Airsoft videos en kanalen.

Op het filmpje bij Cleanshot is ook al reactie geweest; "Vtry bad photographer ((((( hi is don`t know light, composition, postproduction and more more. ( i`m shoot very good and my photoshop very good" en weet ik veel wat voor comments allemaal... Ik moet het loslaten anders ga ik me er alleen maar aan irriteren. Elk persoon dat zich fotograaf noemt heeft een stijl in gedachten, dit is die van mij. Als mensen het niet mooi vinden vind ik dat jammer, maar daar kan ik verder weinig aan veranderen

Ik moet sowieso erg lachen om z'n Engels... maar goed. Als fotograaf zelf weet ik hoe belangrijk het is dat je klant tevreden is, zo te zien is Cleanshot er enorm blij mee en dat is uiteindelijk wat telt toch? Uiteraard is het fijn om erkenning te krijgen van de mensen die dit onder ogen krijgt maar dat is "leuk meegenomen" in dit geval. Althans dat vind ik. Mijn fotografie word ook niet door iedereen mooi bevonden maar er lopen meer dan genoeg mensen rond die mijn werk geweldig vind en het zelfs aan de muur wil hebben hangen (ik ben hier nog steeds verbaasd over) en dat zijn de mensen waar je je inspiratie en kracht uit moet putten. Deze comments moet je met een correltje (get it? haha) nemen en naast je neerleggen. Je foto's zien er strak uit en ze zijn interessant dus dat zit wel goed. Keep up the good work!

Heb je een opleiding/cursus gedaan in fotografie of allemaal zelf beetje mee begonnen?
 
  • Leuk
Waarderingen: campesteijn en Jan
Dankje @Tactical Bear . Ik ben ooit op mijn 16e begonnen met onderwaterfotografie als hobby. Uiteindelijk een paar keer een fotografie-cursus gedaan maar verder zelf opgepakt en geleerd van de fouten die ik maakte. De een zegt "Obey the rules (of thirds)" en de ander zegt "Break the rules (of thirds)" ... iedereen moet gewoon doen waar ie zin in heeft :D
 
Laatst bewerkt:
Inderdaad iedereen heeft z'n eigen stijl van fotografie, en das juist cool om te zien vindt ik ^^
Verder supergave foto's tovarische! Ze zijn erg goed gelukt, ga zo door!

Heb zelf vroeger toen ik nog in de ICT werkte ook een klein beetje met spiegelreflexcamera's gewerkt, maar dat vond ik altijd nog wel lastig om de belichting goed te krijgen. Het scheelde gelukkig dat het componenten waren en geen bekende airsofters haha :p
 
De een zegt "Obey the rules (of thirds)" en de ander zegt "Break the rules (of thirds)" ... iedereen moet gewoon doen waar ie zin in heeft :D

Ach regeltjes in de fotografie. Daar moet je niet mee aankomen op de kunstacademie waar ik vandaan kom :p Dat is één grote bullshit, ik heb 3,5 jaar geprobeerd regeltjes te volgen en mezelf proberen te verdedigen/verantwoorden maar het laatste half jaar van de academie was niks meer dan "Ik vind dit mooi en ik dit wil laten zien aan mensen".

Zelf zit ik wel te kijken voor m'n vest of ik een mooie pouch kan vinden om m'n analoge camera mee te kunnen nemen. Ik heb een Pentax Me (uit '76) en wil zo af en toe als ik coole momenten zie die vastleggen op ECHT FILM! Eens wat anders dan altijd maar dat digitale, zelf in m'n eigen fotografie werk ik ook alleen maar met negatieven ipv digitaal.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan, Camilo en Stey
Dankje @Tactical Bear . De een zegt "Obey the rules (of thirds)" en de ander zegt "Break the rules (of thirds)"

Als je weet hoe hij werkt, kan je hem ook bewust breken ^_^ Zie je ook vaak bij spannende series. Als de kijkrichting bewust "verkeerd" word toegepast geeft dat een "awkward" gevoel. Je voelt dan gewoon dat er iets niet klopt.

... iedereen moet gewoon doen waar ie zin in heeft :D

Voor hobby, privé shoots of low-key werk prima! Maar als je eenmaal met een Creative Director van een klant te maken hebt gehad realiseer je dat "de regels" je enorm kunnen helpen. Of je ze nou gebruikt of bewust misbruikt.

Ook bij mijn huidige werk waar de 'zwaarste' klanten van Marketing Communicatie komen werkt dit echt niet. Ze kunnen de kleinste details vinden in een shot en daar wat over vinden. Als je dan niet meer hebt gedaan dan "waar ik zin in had" wint je klant dus iedere creatieve discussie. Het resultaat daarvan kan zijn shoots die afgekeurd worden, werk wat opnieuw gedaan moet worden, etc.

Of het nou je eigen stijl is of niet. ^_^ (En dat vind ik altijd het leuke met het werken met die soort klanten. Het zorgt ervoor dat je zelf ook mega kritisch wordt en op de kleinste dingen gaat letten. Je moet altijd een stapje harder lopen, maar levert wel een mooie samenwerking op.)

Dat bedoelde ik met mijn opmerkingen over stijlregels en dat soort dingen.

Wel interessant dat je aangeeft @Tactical Bear dat dat op de kunst academie helemaal niet gebruikt werd. Hoe werd kritiek of feedback gegeven? Hoe werd er verwacht dat jullie hiermee om gingen?

Ondertussen kan dit trouwens haast een off-topic discussie worden :p Vind het wel leuk hier eens over te sparren/babbelen :)
 
Wel interessant dat je aangeeft @Tactical Bear dat dat op de kunst academie helemaal niet gebruikt werd. Hoe werd kritiek of feedback gegeven? Hoe werd er verwacht dat jullie hiermee om gingen?

Ondertussen kan dit trouwens haast een off-topic discussie worden :p Vind het wel leuk hier eens over te sparren/babbelen :)

De kunstacademie is niet, zoals bijvoorbeeld een MBO fotografie opleiding, gefocust op techniek maar meer op het vertellen van een verhaal. Als je een hele fotoserie hebt gemaakt waar onscherpe foto's in zitten maar je verhaal erachter is echt briljant dan was het ook goed. Academisch gezien gaat het dus meer om de inhoud dan ook de daadwerkelijk techniek ervan en werd vooral de kritiek gegeven over hoe je het beeld interessant kan maken met de stijl die bij jou past, het loopt dus gebruikelijk heel erg uit een en was het heel erg specifiek per persoon.

Zelf houd ik totaaaal niet van abstracte beelden en fancy trucjes om één of ander verhaal te vertellen, ik ben veel te veel een puur natuur fotograaf. Ik houd van immense landschappen en weidse velden waar ik de techniek volledig tot in de puntjes kan verzorgen.. zorgen dat alles haarscherp is en de compositie perfect is.

Ik kan hier uren over doorpraten dus als je me misschien op je volgende Skirm ziet, of ergens anders praat ik er graag over :) En voor als je nieuwsgierig bent: www.jeroenbruggenwirth.com
Momenteel ben ik een heel gaaf project aan het researchen om te kijken of het wat word over ingame fotografie, en voornamelijk Arma.
 
Even een kwaliteit introtje voor mijn Sniper carrière like en subscibe

 
@FAQZY Hey man leuke trailer, mis wel een beetje de scope cam though. Vroeg me ook af of je een gaatje in je gopro case gaat boren zodat we al het geluid iets beter en mooier kunnen horen :)
 
Probeer de quality van mijn videos te verbeteren. Hierbij een gameplay tegen Silo met selfiecam footage :)

 
  • Leuk
Waarderingen: Robin
@FAQZY Hey man leuke trailer, mis wel een beetje de scope cam though. Vroeg me ook af of je een gaatje in je gopro case gaat boren zodat we al het geluid iets beter en mooier kunnen horen :)

merkte dat me geluid in case wat pieperig was! dus denk dat ik dat wel ga doen! eerst even nieuwe mount voor me bonnie en scope cam! dan ga ik weer lekker filmen! ook moet ik nog een 2e gopro voor barrel cam. Deze was van maatje:p Toevallig vandaag nieuwe spullen binnen gehad voor barrel cam! ziet er nu strak en netjes uit. als je foto wil even pb:p
 
  • Leuk
Waarderingen: Tactical Bear en MYSTIX
How to make a Ghillie leafsuit | Easy & Cheap | Tutorial
Tips are always welcome!

 
  • Leuk
Waarderingen: Wijnand
Dat is ook wat ik aangaf in me voorstel ronde,
me audio is nu prio 1 tijdens skirm
voor airsoftroom vlogging heb ik een normale camera en zal de audio een stuk beter worden!
 
Dat is ook wat ik aangaf in me voorstel ronde,
me audio is nu prio 1 tijdens skirm
voor airsoftroom vlogging heb ik een normale camera en zal de audio een stuk beter worden!

Je kan altijd een voice over doen met een mic. Kosten niet gek veel en de kwaliteit is goed.

Nog een tip: als je het geld heb investeer in een scope cam. Dit geeft de kijker meer perspectief en dan zien wij ook waar je op schiet en of je iets raakt ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: MYSTIX
1v1 Pistol only vs @Mr_hitman_nld
Hope you enjoy, weer eens iets anders dan mijn Sniper gameplays :)

 
  • Leuk
Waarderingen: AirsoftVlogs
Het heeft even geduurd maar door een "gevalletje" werden de plannen om naar Dark Forest te gaan een beetje verstoord.
Om te zien wat er precies gebeurde moet je de video kijken... omdat Dark Forest niet doorging wordt dit een extra lange "two part" video.
(Dark Forest zijn we inmiddels ook geweest en ook deze video komt er binnenkort aan!)

(watch in 1080)