Mogelijke komende wijziging door de NABV.

@diedster69

In de tabel kijk je eerst naar het gewicht bb wat je gebruikt, dan kijk je naar de maximale joules die je volgens de regels mag hebben en dan kun je vervolgens zien wat dan de maximale fps is met die bb. Dus in jou voorbeeld kom je dan inderdaad uit op een fps van 360 met een 0.38bb.

Bedankt voor je antwoord! Ik heb mijn bericht alweer verwijderd gezien ik het in een ander verhaaltje al had gevonden. Dubbele bevestiging is nooit verkeerd. Nog even een vraagje erbij dan, ga je op deze manier ver terug in range met een lagere veerspanning en een zwaardere bb? Of blijf je de range en voordelen van een zwaardere bb enigszins houden?

Ik vind het overigens helemaal prima als deze plannen worden doorgevoerd. We hebben ons gewoon te houden aan de opgestelde regels, want de vergunning is niet iets waar we recht op hebben, het is iets een vrijstelling. Gewoon aanpassen en door!
 
Gewoon zorgen dat je altijd goed zit en niet teveel op het randje. (Dit was niet naar jou toe Diedster, maar jouw bericht werd echt paar seconden voor de mijne geplaatst)
 
  • Leuk
Waarderingen: diedster69
Bijvoorbeeld deze:
fpschart.gif
 
Ik heb er zelf even een gemaakt met de Nederlandse limieten.

Om het makkelijk te maken zal er dus bijvoorbeeld voor gekozen kunnen worden voor een limiet van 300 fps met assault replica's en 400 voor sniper replica's, gemeten met 0,3 gram bb's.

Nu wordt bij de snipers ook tot 500 toegestaan, dus 2,32 Joule. Verwacht dus wel dat ze de makkelijke getallen op zoeken.

Het is maar een voorbeeld, misschien wijken ze hier straks nog van af.

Groen: Toegestaan voor alle replica's (huidige max van 1,2 Joule)
Oranje: Enkel sniper replica's (huidige max van 2,3 Joule)
Rood: Niet toegestaan

g0qt7wwzm.png
 
  • Leuk
Waarderingen: lj.nl en Darryl
Om het makkelijk te maken zal er dus bijvoorbeeld voor gekozen kunnen worden voor een limiet van 300 fps met assault replica's en 400 voor sniper replica's, gemeten met 0,3 gram bb's.

Nu wordt bij de snipers ook tot 500 toegestaan, dus 2,32 Joule. Verwacht dus wel dat ze de makkelijke getallen op zoeken.
Denk eerder dat ze het andersom zullen doen, omdat meten in FPS in principe overboord gaat.
 
  • Leuk
Waarderingen: JWieleman
De NABV heeft Wildmountaint vrijstelling gegeven om alleen met 0.20 te testen (en dus testen op joule).

 
De NABV heeft Wildmountaint vrijstelling gegeven om alleen met 0.20 te testen (en dus testen op joule).


Denk dat je het iets anders moet verwoorden, Wild Mountain heeft een vrijstelling gekregen op de regel: Het testen van FPS met .20. Oftewel ze mogen nu elk gewicht gebruiken om je FPS te testen en kunnen dus nu ook joule metingen doen op zwaardere gewichten.
 
Denk dat je het iets anders moet verwoorden, Wild Mountain heeft een vrijstelling gekregen op de regel: Het testen van FPS met .20. Oftewel ze mogen nu elk gewicht gebruiken om je FPS te testen en kunnen dus nu ook joule metingen doen op zwaardere gewichten.

Testen met 0.12 :rolleyes:

ze gaan nu opeens hard met de mogelijke doorvoering.
 
Denk dat je het iets anders moet verwoorden, Wild Mountain heeft een vrijstelling gekregen op de regel: Het testen van FPS met .20. Oftewel ze mogen nu elk gewicht gebruiken om je FPS te testen en kunnen dus nu ook joule metingen doen op zwaardere gewichten.

Ja ze hebben inderdaad een vrijstelling nu.. maar wat gebeurd er als ik met .20 onder de 360 / 500 blijf en er op locatie achter kom dat ik met een zware bb te veel joule heb? kan ik dan na huis / me replica aanpassen? een overgangs regeling lijkt me toch wel handig!

Tip eigenlijk voor iedereen als je de kans hebt de joule van je replica te testen zorg dat je weet wat je replica doet.. want het kan nu ineens snel gaan..
 
Ja ze hebben inderdaad een vrijstelling nu.. maar wat gebeurd er als ik met .20 onder de 360 / 500 blijf en er op locatie achter kom dat ik met een zware bb te veel joule heb? kan ik dan na huis / me replica aanpassen? een overgangs regeling lijkt me toch wel handig!

Tip eigenlijk voor iedereen als je de kans hebt de joule van je replica te testen zorg dat je weet wat je replica doet.. want het kan nu ineens snel gaan..

In de (niet zo genuanceerde) reacties op Facebook reageert naar het schijntnWild mountain ook zelf. Zij stellen dat als je inderdaad te hard schiet op ander gewicht, dat je niet kan skirmen met die replica.

Edit: ik reageerde te snel. Het is nog de vraag of Wild Mountain dit streng gaat handhaven of alleen gaat testen als een soort onderzoek met andere gewichten.
 
In principe heb je bij wild mountain dadelijk, als blijkt dat je met een bepaald gewicht bb te hard schiet, de volgende keuzes:
- spelen met een lichter gewicht bb
- replica aanpassen of andere gebruiken
- naar huis
Als wild mountain streng gaat handhaven is dat hun goed recht, een orga is namelijk altijd vrij om strengere limieten op te stellen dan de door de nabv aangegeven maxima. (en zijn hier ook niet de eerste in)
 
Regels zijn (nog) niet verandert. .20 is leidend. Schiet jij met .40/.43 meer (dan 2.30) joule dan zullen ze het denk ik noteren en aan de nabv overhandigen als info.
 
Regels zijn (nog) niet verandert. .20 is leidend. Schiet jij met .40/.43 meer (dan 2.30) joule dan zullen ze het denk ik noteren en aan de nabv overhandigen als info.
Dat laatste is niet helemaal waar. Een organisatie is vrij om strengere regels te hanteren. Dus als de organisatie aangeeft wij willen dat een .20 max 300 fps schiet dan mogen ze dat hanteren.
 
@bvdzeeuw

Nee, 0.20 is bij wild mountain niet meer leidend. Men heeft daarvoor vrijstelling gevraagd bij de nabv en deze gekregen.
 
Regels zijn (nog) niet verandert. .20 is leidend. Schiet jij met .40/.43 meer (dan 2.30) joule dan zullen ze het denk ik noteren en aan de nabv overhandigen als info.
Er staat toch echt dat ze vrijstelling hebben voor fps met 0.20..
Hoop dat ze snel duidelijk communiceren. Vind wild mountain goede orga. Dus ik denk dat ze hier ook wel goed mee om zullen gaan.. maar nu staat het te zwart wit uitgelegd (door de nabv)
 
Ja ze mogen met zwaardere bb's testen, wat ik bedoel is .20 500fps blijft gewoon staan. Dus als jij 480fps schiet met .20 en daarna zwaarder fpst met .40 dan zit je gewoon binnen de limiet. Zoals de nabv het omschrijft kijken ze nog steeds naar de fps. En niet naar de joules.
 
Ja ze mogen met zwaardere bb's testen, wat ik bedoel is .20 500fps blijft gewoon staan. Dus als jij 480fps schiet met .20 en daarna zwaarder fpst met .40 dan zit je gewoon binnen de limiet. Zoals de nabv het omschrijft kijken ze nog steeds naar de fps. En niet naar de joules.
Alleen heeft .40 bij een sniper nu (bijnwild mountain) dus zijn eigen fps limiet van 354. Dus schiet jij bv 480 met 0.20 en 370 met 0.40 kom je dus weer bij de keuzes uit die ik genoemd heb.
 
  • Leuk
Waarderingen: JWieleman