Wat heb je gekocht of binnengekregen mk2

Cyma 077A met een 9.6V NiMh + midcap + highcap + loader:
Bekijk bijlage 1512
Hij is best zwaar (polymer frontgrip + stock, rest is van metaal), 3,7 kg. Maar het is erg handig dat de stock inklapbaar is. Dat maakt het veel makkelijker voor mij om te mikken omdat ik geen optics heb: de iron sights zitten vrij laag en met een masker en goggles op krijg ik mijn gezicht gewoon niet laag genoeg als de stock in de weg zit. Ik heb hem bij het bestellen laten downgraden en hij is vanmorgen op 330 - 335 gechronoed. Alles in orde, zonder enige upgrades/veranderingen werkt hij netjes! De range is ook vrij goed, de hop-up valt goed in te stellen. Alleen de midcap is nog een beetje stug en komt snel vast te zitten. Ik heb er wat WD 40 in gestopt en na een paar keer het herladen te hebben gaat het intussen beter. Is dit iets met nieuwe midcaps in het algemeen?

WD40 in je magazijnen? :eek:
Raad ik je sterk af vanwege de zuren in de WD40 die je hop-up rubber aantasten. :confused:
 
WD40 in je magazijnen? :eek:
Raad ik je sterk af vanwege de zuren in de WD40 die je hop-up rubber aantasten. :confused:

Dank je. Wilde er gister ook op reageren, alleen werd afgeleid door wat werkgerelateerde zaken en ben het toen vergeten.
En daarbij, WD40 lijkt me ook niet heel goed samen gaan met je bio bb's.
 
WD40 in je magazijnen? :eek:
Raad ik je sterk af vanwege de zuren in de WD40 die je hop-up rubber aantasten. :confused:

Oh? Ik dacht dat WD 40 veilig was voor de meeste soorten rubber/plastic... Nou ja, op de website van taiwangun staat de magazijnen met silicone olie gesmeerd zouden moeten worden. Ik zie wel hoe het na een paar skirms uitpakt.
 
Nooit magazijnen smeren met wat dan ook, bbs worden vies, barrel en bucking wordt vies van alle olie, dit trekt weer stof en andere fijne dingen aan welke er aan blijven plakken. Zorgt heel snel ervoor dat je replica minder gaat presteren, het is niet voor niets dat we een zo schoon mogelijke barrel willen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Camilo en Jan
Nooit magazijnen smeren met wat dan ook, bbs worden vies, barrel en bucking wordt vies van alle olie, dit trekt weer stof en andere fijne dingen aan welke er aan blijven plakken. Zorgt heel snel ervoor dat je replica minder gaat presteren, het is niet voor niets dat we een zo schoon mogelijke barrel willen.

Misschien is er al een thread over, maar hoe zorg je zonder olie/ander smeersel dat je midcaps niet gaan jammen? Wat die van mij betreft was het bijna onmogelijk om ze met een normale loader te herladen totdat ik er wat WD40 bij heb gestopt. Wordt dit ook zonder olie na wat gebruik makkelijker?
 
Door goede mags te kopen /jk, meeste mags heb ik nog nooit last van gehad, maar het komt vaak eerder omdat er iets te ruw is in het plastic waardoor het niet lekker loopt.
 
  • Leuk
Waarderingen: Peter
Heb G&G 120 rd midcaps (kunststof model) waarbij de eerste serie die ik kocht nooit problemen gaf. Tweede serie was een drama. Mijn Elite Force SL14 speedloader ging er bijna aan onderdoor. Vervolgens eerst een paar bb's erin gestopt. Met een dunne pen paar keer flink induwen, weer bb's bijladen, nogmaals porren met een pen....rinse & repeat totdat ze vol zaten. Poosje laten zitten en voila, stukken beter nu. Dus denk dat het naast een mogelijk ruwer bb-kanaal in de mag ook met de veerspanning te maken heeft/kan hebben
 
Heb G&G 120 rd midcaps (kunststof model) waarbij de eerste serie die ik kocht nooit problemen gaf. Tweede serie was een drama. Mijn Elite Force SL14 speedloader ging er bijna aan onderdoor.

Dat is bij mij de voornaamste reden geweest om over te stappen op de Odin Innovations M12 Sidewinder en die SL14 weg te doen. En vervolgens nooit meer problemen gehad om de G&G magazijnen te laden.
 
de combinatie ICS midcaps en de elite force sl14 speedloader gaat vooralsnog als een speer. Eigenlijk zowiezo nooit geen issues gehad met laden van mijn magazijnen.
 
Gisteren kwamen er weer een bult pakketjes binnen!

Ik heb nu zelf ook een Chrono! Een nieuwe tacticool Bipod voor op 't replica. En een stel full seal goggles aangezien de andere die ik had aangeschaft toch niet zo lekker zaten. Verder heb ik een Smersh binnen gekregen vanuit Grey-shop! Ik moet alleen nog even uitvogelen hoe ik die het beste in elkaar kan zetten.

De goggles zijn de Valken Zulu goggles
De Chrono is een AC6000!

Gelijk toch maar even de replica ge chrono'ed thuis en kwam er achter dat ik hem toch iets moet downgraden met een M110 of M100 veer. Hij schiet namelijk tussen de 340 - 355 op .25 grams. Dat gaat de Chrono met .2's niet door komen. :p

WpBUdZI.jpg
 
Gisteren kwamen er weer een bult pakketjes binnen!

Ik heb nu zelf ook een Chrono! Een nieuwe tacticool Bipod voor op 't replica. En een stel full seal goggles aangezien de andere die ik had aangeschaft toch niet zo lekker zaten. Verder heb ik een Smersh binnen gekregen vanuit Grey-shop! Ik moet alleen nog even uitvogelen hoe ik die het beste in elkaar kan zetten.

De goggles zijn de Valken Zulu goggles
De Chrono is een AC6000!

Gelijk toch maar even de replica ge chrono'ed thuis en kwam er achter dat ik hem toch iets moet downgraden met een M110 of M100 veer. Hij schiet namelijk tussen de 340 - 355 op .25 grams. Dat gaat de Chrono met .2's niet door komen. :p

WpBUdZI.jpg
Ik hoop dat je 340-355fps met 0.20 bedoeld. Anders schiet hij een beetje te heet.
 
De Arcturus Centaur B. Met de scope die ik al had liggen er op gezet, na er even mee te hebben geschoten ben ik erg blij dat ik hem ook daadwerkelijk heb aangeschaft!

Heb je 'm al kunnen fielden? Enig idee qua performance / range out of the box? Zit zo 's wat op youtube te kijken en begin zowaar ietwat enthousiast te worden.... als 2e replica naast mijn m4.
 
We blijven knutselen. Dit weekend binnen gekregen: Systema 300% spring voor mijn PSG-1 (iets meer richting de 500 fps krikken ipv. de 465 die hij nu schiet). Ook nog een nieuwe adapter en silencer voor een tweede KJW MK2. De MK2 komt volgende maand aangezien ik eerst nog even moet experimenteren met wat de beste effecten geeft voor de silencer. Heb de vorige zelf zo aangepast dat hij al behoorlijk stil is maar heb nog meer ideeën om uit te testen. :D
Nieuw.JPG


En zo moet het uiteindelijk worden:

GEDC0036.JPG