Mogelijke komende wijziging door de NABV.

Nogmaals ik denk echt niet als ik een HPA speller zie die doet bewust de regels overtreden in tegenstalling.
maar ik weet wel (ondanks mij beperkte verstand van alles) dat het daar wel het makkelijkste mee te doen is)

Hop-up Cheaters? dat heeft toch niet heel veel impact?
 
  • Leuk
Waarderingen: Toothpick
Nogmaals ik denk echt niet als ik een HPA speller zie die doet bewust de regels overtreden in tegenstalling.
maar ik weet wel (ondanks mij beperkte verstand van alles) dat het daar wel het makkelijkste mee te doen is)

Hop-up Cheaters? dat heeft toch niet heel veel impact?


Vorige maand had ik een verschil van 360 tot en met 400 met hopup open en dicht. er zullen wel meerdere redens zijn voor dit verschil maar het kan dus wel. je range zal wel enorm zakken maar het is genoeg om iemand mee pijn te doen met slechte intentie
 
nooit aan gedacht zelfs,
Stel mijn hop up altijd eerst af en dan pas FPS (dan hooguit nog hele kleine correctie kwa hop up op het veld als I toch niet helemaal goed zou staan maar 9 van de 10 keer staat ina 1e afstelling perfect.

Ik ga meestal van het goede uit bij iedereen.

Maar om on topic te blijven van mij mogen de joule meten, Liefst met de BB die iemand gaat gebruiken.
kan het nooit per ongeluk "fout" zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: sherlockzor
Het probleem wat er alleen ontstaat bij meten met gewicht dat iemand “gebruikt” is dat als je op J wilt meten je iedere keer je chrono opnieuw moet instellen en ik heb het een keer zien gebeuren bij B&A waar met eigen bb’s gemeten werdt dat iemand zei dat het 0.20 was terwijl er 0.25 in zat...

Dus voor mij absoluut ja voor J meting! En dan met 0.30 en snipers/DMR spelers misschien wel gewoon 0.40 meten. Als je erover nadenk is het, als je het mij vraagt eigen te triest dat het moet... maar het zal in dit geval het kleine groepje zijn wat het voor de rest verpest...
 
  • Leuk
Waarderingen: Toothpick
Het probleem wat er alleen ontstaat bij meten met gewicht dat iemand “gebruikt” is dat als je op J wilt meten je iedere keer je chrono opnieuw moet instellen en ik heb het een keer zien gebeuren bij B&A waar met eigen bb’s gemeten werdt dat iemand zei dat het 0.20 was terwijl er 0.25 in zat...

Dus voor mij absoluut ja voor J meting! En dan met 0.30 en snipers/DMR spelers misschien wel gewoon 0.40 meten. Als je erover nadenk is het, als je het mij vraagt eigen te triest dat het moet... maar het zal in dit geval het kleine groepje zijn wat het voor de rest verpest...

Je hebt gelijk dat het afhankelijk is van de eerlijkheid van de speler, maar ze hoeven niet die chrono af te stellen voor elk gewicht als ze gewoon een mooi overzichtje maken met alle max FPS waardes per gewicht voor de juiste joule waardes (als in voor 1.2 joule, 1.8 joule en 2.4 joule.
 
Maar als ze een speedloaders met BBs met gewicht X nemen en bij de chrono 5 BBs in je magazijn doen is dat toch meteen opgelost?
 
  • Leuk
Waarderingen: BoomSmurf
eens @Boudewijn maar het blijft een beetje aanvoelen als een soort noodoplossing. Al weet ik ook niet of er een 100% waterdichte oplossing is hoor...

Maar ik ben blij met de veranderingen/verbeteringen want nu is het soms een beetje free 2 play, pay 2 win... en dat maakt het met name voor mensen met een kleiner budget, mensen die beginnen, of mensen die geen zin hebben om er überhaupt zoveel geld in te pompen steeds lastiger om er plezier uit te halen en ik denk dat dat zonde is..

maar we gaan zien wat de toekomst ons brengt, ik ben benieuwd naar de officiële berichtgeving :)

Groet,
Peter
 
  • Leuk
Waarderingen: Gewitwel
Mensen "vertrouwen" dat ze een bepaald gewicht gebruiken zou ik al niet eens meer doen. Dat station zijn we al wel gepasseerd.

Orga moet gewoon een high cap magazijn van hun zelf neer leggen voor de gangbare magazijnen. Dus bijvoorbeeld M4, AK, G36 en MP5 high cap magazijn met 0,3 of zwaarder bb's van de orga, die iedereen dan dient te gebruiken.
Bij afwijkende waardes/ misfeeds, zoals boudewijn al zei, speedloader van de orga gebruiken en de eerste 3/5 bbs van je eigen magazijn vullen met deze bb's.

Ik denk dat je op deze manier de meeste ellende voorkomt

Greetings
 
  • Leuk
Waarderingen: JWieleman en BoomSmurf
Mensen "vertrouwen" dat ze een bepaald gewicht gebruiken zou ik al niet eens meer doen. Dat station zijn we al wel gepasseerd.

Orga moet gewoon een high cap magazijn van hun zelf neer leggen voor de gangbare magazijnen. Dus bijvoorbeeld M4, AK, G36 en MP5 high cap magazijn met 0,3 of zwaarder bb's van de orga, die iedereen dan dient te gebruiken.
Bij afwijkende waardes/ misfeeds, zoals boudewijn al zei, speedloader van de orga gebruiken en de eerste 3/5 bbs van je eigen magazijn vullen met deze bb's.

Ik denk dat je op deze manier de meeste ellende voorkomt

Greetings

Leg daarnaast nog een VSR magazijn er bij :p
 
Ik denk dat je heel veel ellende ook kan voorkomen door meer in het veld te testen. Skirm nu zelf al 3 jaar en heb werkelijk nog nooit een ingame chrono voorbij zien komen. Ze vertellen het altijd heel braaf bij de briefing, alleen de uitvoering heb ik nog nooit gezien...
 
Orga moet gewoon een high cap magazijn van hun zelf neer leggen voor de gangbare magazijnen. Dus bijvoorbeeld M4, AK, G36 en MP5 high cap magazijn met 0,3 of zwaarder bb's van de orga, die iedereen dan dient te gebruiken.

Ik weet dat 3division en critical hit dit iig doen. En voor de gbb hebben ze speedloader liggen.

Ik denk dat je heel veel ellende ook kan voorkomen door meer in het veld te testen. Skirm nu zelf al 3 jaar en heb werkelijk nog nooit een ingame chrono voorbij zien komen. Ze vertellen het altijd heel braaf bij de briefing, alleen de uitvoering heb ik nog nooit gezien...
+1 maar dan sinds de regulering in NL (en ervoor ook in BE geen veldtesten meegemaakt)
 
Ik heb het bij 3Division, balls en ASC in gasselte gezien. maar meestal is dit pas na klagen van spelers.
Ik heb nog nooit een marshall hit gezien...
 
Marshall hit al wel een paar keer gezien bij Bunkerhill en CC Leiden. Maar indeed nog nooit een ingame chrono test
 
Marshall hit al wel een paar keer gezien bij Bunkerhill en CC Leiden. Maar indeed nog nooit een ingame chrono test
Heb een keer marshall hit zelf gehad haha bleek dat een snipert mij al 4x op mn rugzak geraakt had en er over geklaagd had (wat ook logisch is). Mjaa zo zie je maar weer dat je ook niet altijd elke hit voelt/hoort.
 
Ik heb ook bij Bunker Hill gezien dat mensen tijdens de skirm even apart werden genomen om te chrono-en.

Ik ga mee met het verhaal van @Twinfromhell . Orga moet zorgen voor één beleid en voorzien in BB's waarmee de FPS meting verloopt. Zo heeft een ieder dezelfde BB's getest en kan hier dus geen verschil in zijn. Als het dan ook nog even kan de hop-up volledig open bij iedereen. (maar dat zal wel weer veel langer duren, en dat willen we dan ook weer niet)

Hoe dat met de HPA afstellingen zit, geen idee, nog niet tegengekomen :)
 
Ik heb ook bij Bunker Hill gezien dat mensen tijdens de skirm even apart werden genomen om te chrono-en.

Ik ga mee met het verhaal van @Twinfromhell . Orga moet zorgen voor één beleid en voorzien in BB's waarmee de FPS meting verloopt. Zo heeft een ieder dezelfde BB's getest en kan hier dus geen verschil in zijn. Als het dan ook nog even kan de hop-up volledig open bij iedereen. (maar dat zal wel weer veel langer duren, en dat willen we dan ook weer niet)

Hoe dat met de HPA afstellingen zit, geen idee, nog niet tegengekomen :)

Daar gaan snipers met hun goed afgestelde hop-up echt niet blij mee zijn. En zelf als sniper weet ik waar ik het over heb. Duurt soms ontiegelijk lang om je hop-up goed afgesteld en goed te krijgen. En om deze dan even weg te draaien is echt een no go.

BH meerdere keren gezien dat er infield getest wordt, maar het ligt natuurlijk wel bij de orga hoe ze hier mee omgaan.

Blijft wel dat Joule Creep en probleem is. Niet alleen bij HPA maar ook bij snipers.

Bij Zuid 63 zelf mijn eigen BB's meegenomen naar de FPS en letterlijk laten zien hoe het zat bij mij. Was ook op hun site aangeven dat er naast 0.2 ook met eigen BB's getest kon worden. Geen probleem mee als dat gebeurt.

Juist die Joule Creep is voor mij een reden om juist niet op het randje (to hot) te gaan zitten maar er gewoon een 20 a 30 FPS onder te gaan zitten. Die 20 a 30 FPS gaan het verschil niet maken. Die 2 a 3 meter die je wint? Tis niet dat je met 10 a 20 FPS meer ineens 20 meter verder schiet.

Maar goed dat zijn mijn 2 cnts op het issue.
 
  • Leuk
Waarderingen: Twinfromhell en Crumble
Ik heb ook bij Bunker Hill gezien dat mensen tijdens de skirm even apart werden genomen om te chrono-en.

Ik ga mee met het verhaal van @Twinfromhell . Orga moet zorgen voor één beleid en voorzien in BB's waarmee de FPS meting verloopt. Zo heeft een ieder dezelfde BB's getest en kan hier dus geen verschil in zijn. Als het dan ook nog even kan de hop-up volledig open bij iedereen. (maar dat zal wel weer veel langer duren, en dat willen we dan ook weer niet)

Hoe dat met de HPA afstellingen zit, geen idee, nog niet tegengekomen :)


Bij mijn replica gaat de FPS omhoog als ik er hop op draai, Dus lijkt me niet verstandig om die er af te halen tijdens de fps.
Volgens mij is de regel ook dat je met de hop up de FPS niet mag bedriegen. maar niet of hij erop of af moet zijn ?
 
Wat ik veel belangrijker vind is dat er wellicht een rem komt op het gewicht van de bb,s ik hoef geen knikkers op mijn kanus .

Sinds kort draag ik ook een goed passende full face masker en daar werd ik uitgerekend op geraakt gelijk , ik snap dat er anders word gemeten bij de chrono binnenkort en dat de controles vaker worden uitgevoerd al zou ik toch iedereen oproepen zich beter te beschermen .

Het is verleidelijk vooral als het warm is een shirtje zonder mouwen te dragen en een klein brilletje zonder enige hoofdbescherming maar lijkt me niet verstandig .


Iedereen goed weekend

Robin
 
Bij mijn replica gaat de FPS omhoog als ik er hop op draai, Dus lijkt me niet verstandig om die er af te halen tijdens de fps.
Volgens mij is de regel ook dat je met de hop up de FPS niet mag bedriegen. maar niet of hij erop of af moet zijn ?

Ik dacht dat er in de NABV reglementen staat dat dit met een open hop up moet worden getest (EDIT), maar het probleem is dat bij bijvoorbeeld een BASR hij minder hard schiet met open hop dan dichte hop, daarbij is het voor snipers geen leuk werkje om voor elke skirm hun hop up weer perfect af te stellen dus ik denk dat het beste is als we testen met de setting waar mee wordt gespeeld, wat volgens mij al wordt gedaan.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan