Mogelijke komende wijziging door de NABV.

Als ik me niet vergis zijn er voor assault dmr en sniper toch ook al lang joule limieten van toepasing? Aleen word daar op het moment niet op gecontroleert

En aleen gekeken naar de fps met 0.20?
 
Alleen heeft .40 bij een sniper nu (bijnwild mountain) dus zijn eigen fps limiet van 354. Dus schiet jij bv 480 met 0.20 en 370 met 0.40 kom je dus weer bij de keuzes uit die ik genoemd heb.

Mwah als jij niet bewust creept hoef je je er geen zorgen over te maken. Mijn jg bar is volledig action army en die komt met .43 niet boven de 2.3j. Pak ik nog zwaarder dan worden de joules minder. Dus ja als jij bewust creept heb je de gevolgen die jij beschrijft
 
Als ik me niet vergis zijn er voor assault dmr en sniper toch ook al lang joule limieten van toepasing? Aleen word daar op het moment niet op gecontroleert

En aleen gekeken naar de fps met 0.20?

Correct. Daarom zijn de mensen die creepen die zo boos om de regels. Mensen die niet bewust creepen hoeven zich geen zorgen te maken
 
  • Leuk
Waarderingen: Rens Ruigrok
mannen als je gaat kijken naar deze manier en tabel hoef je er niet veel achter te zoeken het concept is vrij idioot simpel volgens mij

deel 1 orga heb vrije test bb keus gekregen dus wil een orga testen met .36 dan stelt ie de grono af op .36

deel2a speler schiet mooi goed met orga bbs speler mag spelen.
deel2b speler mislukt de meting ga door naar deel3

deel3a speler krijgt een uitbrander en kan wellicht zichzelf redden door met een ander gewicht netjes te zitten of hij krijgt geen 2de kans
deel3b speler verzaakt bovenstaande en de groeten en lekker naar huis samen met het een en ander uit te leggen bij ome nabv

dit is hoe ik het zie dit concept en het bevalt me perfect

kan zijn dat ik er naast zit hoor maar dit is hoe ik het zou interpreteren
 
Hoezo zou hij een uitbrander krijgen, dan ben je echt stom bezig. Sommige mensen zullen echt niet letterlijk elk gewicht dat ze kunnen testen ook werkelijk thuis hebben en gaan testen. Daarbij is het straks de bedoeling dat er eerst met .30 wordt getest en ze daarna pas zwaarder pakken als ze het niet vertrouwen. Voor de rest klopt het waarschijnlijk enigszins wel en zullen ze ook wel een goede tabel hebben liggen met de max FPS waardes voor de te gebruiken gewichten tussen .30 en .40.
 
Gisteren weer gezien dat een fps meting zelf nog veel verbeterd kan worden.. ik schoot namelijk strak 360 fps.. net thuis even door de chrono met eigen 0.2 bbs (wat normaal gemiddeld scoort bij andere organisaties) 343 fps... ik weet dat ik dit ook wel eens andersom heb gezien..
 
Gisteren weer gezien dat een fps meting zelf nog veel verbeterd kan worden.. ik schoot namelijk strak 360 fps.. net thuis even door de chrono met eigen 0.2 bbs (wat normaal gemiddeld scoort bij andere organisaties) 343 fps... ik weet dat ik dit ook wel eens andersom heb gezien..

Het zou ook nog aan BBs kunnen liggen en als je op gas schiet, dan aan het weer.
 
Het zou ook nog aan BBs kunnen liggen en als je op gas schiet, dan aan het weer.
Ik speel met een Wolverine inferno. (Op lucht) heb eigenlijk al een aantal skirms zelfde instelling.. waarin ik weinig verloop heb gezien tot gisteren.. alleen vandaag zie ik dus dat dit geen verloop is geweest
 
  • Leuk
Waarderingen: JWieleman
Gisteren weer gezien dat een fps meting zelf nog veel verbeterd kan worden.. ik schoot namelijk strak 360 fps.. net thuis even door de chrono met eigen 0.2 bbs (wat normaal gemiddeld scoort bij andere organisaties) 343 fps... ik weet dat ik dit ook wel eens andersom heb gezien..

Vandaar ook de minimaale 15 fps marge bij het afstelen:) ik vind het zelf ook niet altijd even handig maar ik denk niet dat je hier veel aan kan doen

Ik werk bij een bedrijf dat onderzoek voor shepen. En als ik zie hoeveel tijd en geld het kost om goede eijkingen te krijgen en te blijfen houden en binnen shapelijk tijd controleren is dit niet iets wat me echt haalbaar lijkt binnen airsoft
 
Vandaar ook de minimaale 15 fps marge bij het afstelen:) ik vind het zelf ook niet altijd even handig maar ik denk niet dat je hier veel aan kan doen

Ik werk bij een bedrijf dat onderzoek voor shepen. En als ik zie hoeveel tijd en geld het kost om goede eijkingen te krijgen en te blijfen houden en binnen shapelijk tijd controleren is dit niet iets wat me echt haalbaar lijkt binnen airsoft

Ik vermoed dat het meesten komt door de verschillende merken en kwaliteit in bb's.
Op zich zal een chrono kwa eigenschappen in zijn levensjaren niet veel gaan afwijken. Ik werk zelf in de akoestiek. Waarbij ik meerderen malen per dag microfoons ijk. En deze regelmatig extern worden gekalibreerd. Ik denk als denk als je als orga 3 chronos hebt en de eigenschappen hier van kent en ze regelmatig vergelijkt je best een goede controle hebt.
 
Ik vermoed dat het meesten komt door de verschillende merken en kwaliteit in bb's.
Op zich zal een chrono kwa eigenschappen in zijn levensjaren niet veel gaan afwijken. Ik werk zelf in de akoestiek. Waarbij ik meerderen malen per dag microfoons ijk. En deze regelmatig extern worden gekalibreerd. Ik denk als denk als je als orga 3 chronos hebt en de eigenschappen hier van kent en ze regelmatig vergelijkt je best een goede controle hebt.

Mja ik weet het niet ik zie het nog niet snel gaan gebeuren dat hier echt wat voor gedaan word en vind het opsig niet zoon groot probleem dat het zou moeten.

Maar het kan wel erg zuur zijn als jij je replica afstelt 15 a 20 fps binnen de normen en vervolgens er net boven komt op het veld
 
Ik denk dat temperatuur/weeromstandigheden zeker kan uitmaken op je fps. Als je de temperatuur tegen de dichtheid uitzet zie je t verschil.

supportBinaryFiles_referenceId_1_supportId_854607.jpeg


De cylinder en hpa zijn ingesteld op een bepaald volume. Jehoud dus hetzelfde volume maar niet dezelfde dichtheid. Dit heeft weer invloed op de energie die je bb mee kan geven.

Daarnaast reageert epdm (seals) op temperatuur. Het hangt van het type af maar epdm is bruikbaar tot 100c. Maar het wordt wel snel zachter als het warmer wordt. Als het zachter is zal het dus beter sealen. En je betere spin geven want epdm is flexibeler.
 
Mijn advies voor de afwijkingen door verschillende fps meters bij verschillende orga's:
Als je zelf een fps meter thuis hebt, en daarmee meet of je buks goed schiet, neem dat ding dan altijd mee als je gaat spelen.
Heb je hier ervaring mee Oddball? Zouden organisaties dat toestaan? Dat je zegt "Hier met deze kom ik er wel door!"
 
Met eventuele afwijking is al rekening gehouden, right? Limiet is 350, met uitloop naar 360 FPS omdat niet elke chrono 't zelfde is. Dat zouden ze met joule meting ook kunnen hanteren.
 
Met eventuele afwijking is al rekening gehouden, right? Limiet is 350, met uitloop naar 360 FPS omdat niet elke chrono 't zelfde is. Dat zouden ze met joule meting ook kunnen hanteren.

Limiet is niet 350 met 10 uitloop maar gewoon 360

@Jan ik heb mijn fps meter altijd mee, maar het is nog nooit voorgekomen dat ik te hard schoot bij de fps meting van de orga.
Of de orga je eigen fps meter accepteert durf ik niet te zeggen, maar het geeft je wel iets achter de hand.
 
Limiet is niet 350 met 10 uitloop maar gewoon 360

@Jan ik heb mijn fps meter altijd mee, maar het is nog nooit voorgekomen dat ik te hard schoot bij de fps meting van de orga.
Of de orga je eigen fps meter accepteert durf ik niet te zeggen, maar het geeft je wel iets achter de hand.

Volgens mij heeft @Arjen511 hier wel gelijk in... limiet was 350 met idd 10 speling ivm de mogelijke verschillen in chrono's maar dat is hetzelfde dat je altijd ook een correctie hebt op je snelheid in de auto, dan denkt iedereen ohhhh dus ik mag de toegestane snelheid + de correctie, want dan kunnen ze mij niks maken... dus nu is het 360 fps zonder speling... uiteindelijk komt het op hetzelfde neer natuurlijk.
 
Het is gewoon vanaf het beginsel al 360.
Er werd nooit rekening gehouden met correcties.
Op diverse fora en smoelaria werd een periode geroepen dat het 350 met uitloop naar 360 was maar dat heeft nooit in de reglementen van de nabv gestaan.