Mogelijke komende wijziging door de NABV.

T is voor vele niet zo van zelfsprekend. Vooral beginners niet. Waaronder ikzelf

ik bedoel maar sommige mensen doen alsof ze we waarheid in pacht hebben ,proberen iedereen te overschreeuwen kunnen niet gewoon even rustig in discussie gaan willen het laatste woord hebben en drinken de hele dag energy drankjes en of teveel koffie hahaha

wat ik al zei take it easy en gun iemand soms een beetje tijd .

Robin
 
Misschien is het voor sommigen heel logisch hoe het allemaal werkt... andere willen gewoon een lekkere dag bb's schieten in coole gear en als iets niet goed is brengen ze de spullen naar een vriend/shop/oid en laten ze het fixen.

Als er dan ineens allemaal "spannende" wijzigingen zijn kunnen de mensen die er net ff wat minder kennis over hebben net ff op het verkeerde been gezet worden.

Je hebt gelijk, het is geen rocket science, maar dat is, om even een totaal andere hoek in te slaan, een bot breuk fixen ook niet en toch kan ik dat ook niet zelf...

Groet,
Peter

Zo spannend wordt het allemaal niet, mensen moeten alleen voortaan met een .30 hun FPS af stellen en onder de daarbij behorende FPS blijven (294.21). Je duidt aan noobs en mensen die niet tunen hier moeite mee kunnen hebben omdat het een "spannende" wijzing is.
Dat valt allemaal wel mee, beide kunnen gebruik maken van de winkel waar ze hun replica kopen om de FPS af te laten stellen op een .30 en de noobs die het zelf afstellen zullen ook wel slim genoeg zijn om zoiets simpels als testen met een .30 gram bb te kunnen doen.
Meer hoef je ook in godsnaam niet te doen en ervan te maken. Het hele verhaal omtrent joule creep kun je dan ook negeren gezien dat voor een stock replica toch niet op gaat en als je het wel wilt begrijpen misschien is het dan gewoon goed om eens google erbij te pakken en wat te lezen of gewoon vragen te stellen.

Wat betreft je laatste zin, voor zowel raketgeleerde als een arts moet je opgeleid zijn, voor fps testen nog niet, maar misschien toch wel gezien het voor sommige blijkbaar heel veel moeite kost.
 
@Rebelattack het gaat erom dat als je iets kent of kunt het (heel) makkelijk is. Dat hoeft niet eens iets te zijn waarvoor je geleerd moet hebben.

De mensen die er het minste verstand van hebben maken zich nu waarschijnlijk het drukst, omdat ze de consequenties (nog) niet overzien en bang zijn dat ze straks niet meer mogen spelen of weer geld moeten uitgeven. Zelf begrijp ik dat best. Denk dat dit een hele mooie plek is om, zoals je al eerder hebt aangegeven, mensen hierbij te helpen. de meeste hoeven zich nergens zorgen om te maken. Maar zoals met zoveel is het wel de toon die de muziek maakt...
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: M14shooter en JWieleman
Als we niet eens meer kunnen werken met een rekenmachine of een computer dan is het wel heel erg gesteld met de samenleving. Je hoeft niks te kennen of weten. Je moet alleen begrijpen dat je nu met .30 op een max FPS waarde van 294 moet zitten, wederom veel moeilijker dan dat wordt het niet en als mensen er werkelijk niks van snappen of graag meer willen weten, dan moeten ze inderdaan vooral vragen stellen. Dat is echter helemaal nog niet gebeurd. Het ging er voor jouw opmerking om er om dat ik wilde duidelijk maken dat je FPS niet stijgt tov wat je schiet op een .20, maar goed daar zijn we al uit dat er hetzelfde werd bedoelt.

Ik wil best nog voor mensen een post maken waar joulecreep, overvoluming, undervoluming en etc. wordt uitgelegd en waar mensen wat directe vragen kunnen stellen ook al zijn er ondertussen een aantal nuttige links gedeeld.
 
ik ben benieuwd naar de nieuwsbrief van vrijdag. Daar staat meer info in. Ben benieuwd of fps naar .30 bb's gaat.. Want dit zou ook niet helemaal de goede oplossing zijn
 
ik ben benieuwd naar de nieuwsbrief van vrijdag. Daar staat meer info in. Ben benieuwd of fps naar .30 bb's gaat.. Want dit zou ook niet helemaal de goede oplossing zijn
Hoezo niet? 0.30 testen haal je al heleboel eruit hoor, zeker bij full auto replicas
 
ja klopt. kwa veiligheid een beetje . maar is dat ook eerlijk na de spelers die met 0.25 spelen? en spelers die met .40 of hoger spelen dan ? Deze laatste groep speelt al met een hogere fps van 450-500.. dus kwa veiligheid is dat niet echt de oplossing
 
spelers die met zwaardere bb's spelen zullen nog steeds kunnen creepen, maar aanzienlijk minder. tevens gaan er geruchten dat 0.40 het max toelaatbare gewicht gaat worden, dus de ruimte om te creepen wordt steeds kleiner.

het meest eerlijke zou zijn als je meet met het gewicht waarmee je speelt, maar daar is geen beginnen aan en mensen moeten dan ook nog eens eerlijk zijn en dat is wel moeilijk gebleken in sommige gevallen...
 
ja klopt. kwa veiligheid een beetje . maar is dat ook eerlijk na de spelers die met 0.25 spelen? en spelers die met .40 of hoger spelen dan ? Deze laatste groep speelt al met een hogere fps van 450-500.. dus kwa veiligheid is dat niet echt de oplossing

Hoezo oneerlijk? Als ze met 0.25 zouden spelen, zouden ze daar ook al op kunnen creepen (in mindere mate weliswaar)? Verder gaan geruchten dat ze bij DMR's en snipers 0.40 ook zouden willen gaan testen, zoals hierboven ook al meermaals bespreken staat.

Qua veiligheid is dit de enige oplossing in mijn ogen die je objectief kan meten!
 
  • Leuk
Waarderingen: Robin2k7
Hoezo oneerlijk? Als ze met 0.25 zouden spelen, zouden ze daar ook al op kunnen creepen (in mindere mate weliswaar)? Verder gaan geruchten dat ze bij DMR's en snipers 0.40 ook zouden willen gaan testen, zoals hierboven ook al meermaals bespreken staat.

Qua veiligheid is dit de enige oplossing in mijn ogen die je objectief kan meten!

Iemand die met .25 creept maar een beetje.. als je hem dus met .30 de fps laat doen krijg je het tegenover gestelde van creepen..
 
Iemand die met .25 creept maar een beetje.. als je hem dus met .30 de fps laat doen krijg je het tegenover gestelde van creepen..

Heh? Ik wil niet lullig zijn @Patje2233 , maar ik denk dat je joulecreepen niet helemaal begrijpt. Ik snap oprecht niet wat je hiermee bedoelt.

Als je creept met 0.25, dan creep je minimaal gelijk of zelfs meer op 0.30. Dat is pure natuurkunde.
 
naja, als je een hele kleine cilinder pakt en een hele dikke veer. dan zou het volgens mij moeten kunnen dat je met 0.25 "harder" schiet als met 0.30. Het zou dan zo afgesteld moeten zijn dat je bij 0.30 lucht te kort komt en dus eigenlijk het tegenovergestelde effect wordt bereikt (de bb remt al in de barrel) en je bij 0.25 precies genoeg lucht hebt...

Of het de moeite waard is denk ik niet, maar theoretisch zou het moeten kunnen :)
 
naja, als je een hele kleine cilinder pakt en een hele dikke veer. dan zou het volgens mij moeten kunnen dat je met 0.25 "harder" schiet als met 0.30. Het zou dan zo afgesteld moeten zijn dat je bij 0.30 lucht te kort komt en dus eigenlijk het tegenovergestelde effect wordt bereikt (de bb remt al in de barrel) en je bij 0.25 precies genoeg lucht hebt...

Of het de moeite waard is denk ik niet, maar theoretisch zou het moeten kunnen :)

Volgens mij is dit natuurkundig onmogelijk? Echter mocht dit kunnen, dan zal de "creep" nu echt minimaal zijn en zeker niet de 0.6 joule extra die sommigen nu hebben door het geringe verschil in gewicht.
 
Volgens mij is dit natuurkundig onmogelijk? Echter mocht dit kunnen, dan zal de "creep" nu echt minimaal zijn en zeker niet de 0.6 joule extra die sommigen nu hebben door het geringe verschil in gewicht.

Is best mogelijk, maar dan creep je misschien een tiende joule en niet meer, maar goed 0.6 joule laten creepen op een AEG is ook niet even een cylinder vervangen en een kortere barrel installeren. Patje heeft in essentie wel gelijk, als jij op .30 gaat testen en daarop door de chrono komt en je hebt een overvolumed barrel dan zal je op een .25 hoogst waarschijnlijk een iets lagere joule waarde hebben en dus relatief tov de .30 negatief creepen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Patje2233 en JWieleman
Is best mogelijk, maar dan creep je misschien een tiende joule en niet meer, maar goed 0.6 joule laten creepen op een AEG is ook niet even een cylinder vervangen en een kortere barrel installeren. Patje heeft in essentie wel gelijk, als jij op .30 gaat testen en daarop door de chrono komt en je hebt een overvolumed barrel dan zal je op een .25 hoogst waarschijnlijk een iets lagere joule waarde hebben en dus relatief tov de .30 negatief creepen.

Ik snap het negatieve creepen (je gebruikt misschien bij 0.30 wel alle lucht en bij 0.25 die je gebruikt niet). Ik dacht dat hij bedoelde dat je met 0.25 meer joule kon hebben dan met 0.30.
 
  • Leuk
Waarderingen: Patje2233
Heh? Ik wil niet lullig zijn @Patje2233 , maar ik denk dat je joulecreepen niet helemaal begrijpt. Ik snap oprecht niet wat je hiermee bedoelt.

Als je creept met 0.25, dan creep je minimaal gelijk of zelfs meer op 0.30. Dat is pure natuurkunde.

Ok natuurkunde dat is me vak dus ben niet bang..

Als je met .20 fps en met .25 speelt heb joule creep..

Als je met .30 fps en met .25 speelt heb je het tegen overgestelde..
 
maar het zou dus alsnog zo kunnen zijn dat je eigenlijk "te weinig" lucht hebt voor een 0.30 waardoor je dus idd met een 0.25 meer energie aan de bb mee kan geven op hetzelfde meetpunt. al met al verwaarloosbaar als je het mij vraagt, waar het nu om gaat is het tegenovergestelde wat namelijk veel makkelijker te bereiken is en waar ook de "winst" veel groter is als je er gebruik van wilt maken.
 
Ok natuurkunde dat is me vak dus ben niet bang..

Als je met .20 fps en met .25 speelt heb joule creep..

Als je met .30 fps en met .25 speelt heb je het tegen overgestelde..

Ik snap wat je bedoelt hoor, maar er zijn paar assumpties daaraan verbonden. Zo zou je al joule creep in je replica moeten hebben om daar last van te hebben (anders heb je niet meer joule op 0.30 dan op 0.25). Verder zou je ondanks je joule creep, toch lichter gaan spelen dan de meesten spelen zonder joule creep. Daarnaast zal er amper "negatieve" joule creep mogelijk zijn tussen 0.30 en 0.25, zoals ook al Peter Boudewijn aangeeft.

Ik zie dit verschijnsel zoals jij beschrijft zelf totaal niet als een groot probleem. Het is nu kiezen tussen het "grote kwaad" (nu testen met 0.20 en gigantische joule creep mogelijk) en het "zeer kleine" kwaad zoals jij omschrijft met een kleine negatieve joule creep.

Edit: Ik vraag me echt af hoeveel in het uiterste geval je minder joule zal hebben dan op 0.25 dan op 0.30 als je toch al met 0.25 speelt. Volgens mij is dat zo weinig. Je mag ook max 360 fps hebben, maar bijna niemand zit op 359 met een AEG, omdat er afwijking zit in de chrono's. Meesten zullen toch netjes rond de 340 zitten. Ik denk dat die "negatieve joule creep" hetzelfde effect heeft als op 359 of 345 fps zitten nu met full auto AEG met 0.20 bbs.