Mogelijke komende wijziging door de NABV.

pistolen en dergelijke vallen al onder 360 no stress daaro

ga je kijken naar een mp5 tsja als die single shot speelt why not ik bedoel eerlijk of niet eerlijk is wat mij betreft niet aan de orde

tis meer dat we een veilige baseline nodig hebben

de dmr zit nu prima op 1.9 zat ie ook al goed maar met 1.8 ist evenredig

zie mijn stukje eerder over de simpele 2regels dan weetje in ieder geval mijn mening(komt neer op rond de 240-300rpm)
 
Wat mij betreft mogen ze meteen pistolen als DMR meteen weigeren.
Ik wil niet door iemand met 450 FPS op zijn pistool binnen 7 meter in door op mijn dak krijgen.
Niemand doet dat natuurlijk expres, net als joule creep, maar het feit is dat het gebeurd.


Als iemand een pistool als DMR gaat gebruiken, mag van mij perfect, maar als hij em dan ook als side arm gaat gebruiken krijgt hij op zen muil, simpel :D
 
  • Leuk
Waarderingen: Robin2k7 en JWieleman
Zie net op de Facebook pagina van de NABV dat ze van het weekend op 2 locaties gaan testen op joule creep
 
  • Leuk
Waarderingen: sherlockzor
Ik kreeg hier al bericht over 3mnd geleden via/via. Ik vind het wel goed om creepen tegen te gaan.
Maar ze moeten we rekening houden met gbb replica's (danwel gbb op hpa)
Aangezien daar lastig een mosfet in te bouwen is.
 
daarom moet je de delay ook weghouden bij de dmr tooth
tis overigens balls en ulicoten waar ze t doen
 
daarom moet je de delay ook weghouden bij de dmr tooth
tis overigens balls en ulicoten waar ze t doen
Ben benieuwd of mijn DMR svd erdoor heen komt, schiet 430 fps en 2sec delay,
betekend dit dan, dat je alleen met minder zware bb's mag spelen... ? hoe meet ik, of ik joule creep?
 
Ben benieuwd of mijn DMR svd erdoor heen komt, schiet 430 fps en 2sec delay,
betekend dit dan, dat je alleen met minder zware bb's mag spelen... ? hoe meet ik, of ik joule creep?

Nee dat je moet meten of je joule creeped of niet en dat doe je door gewoon een reeks gewichten uit te testen.
 
verschillende gewichten pakken idd
en dan grono op elk gewicht afstellen
en kijken hoe je energie verloop is
heb je het goed dan is je piek bij automatisch 1.2 joule en daaltie weer vanaf .36

zelfde geval bij dmr
ga je kijken naar de 2sec delay voor de velden dat doen een paar enkelen om dat ze dat nodig vinden

en dat mag maar dan kom ik niet met een dmr daar er zijn genoeg andere velden die de dmr nog wel leuk houden en die bezoek ik graag:)

ga ik echter kijken naar jou gok ik niet dat je creept
 
ga ik echter kijken naar jou gok ik niet dat je creept

Ik vind het heel knap dat je dit kan zien via het forum, terwijl hij het zelf niet weet ;). Enige manier om erachter te komen is domweg meten. Je kan onbedoeld ook creepen. Van de week getest op me AEG en op 1 vd 2 creepte ik ook wat tot 0.2 joule meer, zonder dat ik dat zelf zo wilde.
 
Goede verandering! Laten we niet vergeten dat veel snipers ook gebruik maken van het fenomeen joulecreep. Voordat de HPA'ers zich aangevallen voelen ;)

Ik snap dat iedereen idd de 85 meter en 150 meter wilt halen, maar ik vind dat veel mensen vergeten dat je tegen andere mensen speelt. Als je verhalen hoort van BB's die in de huid komen en dat soort narigheid vind ik het wel mooi dat ze dit wat meer aan banden willen leggen.
 
Even back on topic,

Ik vind de nieuwe FPS/ delay setting in ieder geval een verbetering van het oude systeem.
Nu kan je kiezen uit 360 en full auto, of 450 met single (zo snel als je kan op de meeste velden met DMR, enkele velden maar 2 sec).
Mensen die alleen single spelen kunnen nu wat dat betreft allemaal net zo goed 450 fps nemen, zit je alleen met je MED.

Dus straks met DMR wat FPS betreft nu gelijke stappen precies tussen sniper en normaale AEG in.
En door de delay ook wat RPS betreft. De 2 seconden van nu op sommige velden is te lang, maar single zo snel als je kan is ook niet echt eerlijk.

Wat mij betreft mogen ze meteen pistolen als DMR meteen weigeren.
Ik wil niet door iemand met 450 FPS op zijn pistool binnen 7 meter in door op mijn dak krijgen.
Niemand doet dat natuurlijk expres, net als joule creep, maar het feit is dat het gebeurd.

En voor normale DMR een herkenningspunt maken zodat je een DMR ook kan herkennen.
Dan weet je ook wie er met een DMR speelt en weet je ook meteen wat de MED is van die persoon.
Zelfde als bij de pistolen, kan natuurlijk ook een DMR MP5 bijv op 7 meter iemand als nog voor zn knar schieten.

Hoe denken jullie over het boven genoemde?
Helemaal mee eens! DMR hoort herkenbaar te zijn aan het model, geen standaard m4 shorty die toevalling alleen maar single schiet.
Wat mij betreft mogen ze de regels qua ROF ook meteen aanpassen..... vandaag weer 40bb's p/s tegen mijn schouder... max van 20-25 is wel acceptabel.. maar dat is een andere discussie;)
 
Vooruit zal ik dan even het lek zijn:

Nieuw beleid per sept nabv mbt joules

- het meten met 0.2gr bb's wordt 0.3gr
- Fps gaat weg en wordt Joules
Singelshot/DMR 1,8 joules met een rps van 2
snipers bolt action 2,4 joules zonder rof
overige 1.2 joules zonder rof​

Dit heb ik al via 2 betrouwbare bronnen ontvangen die connecties hebben met personen binnen de NABV
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan
Vooruit zal ik dan even het lek zijn:

Nieuw beleid per sept nabv mbt joules

- het meten met 0.2gr bb's wordt 0.3gr
- Fps gaat weg en wordt Joules
Singelshot/DMR 1,8 joules met een rps van 2
snipers bolt action 2,4 joules zonder rof
overige 1.2 joules zonder rof​

Dit heb ik al via 2 betrouwbare bronnen ontvangen die connecties hebben met personen binnen de NABV

Dit was toch al bekend vanaf de eerste post waar ook een persoon van de NABV dit had vertelt?
 
bijna ze hebben de waarden lichtelijk aangepast. Maar dat is maar met 0.1 joule

en de rps van 2 werd daar nog besproken maar is nu zeker
 
Gisteren ook nog ander gerucht gehoord: de NABV wil bb's boven .40 verbieden. Via PB wil ik bron nog wel bekend maken, alleen geen idee hoe betrouwbaar die is.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan