Mogelijke komende wijziging door de NABV.

Ik heb met .28 in mijn sniper gespeeld.
Gewoon omdat er in die tijd,(5 jaar geleden),geen zwaardere bio bb te krijgen was.
80 mtr. was toen ook al haalbaar.
En met de wind moest je gewoon rekening houden.
Dus een stukje naast je target mikken om hem toch te laten respawnen.
 
Ik heb met .28 in mijn sniper gespeeld.
Gewoon omdat er in die tijd,(5 jaar geleden),geen zwaardere bio bb te krijgen was.
80 mtr. was toen ook al haalbaar.
En met de wind moest je gewoon rekening houden.
Dus een stukje naast je target mikken om hem toch te laten respawnen.
Eigenlijk een beetje zoals een echte sniper :)
 
Ik heb met .28 in mijn sniper gespeeld.
Gewoon omdat er in die tijd,(5 jaar geleden),geen zwaardere bio bb te krijgen was.
80 mtr. was toen ook al haalbaar.
En met de wind moest je gewoon rekening houden.
Dus een stukje naast je target mikken om hem toch te laten respawnen.

En dan zijn er snipers die dit hard ontkennen als ik dit aangeef :D:D
 
  • Leuk
Waarderingen: Vladimir en Patje2233
Met .45 hoef je niet eens te creepen bb's komen sowieso verder, hebben een veel plattere baan naar target, minder invloed door wind en bladeren(niets zo vervelend als je bb een blad te zien raken en vervolgens compleet weg van je target te zien draaien) en als je dan je target raakt op 80-90m(100-110m als je geluk heb en de planeten goed staan) is de kans groter dat persoon de .45 wel voelt of hoort zonder twijfel en z'n hit neemt.
Maar het vergt wel wat extra gezond verstand(zoals alles eigenlijk) want ze komen nou eenmaal harder aan dus binnen de 40m pak ik gewoon mijn side arm. Ik ga niet mensen extra pijn doen als weet dat het niet hoeft, maar als het dan een keer gebeurd vind ik ook dat je niet moet gaan lopen kwèken, 2 weken terug iemand op mijn wang geschoten, bloede een beetje naja hoort er bij vind ik dan, of ik het zelfde zou zeggen als i door mijn wang zat weet ik niet maar heel het safety gedoe vind ik wel een beetje opgeblazen worden of misschien lijkt het maar zo. Ik bedoel genoeg sporten die gevaarlijker zijn en waar mensen ergere verwondingen op lopen, het is maar net hoe je je zelf beschermd daar tegen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Wijnand en Akita
Met .45 hoef je niet eens te creepen bb's komen sowieso verder, hebben een veel plattere baan naar target, minder invloed door wind en bladeren(niets zo vervelend als je bb een blad te zien raken en vervolgens compleet weg van je target te zien draaien) en als je dan je target raakt op 80-90m(100-110m als je geluk heb en de planeten goed staan) is de kans groter dat persoon de .45 wel voelt of hoort zonder twijfel en z'n hit neemt.
Maar het vergt wel wat extra gezond verstand(zoals alles eigenlijk) want ze komen nou eenmaal harder aan dus binnen de 40m pak ik gewoon mijn side arm. Ik ga niet mensen extra pijn doen als weet dat het niet hoeft, maar als het dan een keer gebeurd vind ik ook dat je niet moet gaan lopen kwèken, 2 weken terug iemand op mijn wang geschoten, bloede een beetje naja hoort er bij vind ik dan, of ik het zelfde zou zeggen als i door mijn wang zat weet ik niet maar heel het safety gedoe vind ik wel een beetje opgeblazen worden of misschien lijkt het maar zo. Ik bedoel genoeg sporten die gevaarlijker zijn en waar mensen ergere verwondingen op lopen, het is maar net hoe je je zelf beschermd daar tegen.

Ja leuk als je een oog kwijt raakt doordat iemand met .45ers je bril aan flarden schiet ondanks datie voldoet aan de NEN-normering welke geldt voor onze sport. o_O
 
2 weken terug iemand op mijn wang geschoten, bloede een beetje naja hoort er bij vind ik dan, of ik het zelfde zou zeggen als i door mijn wang zat weet ik niet maar heel het safety gedoe vind ik wel een beetje opgeblazen worden of misschien lijkt het maar zo. Ik bedoel genoeg sporten die gevaarlijker zijn en waar mensen ergere verwondingen op lopen, het is maar net hoe je je zelf beschermd daar tegen.

safety gedoe vind ik wel een beetje opgeblazen worden en ik moet me maar extra beschermen omdat jij steeds zwaarder gaat schieten ? we houden het netjes op dit forum dus hou ik mijn gedachten maar even voor mezelf .

Robin
 
Zoals Ties aangeeft schiet die niet binnen 40m. Na 40m is er al genoeg energie van de bb verloren dat jou bril echt wel de bb kan hebben.

En zoals ik altijd zeg: laat jij mij alleen je hoofd zien om op te schieten dan heb je kans dat je hem op je hoofd krijgt. Laat jij je bovenlichaam zien schiet ik netjes daarop.
 
Ik ben paar weken terug binnen een meter op me arm geschoten van iemand die schrok toen ik voor zn neus pang zei..

Al kan je nog zo goede voornemens hebben. Het kan altijd mis gaan..

Ik wil met me auto ook nergens tegen aan rijden.. toch heb ik gordels om..

Nee als je veiligheid minder belangrijk vind dan denk ik dat je nog niet uit ontwikkeld bent en nog veel kan leren.. tot die dag dat jou bril ineens een ster heeft (is mij 1 keer over komen en heb het laatst bij een ander zien gebeuren)
 
Denk dat we zeker straks met de nieuwe FPS testen je toch wel aanzienlijk moet creepen wil je met een .45 door een bril heen schieten.

Volgens mij zijn de brillen ook zo gemaakt dat je hoogtens een ster krijgt.. lijkt me ook dat als een bb een stuk van een bril af zou kunnen schieten er altijd een 2e schot nodig is om bij het oog te komen.

Maar zolang de techniek verder gaat en de joules oplopen ga je ooit een keer over de grens.. dan is het te laat.. daarom grijpen ze nu in.. niet omdat het al fout gaat
 
Volgens mij zijn de brillen ook zo gemaakt dat je hoogtens een ster krijgt.. lijkt me ook dat als een bb een stuk van een bril af zou kunnen schieten er altijd een 2e schot nodig is om bij het oog te komen.

Maar zolang de techniek verder gaat en de joules oplopen ga je ooit een keer over de grens.. dan is het te laat.. daarom grijpen ze nu in.. niet omdat het al fout gaat

Ik weet niet wat de maximale geteste waarde is van de NEN Norm maar ik ga er toch vanuit dat de joule waardes die daar getest zijn zelfs hoger liggen dan de max toegestane joule waarde voor een airsoftapparaat in Nederland, daarbij wordt dat niet getest met metalen projectielen welke veel harder zijn dan een bb en dus ook zelfs minder mee geeft.
 
  • Leuk
Waarderingen: Ties
Wat hier een beetje buiten staat maar wel mee telt is het feit dat mensen brillen niet vervangen na een direct hit.

Zelf heb ik op 1 dag 2 hits op korte afstand gehad op mijn bolle x800. Op het zelfde deel van de lens. Die lens ligt nu in de bak en is vervangen door een nieuwe.

Waarom? Ik kijk maar met 1 oog en die is mij echt heilig.

Andere spelers spelen rustig door terwijl er zelfs al een barst in zit. Het moest zo ver komen tot een blindman situatie tot dat deze speler van bril wilde wisselen. Want deze zit lekkerder.

Ja en ik ben er op mijn vrije dag en heb geen behoefte aan het werk te moeten als je een bb in je oog hebt.
 
  • Leuk
Waarderingen: Patje2233 en Wijnand
Maar het vergt wel wat extra gezond verstand(zoals alles eigenlijk) want ze komen nou eenmaal harder aan dus binnen de 40m pak ik gewoon mijn side arm.

Niet om te bashen @Ties, maar hiermee geef je intrinsiek al aan dat er ergens iets niet klopt. Puur natuurkundig als je upgrade (veer, airseal, bucking/nub/innerbarrel etc etc etc) en zwaardere BB gaat gebruiken is de kans dat je JC gewoon aanwezig. Immers zwaardere BB heeft langere tijd nodig om de barrel te verlaten en krijgt daardoor meer energie mee.

En 40 meter en dan je sidearm pakken, sorry maar ik moet de eerste sniper nog tegenkomen die dat doet. De meeste houden gewoon netjes de 15 tot 20 meter aan die ze van de orga krijgen. Daarmee zit je overigens ook direct wel aan het eind range van je side arm met 40 meter, dus hoogst onwaarschijnlijk of we hebben het hier weer over de befaamde airsoftmeters.
Daarmee zeg ik niet dat jij het niet doet overigens. Witte raven zijn er altijd.

Zoals Ties aangeeft schiet die niet binnen 40m. Na 40m is er al genoeg energie van de bb verloren dat jou bril echt wel de bb kan hebben.

Zijn genoeg filmpjes van personen die door een sniper hun glazen eruit geschoten hebben zien worden. Er zwerft zelfs een filmpje ik meen bij cleanshot of silo op Wild Mountain dat hij er letterlijk een glas uit schiet.
Stel dat die BB ook nog eens versplintert op het glas en glas uit de bril dan wil je niet weten wat de gevolgen zouden kunnen zijn (wil niet zeggen dat het zo is, maar de mogelijkheid is er).

Denk dat we zeker straks met de nieuwe FPS testen je toch wel aanzienlijk moet creepen wil je met een .45 door een bril heen schieten.

Gaat erom dat je met een zwaardere BB meer schade kan doen. Zoals hierboven gemeld sniper schiet glas eruit en ander neemt die persoon ook net onder vuur, oeps BB op het oog waar net het glas eruit geschoten is door een sniper met een zwaardere BB.
Veiligheid is juist dingen uitsluiten die zouden kunnen gebeuren. Dus juist de dingen die eigenlijk onmogelijk zouden behoren te zijn, in die berekeningen meenemen.

Wat hier een beetje buiten staat maar wel mee telt is het feit dat mensen brillen niet vervangen na een direct hit.

Zelf heb ik op 1 dag 2 hits op korte afstand gehad op mijn bolle x800. Op het zelfde deel van de lens. Die lens ligt nu in de bak en is vervangen door een nieuwe.

Waarom? Ik kijk maar met 1 oog en die is mij echt heilig.

Andere spelers spelen rustig door terwijl er zelfs al een barst in zit. Het moest zo ver komen tot een blindman situatie tot dat deze speler van bril wilde wisselen. Want deze zit lekkerder.

Ja en ik ben er op mijn vrije dag en heb geen behoefte aan het werk te moeten als je een bb in je oog hebt.

Ik heb ook wel hits gehad op mijn bril, eerste wat ik dan doe is terug naar de safety en bril check doen. Gewoon ff kijken hoe mijn glazen er voor staan. Ster is heel simpel glas er uit en nieuwe er in. Veegje van de BB erop is eruit en thuis na kijken. Mocht dat veegje meer dan een veeg zijn (beschadiging glas en ja dat is te zien, kwestie van goed vergrootglas erbij) is gewoon weg ermee.
 
Glas is ook even wat anders dan een veiligheids bril, maar goed een goede bril is belangrijk en deze te vervangen bij schade is ook slim. Echter dit is ook een stukje eigen verantwoordelijkheid, ik kan wat dat betreft niet rekening houden met iedereen, behalve natuurlijk gewoon zoveel mogelijk body shots maken.
 
  • Leuk
Waarderingen: Wijnand
Glas is ook even wat anders dan een veiligheids bril, maar goed een goede bril is belangrijk en deze te vervangen bij schade is ook slim. Echter dit is ook een stukje eigen verantwoordelijkheid, ik kan wat dat betreft niet rekening houden met iedereen, behalve natuurlijk gewoon zoveel mogelijk body shots maken.

Heb het hier over een gewone goed gekeurde airsoftbril @Rebelattack. Als de glazen uitwisselbaar zijn kan dit gewoon gebeuren door niet goed erin zetten.
En als we dan met zwaardere BB's schieten als waar ooit mee getest is (.2 of .25) op de normale FPS manieren, kan je verwachten dat er iets fout gaat.
Waarom is er zo veel FUS in de airsoftwereld omtrent het begrip JC? Juist omdat het aantal verwondingen omhoog loopt, dus is het logisch dat men gaat onderzoeken waar dit onder andere vandaan komt. En laat JC hier gewoon een deel van voor zijn rekening nemen. Ook de populariteit van de sport en daarmee de relatieve onkunde van de nieuwe spelers zijn factoren.
Echter ben je als belangenvertegenwoordiger (NABV) ook er voor deze spelers om er een zo veilig mogelijk speelveld te houden.

Dus we kunnen wel blijven miepen over JC en de kosten die je maakt om alles weer "in check" te krijgen. Maar ik vind dit NON argumenten. Als de regering er morgen een wijziging via de wet door knalt hebben we er ons ook naar te schikken. En zul je of je nu kosten moet maken of niet, das jammer. Je zult gewoon aan de wet (regels) moeten voldoen.
Doe je dit niet zijn de gevolgen voor jezelf.
De NABV doet nu feitelijk niets anders. Men zegt X Joules is de max en je mag niet zwaarder schieten dan .4 en we gaan testen met .3, en dan hebben we dat gewoon maar te accepteren. Andere keuze is gewoon stoppen met de sport.
Er zijn gewoon regels en daar hebben we ons aan te houden.
 
  • Leuk
Waarderingen: M14shooter
Denk dat iedereen in dit topic het ermee eens is betreft de nieuwe joule regels. Alleen het feit dat je gelimiteerd wordt met .40s vind ik wat onzinnig.
 
  • Leuk
Waarderingen: Wijnand