Mogelijke komende wijziging door de NABV.

Nee joule creep gaat om +0 fps... dat is het hele probleem... je fps blijft nagenoeg gelijk maar je joule gaat omhoog als een mofo. Maar omdat nu alleen fps gemeten wordt is het bij niemand te zien.

Fps gaat wel degelijk omhoog aleen niet met .20 bbs .....

Maarja alles is wel aardig genoemt het is gewoon wachten tot er wat komt van de nabv. Wel jammer dat dat zo lang moet duuren
 
Nee FPS gaat niet omhoog, laat maar eens zien hoe jij met een zwaardere bb meer FPS hebt als een .20.

Ik heb hier thuis 3 dmrs ligen. 1 van mij met een polarstar f2 er in 2 van vrienden die hem thuis momenteel niet goed kunnen stalen door een verhuizing.

De 2 op aeg basis schieten met .20 bbs 445 fps ongeveer. En 350 fps met.32bbs en 280fps met .45 bbs. Dit is allemaal in lijn met toegestaane fps en joule waardes

Als ii mijn polarstar afstel op 450fps met .20bbs schiet ik ongeveer 390 fps met .32 bbs en 350 fps met.45 bbs. Dus met de zwaare bbs zit ik dan ruim boven de toegeataane fps/joule waardes. En met .45 zit ik zelfs al een goede 20fps boven wat een sniper mag schieten met.45bbs

Ik heb hiervoor trouwens niks raars gedaan met mijn setings van de polarstar.

Het is dus wel te zien maar niet als je gaat fpsen met.20 bbs.

Ik stel mijn dmr zelf thuis af op 350fps met.32 bbs voor ik ga spelen zodat ik netjes binnen de grenzen zit. Hiermee chrono ik op bunker hill maar 410 fps ongeveer als ik me niet vergis

Ik hoop dat het een beetje begrijpbaar is;)
En dit verhaal is dus ook de redeen waarom ik hoop dat ze de fps test gaan doen met.30 bbs of liever nog zwaarder

Een edit voor een link met een betere uitleg over waarom joule creep sneler gebeurt bij hpa

https://www.abbeysupply.com/blog/What_is_Joule_Creep.html
 
Laatst bewerkt:
Ik weet hoe joule creep werkt, ik weet waarom het gebeurd, ik weet hoe ik het kan creëren en voorkomen. Lees vooral nog eens wat je zelf schrijft, je FPS gaat niet omhoog, je joule waardes gaan omhoog. Wederom zoals ik al zei laten we in godsnaam duidelijk zijn in waar we het over hebben.
 
Je krijgt geen hogere joule zonder fps de kracht moet ergens vandaan komen die verschijnt niet zomaar.

Ik ga er verder geen post aan weiden anders word dit aleen maar een welles nietes discusie en daar was dit topic niet voor;)
 
Direckt uit jouw link

What basically happens is the heavier ammo remains in the barrel for a longer. This in turns allows more air to push the BB out of the barrel giving the BB more initial force and a higher initial joule rating. Lighter ammo exits the barrel before all the air can be pushed down the barrel behind the BB.

The initial force is de snelheid dat hij uit de loop komt. Waardoor hij meer joule heeft.
Zo staat het hier oom en ik ben het er ook gewoon mee eens.

Mijn punt is dat het gewoon meet baar is met een chrono dat is waar dit namelijk mee begon het is niks eigenwijs.

Er is geen reden om agresief te worden voor dat soort discusies ga ik wel naar airsoft nonsenence facebook toe
 
Ik zit nrt naar de fps lijst te kijken die je stuurde en mischien heb ik het verkeert verwoord.

Ik zij dat de snelere bbs snellergaan/meer snelheid opbouwen.

Maar mischien had de juiste verwoording moeten zijn dat ze minder snelheid verliezen. ?

De tabel geeft namelijk precies aan wat ik ook bedoel en thuis hrb gezien Maar mischien is mijn verwoording gewoon iets anders.
 
  • Leuk
Waarderingen: HiMyNameIsJoey
Ik snap niet waarom mensen niet gewoon goed kunnen lezen, Joules gaan relatief tov een .20 omhoog bij JC, FPS gaat relatief tov een .20 omlaag zelfs met JC, maar volgt niet de natuurkundige wet. Je snapt dat we bedoelen dat een .30 niet een hogere FPS waarde meet dan de .20 ook al creeped de replica???????? Ja relatief schiet een .30 meer FPS met JC dan zonder, maar goed dat is een beetje een duuuh momentje gezien je ergens energie moet winnen en je bb niet magisch opeens zwaarder wordt.
 
  • Leuk
Waarderingen: HiMyNameIsJoey
Ik snap niet waarom mensen niet gewoon goed kunnen lezen, Joules gaan relatief tov een .20 omhoog bij JC, FPS gaat relatief tov een .20 omlaag zelfs met JC, maar volgt niet de natuurkundige wet. Je snapt dat we bedoelen dat een .30 niet een hogere FPS waarde meet dan de .20 ook al creeped de replica???????? Ja relatief schiet een .30 meer FPS met JC dan zonder, maar goed dat is een beetje een duuuh momentje gezien je ergens energie moet winnen en je bb niet magisch opeens zwaarder wordt.


Je hebt 100% gelijk hoor maar euh...



:p :D
 
Ik snap niet waarom mensen niet gewoon goed kunnen lezen, Joules gaan relatief tov een .20 omhoog bij JC, FPS gaat relatief tov een .20 omlaag zelfs met JC, maar volgt niet de natuurkundige wet. Je snapt dat we bedoelen dat een .30 niet een hogere FPS waarde meet dan de .20 ook al creeped de replica???????? Ja relatief schiet een .30 meer FPS met JC dan zonder, maar goed dat is een beetje een duuuh momentje gezien je ergens energie moet winnen en je bb niet magisch opeens zwaarder wordt.

Rustig rustig sommige mensen zijn dislectisch en kunnen inderdaad wat minder goed begrijpend lezen en het verwoorden van onderwerpen komt er dan ook wat lastig uit .

Is ook beetje mijn probleem , take it easy guys
 
Joule creep is eigenlijk geen energie winnen. maar met lichtere gewichten de energie niet optimaal benutten of verspillen.!
 
Joule creep is eigenlijk geen energie winnen. maar met lichtere gewichten de energie niet optimaal benutten of verspillen.!

Dit is idd ook een manier om het te zien

Hoe zouden julie het het liefst willen zien als de nabv de regels aanpast?

Het moet natuurlijk werk baar blijven maar bijvoorbeeld voor elke classe zijn eigen chrono gewicht ? Of echt gaan meten op joule? En is dat haalbaar?
 
Rustig rustig sommige mensen zijn dislectisch en kunnen inderdaad wat minder goed begrijpend lezen en het verwoorden van onderwerpen komt er dan ook wat lastig uit .

Is ook beetje mijn probleem , take it easy guys

So? Het is geen tentamen er is geen tijdslimiet je kan alles rustig nog eens lezen en bij onduidelijkheid het vragen. Daarbij werd hij er meerdere keren op gewezen dat hij het fout verwoord.
 
Dit is idd ook een manier om het te zien

Hoe zouden julie het het liefst willen zien als de nabv de regels aanpast?

Het moet natuurlijk werk baar blijven maar bijvoorbeeld voor elke classe zijn eigen chrono gewicht ? Of echt gaan meten op joule? En is dat haalbaar?

Ze gaan al naar .30 dat haalt al een hoop eruit, op joules meten is niet meer dan kijken wat de FPS is op een zwaarder gewicht bb, ik snap niet waarom mensen doen alsof het rocket science is.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan
nee joules meten is de impact(energie) welke een bb heeft.
Maar in grote lijnen is het vaak wel zo.
 
nee joules meten is de impact(energie) welke een bb heeft.
Maar in grote lijnen is het vaak wel zo.

Uhm wat wil je hiermee zeggen? Het meten van de FPS en het weten van het gewicht geeft informatie over de pot. energie van je bb en die waarde wordt uitgedrukt in joules, dat zal meer dan genoeg zijn voor airsoft.
 
Ze gaan al naar .30 dat haalt al een hoop eruit, op joules meten is niet meer dan kijken wat de FPS is op een zwaarder gewicht bb, ik snap niet waarom mensen doen alsof het rocket science is.

Misschien is het voor sommigen heel logisch hoe het allemaal werkt... andere willen gewoon een lekkere dag bb's schieten in coole gear en als iets niet goed is brengen ze de spullen naar een vriend/shop/oid en laten ze het fixen.

Als er dan ineens allemaal "spannende" wijzigingen zijn kunnen de mensen die er net ff wat minder kennis over hebben net ff op het verkeerde been gezet worden.

Je hebt gelijk, het is geen rocket science, maar dat is, om even een totaal andere hoek in te slaan, een bot breuk fixen ook niet en toch kan ik dat ook niet zelf...

Groet,
Peter
 
T is voor vele niet zo van zelfsprekend. Vooral beginners niet. Waaronder ikzelf