Mogelijke komende wijziging door de NABV.

Vooruit zal ik dan even het lek zijn:

Nieuw beleid per sept nabv mbt joules

- het meten met 0.2gr bb's wordt 0.3gr
- Fps gaat weg en wordt Joules
Singelshot/DMR 1,8 joules met een rps van 2
snipers bolt action 2,4 joules zonder rof
overige 1.2 joules zonder rof​

Dit heb ik al via 2 betrouwbare bronnen ontvangen die connecties hebben met personen binnen de NABV

Dus ik mag 2.4j schieten met .30? Als ik dat doe ga ik met .43 er dik overheen. Niet dat ik dat ga doen want kom nu nog niet eens aan de 2.3joule (met .43) maar denk niet dat dit het creepen tegen gaat houden.
 
het zal creepen in ieder geval moeilijker maken... en volgens de wandelgangen zal aanvullend 0.40 als max toelaatbaar gewicht worden ingevoerd.

maar ik ben heel benieuwd waar de NABV nu wel of niet mee komt, want de officiële kanalen blijven erg stil en het speelt al zo lang dat het haast een beetje voelt alsof ze zelf ook niet weten wat ze er precies mee moeten...

Groet,
Peter
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Jan
Beter laat dan nooit he;)

Ik denk idd dat het niet helemaal weg zal gaan maar in iedergeval een stuk minder extreem.
 
De Nabv was trouwens afgelopen zaterdag bij ulicoten om te controleren. Met alle respect naar de nabv maar wat een afgang was dat.
Stond iemand die geen idee had hoe die chrono werkte en het duurde allemaal veelste lang. Tot ergenis van een hoop spelers die onwijs lang in de rij stonden. Ook vond ik de chrono veelste veel verschillen met die van dark forest zelf. Iemand achter me schoot 380 met zn aeg bij de nabv chrono en 340 op de chrono van dark forest.

Mijn sniper schoot 450fps op de chrono van darkforest en dat komt overeen met de chrono die ik thuis heb. Hoe hard ik schoot bij de nabv kon ik niet zien want de beste man die erbij stond was aan het hannesen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Toothpick en Vladimir
Er rommelt wel meer maar ga ik hier niet over beginnen. Bij interesse stuur maar pm.
 
Nu denk ik dat er heel veel mensen toch wel nieuwsgierig zijn @Toothpick

Het is namelijk nooit goed als er zoveel onrust/onvrede is binnen een organisatie/vereniging. Al heb ik soms ook wel het idee dat sommige leden beroeps persimisten zijn en overal wat op te zeiken hebben... maar het gevaar bestaat natuurlijk op een gegeven moment dat de hele constructie onder de loep wordt genomen en dat we straks met z’n alleen een hele nieuwe uitdaging hebben (laten we er voorlopig niet vanuit gaan...)

Groet Peter
 
Als zo’n organisatie, die even wel veel voor elkaar en geregeld hebben, is het bijna onmogelijk iedereen te vreden te houden. Zeiken op zulke mensen is makkelijk, en te makkelijk wordt vergeten hoeveel goeds ze gedaan hebben.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jasper
Nu denk ik dat er heel veel mensen toch wel nieuwsgierig zijn @Toothpick
Omdat er 3 kampen zijn:
-pro nabv
-anti nabv
-boeit niet zolang maar kan spelen.

En juist de bovenste 2 botsen erg. Als we het hier op het forum daar over gaan hebben wordt het er niet gezelliger op terwijl het wel een gezellig forum is. En dat willen we graag zo houden ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan en JWieleman
Ach persoonlijk wil ik spelen met duidelijke regels,

Ik ben binnen wel eens echt bont en blauw geschoten, door iemand die kwa gevoel 3-4 keer harder schoot dan alle andere in die loods.
team genoten beaamde dat, (maar kwa fps net onder de grens (358 359-358) na 4 5 keer zijn kraantje en hop-up te hebben veranderd kwam I er doorheen (daarna nog aan van alles zien draaien maar heb ik geen verstand van)

Geef mij maar gewoon meten op joule met de bb waar je mee speeld
(en zet ook een max op een bb gewicht binnen buiten)
Binnen is .25 voldoende (afstanden zijn klein dus ook schiet je vaak binnen de 5 meter op elkaar (mag ook)
Dus niet nodig om zwaarder te gaan.
En zo buiten ook niet " te" zwaar lijkt me (wat dan ook te zwaar zou Mogen zijn)

DIt voorkomt het gezeik het joule creepen (al dan niet bewust)
en ook gewoon strengere straffen als iema dna de fps iets veranderd (andere bb andere veer andere instellingen etc,zonder opnieuwe te fps en)

je moet gewoon van het gezeik af (en die paar rotte appels)
 
Ik ben binnen wel eens echt bont en blauw geschoten, door iemand die kwa gevoel 3-4 keer harder schoot dan alle andere in die loods.
team genoten beaamde dat, (maar kwa fps net onder de grens (358 359-358) na 4 5 keer zijn kraantje en hop-up te hebben veranderd kwam I er doorheen (daarna nog aan van alles zien draaien maar heb ik geen verstand van)


Ik heb ook een replica gehad waarmee ik met de hopup helemaal toe onder e limiet zat en open bijna 400 aantikte. vind ik dat ook na gekeken moet worden bij het fps'en ma bon.

nu pijn is niet meteen gerelateerd aan fps heb ik gemerkt. Dit weekend de volle 3 bbs van een TM shotty op men sleutelbeen gehad op +- 7 meter, dat voel je ook en dat ding zat lang niet aan de limiet XD maar je hebt wel ineens 3 keer zoveel joule op je :D
 
Ach persoonlijk wil ik spelen met duidelijke regels,

Ik ben binnen wel eens echt bont en blauw geschoten, door iemand die kwa gevoel 3-4 keer harder schoot dan alle andere in die loods.
team genoten beaamde dat, (maar kwa fps net onder de grens (358 359-358) na 4 5 keer zijn kraantje en hop-up te hebben veranderd kwam I er doorheen (daarna nog aan van alles zien draaien maar heb ik geen verstand van)

Zo'n geval is heel simpel.
Je spreekt een marshall aan, wijst die gozer aan, en ze gaan hem nog een keer FPSen zonder dat hij wat kan veranderen aan de instellingen.
Het feit dat de orga dit al niet deed nadat ze zagen dat hij pas na 4 keer door de test heen kwam zegt ook wel iets over de orga trouwens.
 
  • Leuk
Waarderingen: sherlockzor
hoe weinig orga's testen daadwerkelijk in het veld? gewoon al steekproefgewijs zie je bijna nooit (laat ik geen nooit zeggen omdat er misschien orga's zijn waar ik nog niet bij ben geweest die het wel actief doen).
 
hoe weinig orga's testen daadwerkelijk in het veld? gewoon al steekproefgewijs zie je bijna nooit (laat ik geen nooit zeggen omdat er misschien orga's zijn waar ik nog niet bij ben geweest die het wel actief doen).

Ik heb toch al meer dan eens iemand naar huis zien mogen gaan omwille van te hoge fps in het veld, het gebeurd zeker.
Belangrijk hierbij is dat je bij twijfel dit gaat melden bij een marshall. een goede marshall zal dit dan checken.
 
  • Leuk
Waarderingen: Toothpick
Nee pijn is juist gerelateerd aan aantal joule de impact vane en bb op je lichaam (en ja sommige plaatsen zijn pijnlijker als andere, I know part of the game) amar als je me 2-3 man naast een houten plaat staat en hele tijd tik tik en 1 gast kabamm kabamm (is het wel duidleijk dat I veel harder schiet (impact harder is)



Zo'n geval is heel simpel.
Je spreekt een marshall aan, wijst die gozer aan, en ze gaan hem nog een keer FPSen zonder dat hij wat kan veranderen aan de instellingen.
Het feit dat de orga dit al niet deed nadat ze zagen dat hij pas na 4 keer door de test heen kwam zegt ook wel iets over de orga trouwens.

Hpa pistol speedsofter,
Kraantje wat meer dicht open etc (ohh nog te hoog beetje omlaag of te laag beetje omhoog)
Uiteindelijk goed bevonden (ok je voel doet nu aan de regels mooi)
Loop I erna weg en zit I weer te draaien een kraantjes knopjes etc. (komt neit betrouwbaar over lijkt me?)
En dat was nou ook net de gene die zo harde inpact had?
BLijkbaar ben ik te onervaren of weet ik neit hoe ik dit moet aanpakken (marschall op gegeven moment naast je je maakt nog opmerking zo die schiet wel 3 keer harder als andere geen actie :()
En een vaste speler daar, dus vergeet het maar. (en dan??)
Nou ja maar niet te vaak daar meer binnen spelen dus voor mij :(

Moet er wel bijzeggen
Btw gelukkig maar op 1 lokatie meegemaakt rest nooit problemen of vermoeddens met dit soort dingen gehad.
 
Normaal hebben die dingen een slot en bij elke goede orga mag je niet spelen zonder verzegeling op je regulator. denk dat je eens ergens anders moet gaan spelen.
 
Normaal hebben die dingen een slot en bij elke goede orga mag je niet spelen zonder verzegeling op je regulator. denk dat je eens ergens anders moet gaan spelen.
speel daar binnen voornamelijk in de winter (als effe kan loop ik lekker buiten :p)
 
  • Leuk
Waarderingen: sherlockzor
Ik heb netjes een tournament lock o mijn regulator. Laatst bij critical-hit hem af laten stellen bij de fps meting. Het is dat hij bleef storing geven. Maar dan doe ik ook netjes onder toezicht van marshal de tournament vastzetten met ti-raps
 
  • Leuk
Waarderingen: sherlockzor
Exact, HPA spelers krijgen teveel shit over zich heen maar volgens mij zijn er net zoveel hopup cheaters als mensen die klooien met hun regulator :)
 
Is tournament lock niet gewoon een verplichting?

Met hpa is het gewoon te makelijk op het moment om de boel optelichten als je zou willen. En er zijn te veel velden die zig niet houden aan de tournament lock.

Ik speel zelf ook hpa en hoop dat de regels binnen kort eens wat beter worden neer gezet niet zo veel grijs gebied want dat word gewoon uitgebuit