Mogelijke komende wijziging door de NABV.

Ik zie niet zo snel dat ze snipers met .40 laten testen. Dit zou betekenen dat de orga bio .40 moet gaan aanschaffen, en die zijn in verhouding best duur. Een zak 101inc .20's kost een 10tje en doen ze wel even mee. Een zak(je) bio .40's zijn aanzienlijk duurder. En eigen bb's aanleveren kan, maar gaan ze dan een weegschaal ernaast zetten om je bb's te wegen?

Ook zou dit betekenen dat je Balls&Arrows hier niet aan kan voldoen. Want volgens hun zijn alle bb's boven de .36 geen Bio. Maar dat is eigenlijk een ander verhaal...

Ook snap ik het gemiep van sommige snipers hier niet helemaal. Ik heb zelf een volledig action army geupgrade sniper en blijf keurig binnen de limieten. Ik denk dat Action army het meeste gebruikt wordt om te upgraden. Ga je er overheen doe je het naar mijn mening bewust.
 
Elke keer verbaasd het me weer hoe een fps topic weer helemaal uit de klauwen loopt over joule creepen.
En nu terug naar de studio voor on-topic....


Als we de fps/joule aanpassen, waarom niet de lmg op 450 fps? Uiteraard met minimale afstand van 15 meter zoals op border war. Anders knal je mensen helemaal kapot op een meter of 5. Zelfs een joule creepende "airsofter" zou dat niet willen.
Ik denk dat met full auto en de rest single only en de 450fps de LMG weer leuk kan worden in Nederland. Want in het echt is de LMG ook support op langere afstand. Door de 15 meter zou je dan een ak of m4 bij je moeten hebben, dus extra gewicht dus minder mobiel. Of je moet als squad je lmg beschermen voor close range.
Ik denk dat op deze manier het spel positief kan beinvloed worden. Zit het spel vast? Lmg naar voren en knallen maar, dit vereist een goede reactie van het andere team willen ze niet in dekking/weg worden geschoten.
Ik hoor graag jullie mening hierover. En kap nou is met dit big bang theorie gedoe over joule creep....
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan en Toothpick
Elke keer verbaasd het me weer hoe een fps topic weer helemaal uit de klauwen loopt over joule creepen.
En nu terug naar de studio voor on-topic....


Als we de fps/joule aanpassen, waarom niet de lmg op 450 fps? Uiteraard met minimale afstand van 15 meter zoals op border war. Anders knal je mensen helemaal kapot op een meter of 5. Zelfs een joule creepende "airsofter" zou dat niet willen.
Ik denk dat met full auto en de rest single only en de 450fps de LMG weer leuk kan worden in Nederland. Want in het echt is de LMG ook support op langere afstand. Door de 15 meter zou je dan een ak of m4 bij je moeten hebben, dus extra gewicht dus minder mobiel. Of je moet als squad je lmg beschermen voor close range.
Ik denk dat op deze manier het spel positief kan beinvloed worden. Zit het spel vast? Lmg naar voren en knallen maar, dit vereist een goede reactie van het andere team willen ze niet in dekking/weg worden geschoten.
Ik hoor graag jullie mening hierover. En kap nou is met dit big bang theorie gedoe over joule creep....

Lijkt me leuk idee, echter lijkt het me moeilijk om dan daadwerkelijk vast te stellen wanneer iets een LMG is en wanneer niet. Waar ga je naar kijken om dat te bepalen? Rof, hoeveel in magazijn, waar het echte RS onder valt?
 
Het topic gaat over wijzigingen in het FPS testen naar aanleiding van joule creep in replica's, dan komt joulecreep aan bod en als je dat niet interesseert doe dan niet mee aan de discussie, het is niet een puur FPS only topic.

Daarbij zie je het al voor je mensen die met 450 FPS "LMG's" en een hoge RPS (begin me niet over RPS limieten) over het veld lopen te blazen, dat gaat nooit goed en vooral niet omdat een aantal mensen nu al moeite hebben met zich aan de MED houden op DMR's en BASR's. Daarbij zelfs al schieten mensen buiten hun MED hoe blij wordt iemand als je van 20 meter een burst van 10-20 bbs op je muil krijgt van 1.86 joule. Kan echt niet inzien hoe je dit een goed idee lijkt.
 
  • Leuk
Waarderingen: Kevinvr en sherlockzor
Het was slechts een idee, zoals op border wars. Met open skrims lijkt me dit inderdaad geen goed idee. Sommige hebben al moeite met bepaalde regels, met 450fps voor lmg kan het zo ontaarden in een free fight evenement....
Om je lmg op 450fps te krijgen moet je een en ander aanpassen. Helemaal met een a&k lmg zoals de pkm of m249. De motor is niet sterk genoeg en de gears twijfel ik ook aan. Dus naast de kosten voor de lmg moet je nog wat investeren om het zo te krijgen. En laten we eerlijk wezen, als je 800e aan een replica besteed ben je er wel serieus mee bezig.
De lmg moet in het echt ook een lmg zijn dus geen m4 met round drum. Anders wordt het inderdaad vragen om dikke problemen.
@Rebelattack , als jij op zo'n afstand kan mikken op iemand zn smoel in een fractie van een seconde vind ik dat zeer netjes, helemaal als ie op bipod staat. Daarnaast zijn de meeste lmgs zijn snel 8 a 10kg. Sommige snipers kunnen zich inderdaad niet gedragen en maken gericht headshots.... Leuk maar gaan dan niet piepen als je full auto de volle laag krijgt als bedankje.
 
Muil was hier niet als headshot bedoelt, maar nee 450 FPS voor een LMG lijkt me ver van een goed idee, je mist door de 15m MED ook meteen je close support rol en daarbij is het aan de LMG niet je doel om verder te schieten dan AEG's en daardoor kills te maken, daar is een sniper of DMR voor, support is er vooral voor zodat mensen hun hoofd omlaag houden en daardoor mensen door kunnen pushen. Je gaat met deze regels opeens de LMG in een andere rol stoppen.

Het hele verhaal qua investeren is leuk maar gaat niet op voor FPS regels, zo kan je ook aankomen dat om een sniper goed te laten schieten je ook een hoop geld erin moet investeren en het daarom ook niet erg is dat die wel joule creep gebruiken.

EDIT: In principe maak je met deze regel van de LMG een soort super DMR gezien je op de LMG wel full auto zou mogen en je geen delay hebt, ja sommige modellen zijn relatief zwaarder maar een MG36 is gewoon een iets langere G36 met een drum mag en die zal nou wel zo zwaar niet zijn, de M27 wordt ook gezien als een support replica/LMG dus dan zou die ook mogen.
 
en de lsw l86, rpk, krytac lmg enhanced,

vallen ook allemaal heel goed mee qua mobiliteit
 
Los van het feit dat ik een lmg op 450fps super grapig zou vinden lijkt het mee niet heel practies dan is het nut van een dmr helemaal weg en heben snipers toch net wat minder nut.

En het is slecht voor de portomonee want dan moet ik een lmg body gaan kopen voor mijn polarstar......
 
Iemand die nieuwsbrief al ontvangen die ze beloofd hadden te versturen vanavond?
 
Iemand die nieuwsbrief al ontvangen die ze beloofd hadden te versturen vanavond?

Net 10 minuten geleden binnen gekomen

In het kort:
Tijdens de eerste tests bleek 23% van de buksen te creepen. Geen uitsplitsing van type o.i.d.
Men wil het liefste data verzameld hebben van meer als 400 apparaten voor men in staat wordt geacht een gedegen beslissing te kunnen nemen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan
Tja, misschien hebben in dit geval 23% van de deelnemers hun replica geupgrade.. :p En de overige deelnemers niet.
 
Een verdeling was idd wel erg intresant geweest.

Wat me trouwens op viel uit hun joule creep voorbeeld was dat ze een ssg24 gebruikte. Er even vanuit gaan dat die gewoon stock was zou dat beteken dat ze allemaal creepen?
 
Een verdeling was idd wel erg intresant geweest.

Wat me trouwens op viel uit hun joule creep voorbeeld was dat ze een ssg24 gebruikte. Er even vanuit gaan dat die gewoon stock was zou dat beteken dat ze allemaal creepen?

Ssg24 van novritsch creepen inderdaad allemaal. Je koopt een volledige geupgrade sniper die bedoel is om met 0.40 of zwaarder te schieten.
 
  • Leuk
Waarderingen: Rens Ruigrok
Ik heb bij verschillende AEG builds JC geprobeerd te creeeren met korte lopen en overvolumed cilinders maar tot nu toe lukt het mij niet eens opzettelijk.
Ik denk dat het met een langere loop wel gaat lukken?!
Dit doe ik overigens niet om ermee te gaan skirmen maar puur om te kijken of en hoe ik een replica kan laten JCen.
 
Ik heb bij verschillende AEG builds JC geprobeerd te creeeren met korte lopen en overvolumed cilinders maar tot nu toe lukt het mij niet eens opzettelijk.
Ik denk dat het met een langere loop wel gaat lukken?!
Dit doe ik overigens niet om ermee te gaan skirmen maar puur om te kijken of en hoe ik een replica kan laten JCen.

Yup volgens mij is het met een korte loop niet te doen of bijna niet. 10 a 15 cm meer of minder lijkt al heel veel te scheelen
 
Ik zit net even te kijken op de NABV pagina, maar bij voorgenomen regelwijzigingen staat inderdaad het volgende: meten met 0.30 en op joule IPV FPS. Verder max gewicht van 0.40.

Zie https://www.nabv.nl/over-airsoft/veiligheid-/wijzigingen-reglementen
Interessante wijziging. Die .40 max is ook wel prettig. Al is het alleen al voor het milieu. .40 is volgens mij al op het randje van biologisch afbreekbaar.

Daarnaast ook voor snipers die hun trigger finger niet onder controle hebben en met een .45 op 10 meter schieten wanneer je in één keer voor hun langs stapt wat ze niet zagen aankomen ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: JWieleman en Robin2k7