Mogelijke komende wijziging door de NABV.

Ik dacht dat er in de NABV reglementen staat dat dit met een open hop up moet worden getest (EDIT), maar het probleem is dat bij bijvoorbeeld een BASR hij minder hard schiet met open hop dan dichte hop, daarbij is het voor snipers geen leuk werkje om voor elke skirm hun hop up weer perfect af te stellen dus ik denk dat het beste is als we testen met de setting waar mee wordt gespeeld, wat volgens mij al wordt gedaan.

ik heb het even opgezocht

"Het is niet toegestaan om middels gebruik van de 'hopup' de fps te beïnvloeden om door een fps meting heen te komen. Een correct FPS meting, die voorafgaand aan een evenement wordt gehouden, dient dus te gebeuren met geheel losgedraaide- of afgestelde HOPUP..
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan
Wat ik veel belangrijker vind is dat er wellicht een rem komt op het gewicht van de bb,s ik hoef geen knikkers op mijn kanus .

Sinds kort draag ik ook een goed passende full face masker en daar werd ik uitgerekend op geraakt gelijk , ik snap dat er anders word gemeten bij de chrono binnenkort en dat de controles vaker worden uitgevoerd al zou ik toch iedereen oproepen zich beter te beschermen .

Het is verleidelijk vooral als het warm is een shirtje zonder mouwen te dragen en een klein brilletje zonder enige hoofdbescherming maar lijkt me niet verstandig .


Iedereen goed weekend

Robin
Hier ben ik het sowieso mee eens. Zag laatst filmpjes van Kicking Mustang. Die heeft nu zijn eigen BB's op de markt gebracht in .48. Die hoef ik niet perse op mn knar te hebben (heb ook al geen haar wat mij een beetje beschermt daar)
 
  • Leuk
Waarderingen: Robin2k7
ik heb het even opgezocht

"Het is niet toegestaan om middels gebruik van de 'hopup' de fps te beïnvloeden om door een fps meting heen te komen. Een correct FPS meting, die voorafgaand aan een evenement wordt gehouden, dient dus te gebeuren met geheel losgedraaide- of afgestelde HOPUP..

Ah mooi, ik had er dus overheen gelezen. Had alleen zo globaal lezend gevonden dat hop up dus niet mag worden gebruikt om de FPS te verlagen. Dan heb ik niks gezegd :).
 
gewoon testen met hop up op jusite stand bb s die je gaat gebruiken doorgeven en daarmee testen (blijk je de boel te leigen over gewicht of afstellingen en erna moet willig dingen veranderen, die fps/joule beinvloeden
(bepaalde periode speelverbod) Half jaar bijvoorbeeld.

Klaar met gezeik
 
  • Leuk
Waarderingen: diedster69 en Robin2k7
Hier ben ik het sowieso mee eens. Zag laatst filmpjes van Kicking Mustang. Die heeft nu zijn eigen BB's op de markt gebracht in .48. Die hoef ik niet perse op mn knar te hebben (heb ook al geen haar wat mij een beetje beschermt daar)
De bbs van KM zijn niet bio, dus niet toegestaan in NL (heeft hijzelf ook in een live feed gezegd)
 
De bbs van KM zijn niet bio, dus niet toegestaan in NL (heeft hijzelf ook in een live feed gezegd)

Dat is ook niet het punt. Gaat me om het gewicht. Als hij .48 kan maken, is er ook straks vast wel een bio vorm van .48 of zwaarder... nogmaals die hoef ik niet tegen mn hoofd aan.
 
  • Leuk
Waarderingen: BoomSmurf en Robin2k7
Zware bio bbs maken blijkt moeilijk te zijn gezien je dan vulstoffen moet gaan gebruiken die ook toegestaan zijn. Daarbij gebruiken snipers nu toch al .43 of .45 dus ik snap het probleem niet. Denk dat een hoop pijn al zal verdwijnen met de joulecreep reglementen.
 
Afhankelijk van de uitkomst maakt het gewicht steeds minder uit... er wordt namelijk gemeten of maximale energie die een class mag schieten.

Gaan ze voor testen met 0.30 tja dan kan een sniper alsnog wel creepen idd, maar wordt tegelijk ook het maximale bb gewicht op 0.40 gezet, dan zak de creep ook wel weer meevallen...

Maar voorlopig is de NABV erg stil erover. Zal wel kerst worden voor er neer duidelijkheid is :p
 
  • Leuk
Waarderingen: Toothpick
Als ze echt met zwaarder gewicht gaan fps-en gaan er veel aeg gebruikers verrast zijn.. joule wordt zo aan hpa en sniperss gekoppeld.. maar een AEG heeft net zo goed joule creep..
 
Als ze echt met zwaarder gewicht gaan fps-en gaan er veel aeg gebruikers verrast zijn.. joule wordt zo aan hpa en sniperss gekoppeld.. maar een AEG heeft net zo goed joule creep..

Ten eerste op 90% van de stock AEG's gebeurd het niet gezien fabrikanten een relatief kleine cylinder plaatsen qua volumen, waardoor je bijna niks creept op een .30, ten tweede moet de air seal dan ook perfect zijn in de hele gearbox en gezien de meeste stock replica's geen air seal nozzle hebben verlies je waarschijnlijk genoeg volume hierdoor om ook praktisch bijna niks te creepen en ten derde als je wel creep hebt doe je dat met intentie en weten die mensen zelf al lang dat ze het moeten gaan aanpassen.

Dus ja op een AEG zullen een aantal worden verrast, maar het is niet zo alsof het opeens het merendeel creeped, plus je moet er over het algemeen wel werkelijk zelf iets voor doen ipv het aanpassen van een paar settings op HPA of puur door het van nature grote volume dat een BASR heeft.
 
  • Leuk
Waarderingen: Rens Ruigrok
Goede aanpassing. Ikzelf wist van joulecreep en heb mijn daytona er ook op afgesteld. Het gevaar zijn degenen die er niet vanaf weten en degenen die er actief misbruik van maken. Deze regels zorgen er hopelijk voor dat dit geen probleem zal zijn. Ik ga alvast al mijn replica's meten op 0,30 dan heb ik zo geen verassingen haha.
 
  • Leuk
Waarderingen: Robin2k7
Precies Patje! Je moet de hop-up officieel "uitzetten" voor een FPS en zoals anderen ook al hebben gezegd moet de orga bb's klaarleggen om mee te testen.

Jammer voor de snipers, maar its part of the game. Heb echter nog geen veld gezien die me vraagt de hop-up uit te draaien en dan te meten ;)

Interessant dat ze ook max gewicht willen verbieden. Hoe ga je dat dan alleen weer bijhouden en controleren?
 
Ik heb hier toevallig afgelopen zaterdag nog over gesproken met een hoge van de nabv en die wist mij te vertellen dat de nabv inderdaad wil overschakelen naar Joules metingen met dank aan de hpa lui die express joule creepen en daar soms nog over opscheppen ook nog.

Echter staan de definitieve joules waardes en invoerdatum nog niet vast omdat men simpelweg nog niet genoeg data heeft om te weten hoe het effect zal zijn in game.

Edit:
De 2 rps voor dmr hoop ik enkel voor aeg en hpa replica's. Ben het beu dat gas altijd het slachtoffer moet zijn.

Ik zou graag willen weten wie deze hoge betrokkene is, aangezien ik vanavond nog een vergadering heb bij de nabv. Want clearly is deze persoon met broodjes aap aan het gooien. De verandering ligt hem in de zorgen die diverse orga's waaronder wij zelf over de hoge joules wat zorgen voor een verhoogde impact, in combinatie met de eisen (normering) die de nabv aan de oogbescherming hanteert hebben geuit. Snelheid is in deze namelijk ondergeschikt aan de impact die een bb op een bril kan hebben.
Wij hebben zelf onze voorkeur geuit naar het meten op joule en verandering in normering van brillen. Maar let op, ik spreek niet voor alle orga's.
Om met een vingertje te wijzen naar HPA spelers slaat nergens op, met elke AA kan men creepen. Maar mensen die bewust creepen en het risico voor lief nemen om mensen serieus letsel toe te brengen, zijn in mijn ogen net als mensen die valsspelen of aggressief zijn...voor mij persoonlijk het niet waard om zich airsofter te noemen.
 
Precies Patje! Je moet de hop-up officieel "uitzetten" voor een FPS en zoals anderen ook al hebben gezegd moet de orga bb's klaarleggen om mee te testen.

Jammer voor de snipers, maar its part of the game. Heb echter nog geen veld gezien die me vraagt de hop-up uit te draaien en dan te meten ;)

Interessant dat ze ook max gewicht willen verbieden. Hoe ga je dat dan alleen weer bijhouden en controleren?

Hop-up mag niet voor het verlagen/danwel verhogen van fps gebruikt worden. Je dient je hop-up dus afgesteld hebben op de wijze dat je hem gedurende de dag gaat gebruiken.
Wij controleren bij het meten ook of je hop-up redelijkerwijs is afgesteld.
Als je daarna je hop-up gaat aanpassen moet je wederom door de test.
 
Hop-up mag niet voor het verlagen/danwel verhogen van fps gebruikt worden. Je dient je hop-up dus afgesteld hebben op de wijze dat je hem gedurende de dag gaat gebruiken.
Wij controleren bij het meten ook of je hop-up redelijkerwijs is afgesteld.
Als je daarna je hop-up gaat aanpassen moet je wederom door de test.


Ik denk elke keer opnieuw een fps meting doen na een hop up instelling beetje te ver gaat.. denk wel als je weet dat je veel met je hop gaat "spelen" tijdens een skirm je met de fps niet op het randje hoort te zitten..
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan
Hop-up mag niet voor het verlagen/danwel verhogen van fps gebruikt worden. Je dient je hop-up dus afgesteld hebben op de wijze dat je hem gedurende de dag gaat gebruiken.
Wij controleren bij het meten ook of je hop-up redelijkerwijs is afgesteld.
Als je daarna je hop-up gaat aanpassen moet je wederom door de test.
Maar dat is geen fool proof methode. Als ik 355 schiet kan ik met mijn hop-up dat terug brengen naar legale setting, zonder dat dat opvalt. Bij de grotere afwijkingen wel natuurlijk, maar de kleinere variaties kom je er nog net mee weg.

Of afgestelde hop ;)
Oh oeps! :p Dat had ik gemist. Thanks :p Nog steeds niet helemaal fool proof dan.
 
Maar dat is geen fool proof methode. Als ik 355 schiet kan ik met mijn hop-up dat terug brengen naar legale setting, zonder dat dat opvalt. Bij de grotere afwijkingen wel natuurlijk, maar de kleinere variaties kom je er nog net mee weg.


Oh oeps! :p Dat had ik gemist. Thanks :p Nog steeds niet helemaal fool proof dan.

Ik weet niet hoeveel fps het scheelt met hop zal ook anders zijn voor elke replica. Maar als dat een fps of 10 meer is vind ik het niet zo intresant. Joule creep gaat zo om 60 +fps
 
  • Leuk
Waarderingen: Robin2k7
Nee joule creep gaat om +0 fps... dat is het hele probleem... je fps blijft nagenoeg gelijk maar je joule gaat omhoog als een mofo. Maar omdat nu alleen fps gemeten wordt is het bij niemand te zien.
 
  • Leuk
Waarderingen: BoomSmurf
Nee joule creep gaat om +0 fps... dat is het hele probleem... je fps blijft nagenoeg gelijk maar je joule gaat omhoog als een mofo. Maar omdat nu alleen fps gemeten wordt is het bij niemand te zien.

FPS dropt nog steeds maar niet volgens E = 1/2*m*v^2, daarbij kun je met FPS en het gewicht ook gewoon zien welke joules je schiet, maar het probleem ligt vooral dat we niet verder testen als .20. Het klinkt allemaal mieren neukerig, maar als je we het half blijven vertellen dan blijven mensen het alsnog fout doen.