Je raakt kant nog wal hier. Vroeger gingen de auto's maar 25km/u omdat ze domweg niet harder gingen. En toen deed men het er ook mee.
God mode? Alles moet zo echt mogelijk binnen de sport, maar nu heeft een sniper opeens godmode omdat die verder schiet? Newsflash: in het eggie schieten ze ook verder dan een assualt rifle.
Kant nog wal? Volgens mij gaan de dingen al veranderd worden. Immers men gaat niet terug naar .2 of .25 max. En men gaat al zwaarder testen/meten. Dus hoezo snijdt het geen hout? De vooruitgang wordt gewoon meegenomen.
Een goede geupgrade sniper heeft nu ook flink meer range zelfs met .4, dus waarom moet het nog zwaarder? Omdat je onderweg een takje tegen kan komen? Newsflash in het echt heb je ook met allerlei variabelen rekening te houden en kan je ook zomaar iets tegen komen waar je omheen moet werken.
En argumenten? Ik heb 1 schot om raak te schieten of ik geef mn positie weg.(nee ik ben niet zo ik ren het hele veld over sniper) 1 Takje of zuchtje wind blaast een lichte bb uit zijn baan. Daar integen krijg ik gelijk een laser straal terug, met alle aeg sproeiers die gelijk het bos maaien met 30 bbs per seconde.
Als je een niet ren het over veld sniper bent, heb je vaak al meer dan genoeg range tussen jou en je tegenstanders (backline sniper). Dus waarom moet je dan nog meer range hebben? Om dan helemaal niet meer getroffen te kunnen worden? Die zelfde takjes komt een AEG overigens ook tegen en die mag er wel last van hebben en jij niet. Hoezo met 2 maten meten? Tel daarbij dat een goed geupgrade sniper ook nagenoeg geen geluid maakt, geef jij over meer als 30 meter nooit en te nimmer je positie weg door geluid. Hooguit doordat men door heeft waar de BB's vandaan komen en dus jij al te lang vanuit die locatie aan het schieten bent.
En 30 BB's per seconde? Yeah right dan zijn de high torque builds en dat zijn maar een heel klein percentage van alle airsoft guns AEG's die je tegen komt.
Ik ben vaak zat geraakt op m'n bril door snipers en zit geen deukje op m'n bril. Kwestie van een goede bril kopen. En gezichts bescherming. Werkelijk waar nog nooit iemand gezien waarbij zijn bril kapot werdt geschoten. Als jij het vertikt om goede veiligheids producten aan te schaffen dan is dat niet mijn probleem. Borderwars bijvoorbeeld. Daar mag een sniper 600fps schieten, zelfde eisen kwa keurmerk op de bril.
Ik heb een goede bril, 2 zelfs. En als ik mijn Oakley zonnenbril mee reken zelfs 3. Zoals eerder aangegeven zoek ff in in de filmpjes van cleanshot of silo en je ziet er letterlijk een glas uitgeschoten worden. Jouw probleem is dat je niet wilt voldoen aan de eisen die de NABV wil gaan stellen omtrent het max gewicht BB.
En dat jij het niet gezien hebt wil niet zeggen dat het niet of nooit gebeurd.
Verder je verhaaltje Borderwars is niet van toepassing dat is Tjechië en niet Nederland. Het gaat hier om regelgeving in NL niet in Tjechië. Als jij zo graag met die regels wil spelen ga je lekker in Tjechië spelen.
Hier en in meer landen vind men het wel een probleem en zoekt men een oplossing om dit probleem in te dammen. Dit doet men door zwaarder te gaan testen (FPS/Joule meting) en door een max. gewicht BB te limiteren.
Mee eens met bovenstaande verhaal. Als je ogen je zoveel waard zijn, investeer dan ook in een bril die vele malen meer kan hebben dan de standaard airsoft brilletjes die net aan de minimale eisen voldoen.
Aan die minimale eisen voldoen is voldoende immers is dat de gestelde norm. Net zoals de norm dus max Joule wordt en max gewicht van de BB.
Iets wat aan de eisen voldoet is legaal. Zwaarder en meer Joules voldoen dadelijk niet aan de eisen. Wie zit er dan fout. Diegene die een minimale eisen bril op zijn knar heeft of iemand die de regels overtreed omdat hij vind dat een ander maar beter voor zichzelf moet zorgen door meer uit te geven dan strikt noodzakelijk??????
Rare en zeer egoïstische reactie overigens.