraaid.

Ik vond het eerlijk gezegd een goed iets.
Aangezien er vaak geen pang of wel pang maar met schrikreactie alsnog een bb bij komt.
En zoals boven genoemd ook nog ff 0,32g er in.
Zoals altijd zullen de goeie toch onder de kwaaie lijden.
 
Dit soort acties vind ik dan altijd weer jammer. al vind ik het een goed iets dat er extra wordt gechronod als er vermoedens zijn maar zodra ik hoor dat het komt door een medewerker of iets in de trend dan trek ik altijd twijfels. zelfde geld voor "huis teams". hoor over dat fenomeen ook vaak dat voor deze mensen een wat grotere rekbaarheid in de regels zit. Mocht ik zelf een veld runnen dan zou ik deze mensen JUIST aan strengere regels houden.

Dat vond ik het probleem in waalwijk, ben nu 4 keer daar gaan spelen, 2 keer was het huisteam er niet en was het echt geweldig, top sfeer ect.
1 keer was het huisteam er en waren er 4 rentals, het was een avondskirm en pikken donker, huisteam zaten allemaal in 1 team en rental team in andere team zonder lampjes. Ik had aangegeven dat het misschien leuker om de rentals en huisteam over beide teams te verdelen maar daar wilde ze niet aan, ze waren iets aan het oefenen met hun radio en communicatie ofzo.

andere keer was het huisteam er en waren er een paar bij die echt enorm hard op de trappen aan het campen waren, er zijn daar 2 trappen naar boven waarvan er 1 langs de enemy spawn loopt, dus daar kom je niet echt in de buurt, en die hielden ze helemaal dicht. snapte niet zo goed waarom, ik snap dat als je iemand op een trap tegenkomt dat je hem afschiet, maar niet dat je 10-15 minuten op dezelfde plek blijft zitten en zo 10 man af kan schieten vanaf een veilige locatie.

Het is dat ik nu niet meer in de buurt woon en er leukere locaties dichterbij zitten, anders had ik nog wel een paar keer gegaan om een beter oordeel te krijgen.

Deze situaties zijn overigens allemaal al meer dan een jaar geleden, het kan verranderd zijn
 
Dat vond ik het probleem in waalwijk, ben nu 4 keer daar gaan spelen, 2 keer was het huisteam er niet en was het echt geweldig, top sfeer ect.
1 keer was het huisteam er en waren er 4 rentals, het was een avondskirm en pikken donker, huisteam zaten allemaal in 1 team en rental team in andere team zonder lampjes. Ik had aangegeven dat het misschien leuker om de rentals en huisteam over beide teams te verdelen maar daar wilde ze niet aan, ze waren iets aan het oefenen met hun radio en communicatie ofzo.

andere keer was het huisteam er en waren er een paar bij die echt enorm hard op de trappen aan het campen waren, er zijn daar 2 trappen naar boven waarvan er 1 langs de enemy spawn loopt, dus daar kom je niet echt in de buurt, en die hielden ze helemaal dicht. snapte niet zo goed waarom, ik snap dat als je iemand op een trap tegenkomt dat je hem afschiet, maar niet dat je 10-15 minuten op dezelfde plek blijft zitten en zo 10 man af kan schieten vanaf een veilige locatie.

Het is dat ik nu niet meer in de buurt woon en er leukere locaties dichterbij zitten, anders had ik nog wel een paar keer gegaan om een beter oordeel te krijgen.

Deze situaties zijn overigens allemaal al meer dan een jaar geleden, het kan verranderd zijn

Ben meerdere malen bij deze locatie geweest, omdat het voor mij als tilburger ook in de buurt is, de leukste keren waren de prive skirms en de ene keer dat het thuis team er niet was. Het thuisteam spelen zowel hier als op andere locaties asociaal en cheaten enorm, meeste bij ons in de squad hebben een hekel aan het DAE team en zijn nog nooit in Waalwijk geweest.
 
Ben meerdere malen bij deze locatie geweest, omdat het voor mij als tilburger ook in de buurt is, de leukste keren waren de prive skirms en de ene keer dat het thuis team er niet was. Het thuisteam spelen zowel hier als op andere locaties asociaal en cheaten enorm, meeste bij ons in de squad hebben een hekel aan het DAE team en zijn nog nooit in Waalwijk geweest.

Had zelf niet het gevoel dat ze cheatte maar meer dat ze vuil spelen.
Dat ze door netten heenkijken net zo lang tot er iemand komt en vervolgens een paar bbs jou kant opschieten en weer verstoppen achter de netten. Snap zoiezo niet zo goed waarom je iets ophangt op bijna elke meter waar je wel doorheen kan kijken maar niet doorheen kan schieten.
 
Oh fris helemaal niet zoals de pang regel negeren en mensen met hpa op 1 meter in de rug vol sproeien. Vind het een leuke locatie maar ook alleen als er geen dae huisteam is.
 
ik begrijp de reden voor het maximale gewicht van snipers niet. of je nu met 0,2 of 0,5 schiet maakt helemaal niets uit, zolang je maar niet boven die 2,3 joule uit komt. 2,3 joule is net zo veel energie met een balletje van een gram als met een balletje van 0,12. De lichte zal alleen veel sneller door de lucht vliegen.
 
dat is wel waar ja. Had nog niet aan gedacht. Het niet schieten binnen 20 meter is er niet voor niets bij snipers natuurlijk op de meeste locaties
 
dat is wel waar ja. Had nog niet aan gedacht. Het niet schieten binnen 20 meter is er niet voor niets bij snipers natuurlijk op de meeste locaties

Het voorkomt ook een wapenwedloop tussen creepers en orgas. Als je steeds zwaarder schiet moet er ook met steeds zwaarder gemeten worden. Bovendien zijn de zwaardere gewichten bbs met materiaal gemaakt wat niet goed is voor het milieu.

Door een upper limit te stellen is de discussie opgelost en weet iedereen waar hij aan toe is, zowel spelers als orgas.
 
Crix.
Het probleem is dat je met 0,3gram 2,3 joule op de chrono meet.
En dat dan in het veld 0,5 gram wordt gebruikt en de sniper bewust of onbewust over de 3 joule schiet.
Ik zou als organisatie dmrs en snipers met zwaarste gewicht bio bb meten. Dan heb je qua snipers en dmrs een stuk minder gezeik
 
Het voorkomt ook een wapenwedloop tussen creepers en orgas. Als je steeds zwaarder schiet moet er ook met steeds zwaarder gemeten worden. Bovendien zijn de zwaardere gewichten bbs met materiaal gemaakt wat niet goed is voor het milieu.

Door een upper limit te stellen is de discussie opgelost en weet iedereen waar hij aan toe is, zowel spelers als orgas.

Er is echter nergens bewezen dat de zwaardere bbs schadelijk zijn voor het milieu, echter iedereen denkt dit omdat B&A ze weigert, maar B&A heeft nul bewijs dat het werkelijk schadelijk is voor het milieu. (Dit heeft dan ook niks te maken met de keuze die B&A maakt om boven .36 te verbieden.)
 
  • Leuk
Waarderingen: Crix
@Rebelattack eens
hier spring ik ff bij een zwaarder gewicht betekend niet direct joule creep over de limiet van 2.32j.
er zijn nog genoeg mensen die met .45 mooi onder het limiet van 2.32jzitten.
die zijn nu onterecht de klos.
 
  • Leuk
Waarderingen: Rens Ruigrok en Crix
@Rebelattack eens
hier spring ik ff bij een zwaarder gewicht betekend niet direct joule creep over de limiet van 2.32j.
er zijn nog genoeg mensen die met .45 mooi onder het limiet van 2.32jzitten.
die zijn nu onterecht de klos.

Als je met zwaardere of lichtere bbs onder de max joule blijft zitten ben je juist niet de klos
 
Er is echter nergens bewezen dat de zwaardere bbs schadelijk zijn voor het milieu, echter iedereen denkt dit omdat B&A ze weigert, maar B&A heeft nul bewijs dat het werkelijk schadelijk is voor het milieu. (Dit heeft dan ook niks te maken met de keuze die B&A maakt om boven .36 te verbieden.)

De vulstof CeO2 is niet biologisch afbreekbaar dus zal blijven liggen op de grond. Dat is dus wel een belasting voor het milieu.
Evenals plastic.
Als ik plastic op de grond gooi sterft niet ineens een heel stuk bos echter zal het plastic ook niet vanzelf verdwijnen wat een belasting geeft van ons milieu.
 
De vulstof CeO2 is niet biologisch afbreekbaar dus zal blijven liggen op de grond. Dat is dus wel een belasting voor het milieu.
Evenals plastic.
Als ik plastic op de grond gooi sterft niet ineens een heel stuk bos echter zal het plastic ook niet vanzelf verdwijnen wat een belasting geeft van ons milieu.

B&A heeft een document uit de USA gebruikt als argument om alles boven .36 te verbieden, een document van heel wat jaar oud. In dat document staat een stof benoemt (ben even kwijt welke, @Rebelattack weet vast wel welke stof) die "schadelijk" zou zijn volgens B&A. Blijkt dat de stof benoemt in dat document aangemaakt wordt/voorkomt in de natuur. Ook zijn er heavy weight bbs die gewoon alle juiste certificaten hebben. Het feit dat B&A schijt heeft aan het feit dat er certificaten zijn vind ik jammer en doet het overkomen dat het meer om eigen belang gaat (bbs verkopen van hun huismerk).

Uiteraard zijn er ook merken die beweren dat ze certificaten hebben maar die niet "kunnen/willen" tonen.
 
Het is een orga's goed recht om daar een limiet aan te stellen. Ik heb verder niets met martijn of b&a, maar daarom kom ik daar ook vrijwel niet. En als jij het niet eens bent met de regels die ze daar hebben, zou ik lekker ergens anders gaan spelen..
 
  • Leuk
Waarderingen: Peter