Mogelijke komende wijziging door de NABV.

maja, snipers rekenen op die "zwaar gewichten" om hun targets te halen.

Ben sowieso wel pro bio bbs of course.
 
Toen ik mijn sniper nog had schoot ik met .28 en haalde met gemak de 80 meter.
Ik snap daarom de behoefte van sommigen voor zwaardere BB's niet.
 
  • Leuk
Waarderingen: Robin2k7
Toen ik mijn sniper nog had schoot ik met .28 en haalde met gemak de 80 meter.
Ik snap daarom de behoefte van sommigen voor zwaardere BB's niet.
Eén klein windvlaagje en een .28 bb kan behoorlijk van richting veranderen. Een zwaardere bb kan zijn rechte baan langer behouden. En een zwaarder object behoudt ook meer energie over langere tijd. Dat kan weer helpen bij het schieten door bosjes/takjes op langere afstand.

Als er daadwerkelijk geen voordeel aan zwaardere bb's zou zitten, dan zouden alle snipers zeker willen besparen op die dure dingen en alleen nog maar met .28 schieten :D.
 
wou net zeggen, precies altijd in de perfecte weersomstandigheden gespeeld :p

om nog maar te zwijgen van als het regent.
 
Ik heb bij verschillende AEG builds JC geprobeerd te creeeren met korte lopen en overvolumed cilinders maar tot nu toe lukt het mij niet eens opzettelijk.
Ik denk dat het met een langere loop wel gaat lukken?!
Dit doe ik overigens niet om ermee te gaan skirmen maar puur om te kijken of en hoe ik een replica kan laten JCen.

Yup volgens mij is het met een korte loop niet te doen of bijna niet. 10 a 15 cm meer of minder lijkt al heel veel te scheelen

Nee, korte barrels en grote volumes qua cylinder, waarom zie je dat mensen ook vaker een kortere barrel worden aangeraden op een sniper. Je wilt juist een overvolume creëren, daardoor krijg je juist dat er meer druk opbouw is bij een zwaardere bb dan bij een lichte en hierdoor krijg je een hogere joule waarde. Bij een gemiddelde AEG is het alleen niet zo makkelijk om een aanzienlijk resultaat te krijgen, dingen als de piston verzwaren enzovoort moet je dan gaan doen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Rens Ruigrok
Interessante wijziging. Die .40 max is ook wel prettig. Al is het alleen al voor het milieu. .40 is volgens mij al op het randje van biologisch afbreekbaar.

Daarnaast ook voor snipers die hun trigger finger niet onder controle hebben en met een .45 op 10 meter schieten wanneer je in één keer voor hun langs stapt wat ze niet zagen aankomen ;)

Alleen Balls schreeuwt dit omdat er in de .40 en hoger een vulstof zit die zij zelf niet kunnen vinden op het internet en omdat een iemand komt met een MSDS uit Californië van 20 jaar geleden, grappige is dat deze vulstof letterlijk wordt gewonnen uit de aarde zelf.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan en sherlockzor
Eén klein windvlaagje en een .28 bb kan behoorlijk van richting veranderen. Een zwaardere bb kan zijn rechte baan langer behouden. En een zwaarder object behoudt ook meer energie over langere tijd. Dat kan weer helpen bij het schieten door bosjes/takjes op langere afstand.

Als er daadwerkelijk geen voordeel aan zwaardere bb's zou zitten, dan zouden alle snipers zeker willen besparen op die dure dingen en alleen nog maar met .28 schieten :D.

Ik ben inderdaad een mooi weer speler.:D
 
  • Leuk
Waarderingen: Arjen511 en sherlockzor
Alleen Balls schreeuwt dit omdat er in de .40 en hoger een vulstof zit die zij zelf niet kunnen vinden op het internet en omdat een iemand komt met een MSDS uit Californië van 20 jaar geleden, grappige is dat deze vulstof letterlijk wordt gewonnen uit de aarde zelf.
Com-bat heb ik hier ook over gehoord. Maar veel verder dan "Heb ik gehoord" incl. argumenten van die personen gaat het bij mij niet ;)
 
Ben dan wel benieuwd naar de mening van B&A omtrent de (goedgekeurde) Hotshot bb's die net uitgekomen zijn in .40, .43 en .45. Die zouden ook in NL goedgekeurd moeten zijn.

Hotshot zelf geeft aan dat ze bio certificering hebben (TUV) en dat ze de bb's hebben laten checken door Nederlandse overheid. Ik weet het fijne er niet van though.

Zou jammer zijn als per 1 okt. gelijk de .43 en .45 bb's weer uit de schappen gehaald kunnen worden..
 
Ben dan wel benieuwd naar de mening van B&A omtrent de (goedgekeurde) Hotshot bb's die net uitgekomen zijn in .40, .43 en .45. Die zouden ook in NL goedgekeurd moeten zijn.

Hotshot zelf geeft aan dat ze bio certificering hebben (TUV) en dat ze de bb's hebben laten checken door Nederlandse overheid. Ik weet het fijne er niet van though.

Zou jammer zijn als per 1 okt. gelijk de .43 en .45 bb's weer uit de schappen gehaald kunnen worden..

Laatste keer dat ik bij balls was mochten de hotshot bbs ook niet gebruikt worden. De certificaten voldeden volgens Balls niet aan de juiste eisen.

Naar mijn inziens is het bij balls meer een eigenbelang om hun eigen merk bbs te verkopen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Arjen511
Bij deze ga ik ff off-topic.
Maar wil toch even zeggen dat ik dit een mooie discussie vind en ook de manier waarop hij gevoerd word.
Dat geeft toch het ACN forum gevoel weer.
Helaas op andere mediums (smoelaria, etc) is dat wel anders.
Chapeau guys!

Op smoelaria is het gemiddelde niveau dan ook wel treurig en slaat 9 van de 10 reacties nergens op en is het qua inhoud om te huilen.
 
  • Leuk
Waarderingen: JWieleman
Bij deze ga ik ff off-topic.
Maar wil toch even zeggen dat ik dit een mooie discussie vind en ook de manier waarop hij gevoerd word.
Dat geeft toch het ACN forum gevoel weer.
Helaas op andere mediums (smoelaria, etc) is dat wel anders.
Chapeau guys!
Ben nog maar net lid hier maar valt me wel op dat het er hier een stuk netter aan toe gaat dan andere plekken. Nice :).
 
  • Leuk
Waarderingen: Vladimir
lijkt mij een prima plan! je weet ons nu te vinden toch? :D iets met een tent en een vlag enzo...
 
@diedster69

In de tabel kijk je eerst naar het gewicht bb wat je gebruikt, dan kijk je naar de maximale joules die je volgens de regels mag hebben en dan kun je vervolgens zien wat dan de maximale fps is met die bb. Dus in jou voorbeeld kom je dan inderdaad uit op een fps van 360 met een 0.38bb.
 
  • Leuk
Waarderingen: diedster69 en Robin2k7
ff wat anders er zijn genoeg (grote) verschillen tussen de gronos
hoe vang je dit het beste op zonder orga op kosten te jagen?
 
  • Leuk
Waarderingen: BoomSmurf