Mogelijke komende wijziging door de NABV.

Denk dat iedereen in dit topic het ermee eens is betreft de nieuwe joule regels. Alleen het feit dat je gelimiteerd wordt met .40s vind ik wat onzinnig.

En dan gaan we weer terug naar de elementaire natuurkunde. Als je aan het gewicht geen max gaat verbinden ga je door voortschrijdende technieken weer hetzelfde krijgen. Immers gaan we daardoor steeds weer mogelijkheden krijgen om zwaardere BB's weg te slingeren. En als we dan met .3 blijven testen blijven we het probleem JC wederom krijgen (en weer groter worden).

Dus ik snap het wel door met max .4 te houden is het beheersbaar, en kun je van te voren weten wat het is. Daarbij is het al aangegeven dat men vroeger moesten snipperen met .28 omdat er domweg niet zwaarder was, en toen deed men het ook, alleen zul je dan anders moeten gaan spelen en risico's nemen.
Je hebt al range, dus waarom moet je met een zwaardere BB nog meer range creëren en feitelijk vanuit een soort GOD mode gaan spelen. Daarbij zwaardere BB is hogere impact (Joule) en daarmee risico op meer schade.

Nogmaals elementaire natuurkunde.

PS ik heb je nog steeds geen enkel argument aan zien voeren waarom men zwaardere BB's toe moet laten. Persoonlijk blijf ik het een NON argument vinden. En iets onzinnig vinden vind IK persoonlijk onzinnig. Immers ben je dan alleen maar met jezelf bezig en niet met de veiligheid van een ander. Want dat is juist de insteek van de JC onderzoek en limieten.
 
  • Leuk
Waarderingen: Patje2233 en Vladimir
Dus ik snap het wel door met max .4 te houden is het beheersbaar, en kun je van te voren weten wat het is. Daarbij is het al aangegeven dat men vroeger moesten snipperen met .28 omdat er domweg niet zwaarder was, en toen deed men het ook, alleen zul je dan anders moeten gaan spelen en risico's nemen.
Je hebt al range, dus waarom moet je met een zwaardere BB nog meer range creëren en feitelijk vanuit een soort GOD mode gaan spelen. Daarbij zwaardere BB is hogere impact (Joule) en daarmee risico op meer schade.


Je raakt kant nog wal hier. Vroeger gingen de auto's maar 25km/u omdat ze domweg niet harder gingen. En toen deed men het er ook mee.
God mode? Alles moet zo echt mogelijk binnen de sport, maar nu heeft een sniper opeens godmode omdat die verder schiet? Newsflash: in het eggie schieten ze ook verder dan een assualt rifle.

En argumenten? Ik heb 1 schot om raak te schieten of ik geef mn positie weg.(nee ik ben niet zo ik ren het hele veld over sniper) 1 Takje of zuchtje wind blaast een lichte bb uit zijn baan. Daar integen krijg ik gelijk een laser straal terug, met alle aeg sproeiers die gelijk het bos maaien met 30 bbs per seconde.

Ik ben vaak zat geraakt op m'n bril door snipers en zit geen deukje op m'n bril. Kwestie van een goede bril kopen. En gezichts bescherming. Werkelijk waar nog nooit iemand gezien waarbij zijn bril kapot werdt geschoten. Als jij het vertikt om goede veiligheids producten aan te schaffen dan is dat niet mijn probleem. Borderwars bijvoorbeeld. Daar mag een sniper 600fps schieten, zelfde eisen kwa keurmerk op de bril.
 
  • Leuk
Waarderingen: Ties en Wijnand
Mee eens met bovenstaande verhaal. Als je ogen je zoveel waard zijn, investeer dan ook in een bril die vele malen meer kan hebben dan de standaard airsoft brilletjes die net aan de minimale eisen voldoen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Wijnand
Je raakt kant nog wal hier. Vroeger gingen de auto's maar 25km/u omdat ze domweg niet harder gingen. En toen deed men het er ook mee.
God mode? Alles moet zo echt mogelijk binnen de sport, maar nu heeft een sniper opeens godmode omdat die verder schiet? Newsflash: in het eggie schieten ze ook verder dan een assualt rifle.

Kant nog wal? Volgens mij gaan de dingen al veranderd worden. Immers men gaat niet terug naar .2 of .25 max. En men gaat al zwaarder testen/meten. Dus hoezo snijdt het geen hout? De vooruitgang wordt gewoon meegenomen.
Een goede geupgrade sniper heeft nu ook flink meer range zelfs met .4, dus waarom moet het nog zwaarder? Omdat je onderweg een takje tegen kan komen? Newsflash in het echt heb je ook met allerlei variabelen rekening te houden en kan je ook zomaar iets tegen komen waar je omheen moet werken.

En argumenten? Ik heb 1 schot om raak te schieten of ik geef mn positie weg.(nee ik ben niet zo ik ren het hele veld over sniper) 1 Takje of zuchtje wind blaast een lichte bb uit zijn baan. Daar integen krijg ik gelijk een laser straal terug, met alle aeg sproeiers die gelijk het bos maaien met 30 bbs per seconde.

Als je een niet ren het over veld sniper bent, heb je vaak al meer dan genoeg range tussen jou en je tegenstanders (backline sniper). Dus waarom moet je dan nog meer range hebben? Om dan helemaal niet meer getroffen te kunnen worden? Die zelfde takjes komt een AEG overigens ook tegen en die mag er wel last van hebben en jij niet. Hoezo met 2 maten meten? Tel daarbij dat een goed geupgrade sniper ook nagenoeg geen geluid maakt, geef jij over meer als 30 meter nooit en te nimmer je positie weg door geluid. Hooguit doordat men door heeft waar de BB's vandaan komen en dus jij al te lang vanuit die locatie aan het schieten bent.
En 30 BB's per seconde? Yeah right dan zijn de high torque builds en dat zijn maar een heel klein percentage van alle airsoft guns AEG's die je tegen komt.

Ik ben vaak zat geraakt op m'n bril door snipers en zit geen deukje op m'n bril. Kwestie van een goede bril kopen. En gezichts bescherming. Werkelijk waar nog nooit iemand gezien waarbij zijn bril kapot werdt geschoten. Als jij het vertikt om goede veiligheids producten aan te schaffen dan is dat niet mijn probleem. Borderwars bijvoorbeeld. Daar mag een sniper 600fps schieten, zelfde eisen kwa keurmerk op de bril.

Ik heb een goede bril, 2 zelfs. En als ik mijn Oakley zonnenbril mee reken zelfs 3. Zoals eerder aangegeven zoek ff in in de filmpjes van cleanshot of silo en je ziet er letterlijk een glas uitgeschoten worden. Jouw probleem is dat je niet wilt voldoen aan de eisen die de NABV wil gaan stellen omtrent het max gewicht BB.
En dat jij het niet gezien hebt wil niet zeggen dat het niet of nooit gebeurd.

Verder je verhaaltje Borderwars is niet van toepassing dat is Tjechië en niet Nederland. Het gaat hier om regelgeving in NL niet in Tjechië. Als jij zo graag met die regels wil spelen ga je lekker in Tjechië spelen.
Hier en in meer landen vind men het wel een probleem en zoekt men een oplossing om dit probleem in te dammen. Dit doet men door zwaarder te gaan testen (FPS/Joule meting) en door een max. gewicht BB te limiteren.

Mee eens met bovenstaande verhaal. Als je ogen je zoveel waard zijn, investeer dan ook in een bril die vele malen meer kan hebben dan de standaard airsoft brilletjes die net aan de minimale eisen voldoen.

Aan die minimale eisen voldoen is voldoende immers is dat de gestelde norm. Net zoals de norm dus max Joule wordt en max gewicht van de BB.

Iets wat aan de eisen voldoet is legaal. Zwaarder en meer Joules voldoen dadelijk niet aan de eisen. Wie zit er dan fout. Diegene die een minimale eisen bril op zijn knar heeft of iemand die de regels overtreed omdat hij vind dat een ander maar beter voor zichzelf moet zorgen door meer uit te geven dan strikt noodzakelijk??????

Rare en zeer egoïstische reactie overigens.
 
  • Leuk
Waarderingen: Vladimir
Raar en egoïstisch? Zelfs met de nieuwe regels zal ik van mening zijn dat je je ogen wel dat extra beetje bescherming mag geven. Als jij dat niet vindt, dan vind ik dát juist raar.

Heb het idee dat je m’n punt beetje mist, maar goed.
 
  • Leuk
Waarderingen: bvdzeeuw
Ik heb geen sniper maar als ik er 1 zou hebben zou ik blij zijn met deze duidelijkheid en zou mijn replicla helemaal tweaken op 0.40 want tot hoever zouden we gaan 0.50 0.60 ?

Zoiets wil ik niet op mijn vingers krijgen .

Over mijn hpa word ook altijd gezegd 0.30 of zwaarder en het blijkt met mijn set up dat ie het zuiverst schiet op 0.28 gram

Dus blij met de nieuwe regels , beetje au is geen probleem overigens maar snap de nieuwe regels heel goed .


Kom op mensen blijf positief
 
  • Leuk
Waarderingen: Wijnand
Raar en egoïstisch? Zelfs met de nieuwe regels zal ik van mening zijn dat je je ogen wel dat extra beetje bescherming mag geven. Als jij dat niet vindt, dan vind ik dát juist raar.

Heb het idee dat je m’n punt beetje mist, maar goed.

Jij komt met het commentaar over een bril die aan de minimale eisen voldoet. Dus dat is toch voldoende al is het minimaal. Ik mis dus niks. Maar jij draait het om dat men meer moet doen dan strikt noodzakelijk.
En dat is dus onzin.
Die eisen zijn er niet voor niets.

De bril dient aan een aantal eisen te voldoen. Of dit nu minimaal of maximaal is doet niet ter zake. Omdat jij met een zwaardere BB wil schieten moet een ander maar meer aan preventie doen. Dat is de zaak omdraaien.
Jij bent diegene die aan de eisen moet gaan voldoen. Dus ik snap uberhaupt al niet waarom de FUS er is.

Er wordt gewoon een halt geroepen aan het als maar oplopende aantal Joules en de gevolgen daarvan. Door een max aan de zwaarte van de BB. Dus moet je niet beginnen over de bescherming want dat leidt alleen maar af van waar het eigenlijk om gaat. Namelijk dat je terug moet in je set up.
En dat is niet persoonlijk maar geldt voor meerdere snipers en personen. Zonder aanziens des persoons. Zelfs DMR's zullen terug moeten.
 
  • Leuk
Waarderingen: Robin2k7
Ik heb geen sniper maar als ik er 1 zou hebben zou ik blij zijn met deze duidelijkheid en zou mijn replicla helemaal tweaken op 0.40 want tot hoever zouden we gaan 0.50 0.60 ?

Zoiets wil ik niet op mijn vingers krijgen .

Over mijn hpa word ook altijd gezegd 0.30 of zwaarder en het blijkt met mijn set up dat ie het zuiverst schiet op 0.28 gram

Dus blij met de nieuwe regels , beetje au is geen probleem overigens maar snap de nieuwe regels heel goed .


Kom op mensen blijf positief

Een BB op me lichaam krijgen is geen probleem, op me bril of hoofd ook niet. Maar een BB uit een Novritsch SSG-24 van .46 op je knar krijgen van meterje of 30 is geen pretje (en ja dat heb ik al meerdere keren).
Het antwoord wat je dan krijgt, ja maar ik voldoe aan de FPS eisen. Ja met een .2. Overigens al genoeg SSG-24 met 150 veer niet meer door de FPS zien komen omdat ze gewoon net boven de 500 FPS schieten. Dus bedenk maar wat er gebeurt als dit met .46 wordt geschoten.
Een veel gebruikt trucje is dat men de Sniper dan maar een half uurtje met gespannen veer neer legt en daarna nog een keer gaat FPS om dan net onder de norm te zitten. Nota bene zelf gehoord op een FPS meting door iemand die die meting deed.

Gewoon ff je gezond verstand gebruiken en ff logisch gaan nadenken waarom deze veranderingen er gaan komen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Robin2k7
Kant nog wal? Volgens mij gaan de dingen al veranderd worden. Immers men gaat niet terug naar .2 of .25 max. En men gaat al zwaarder testen/meten. Dus hoezo snijdt het geen hout? De vooruitgang wordt gewoon meegenomen.
Een goede geupgrade sniper heeft nu ook flink meer range zelfs met .4, dus waarom moet het nog zwaarder? Omdat je onderweg een takje tegen kan komen? Newsflash in het echt heb je ook met allerlei variabelen rekening te houden en kan je ook zomaar iets tegen komen waar je omheen

De sport gaat vooruit, ontwikkeld zich. Aantal jaar geleden was de mogelijkheid er niet om zware bio bb's te maken. Nu wel. En zoals ik eerder zei: prima dat je zwaarder test, juig ik alleen maar toe om de joule creep eruit te halen. Een .50cal geeft alleen iets minder om het takje wat die op 80m tegen komt. Want dat zijn de afstanden die wij schieten.

Als je een niet ren het over veld sniper bent, heb je vaak al meer dan genoeg range tussen jou en je tegenstanders (backline sniper). Dus waarom moet je dan nog meer range hebben? Om dan helemaal niet meer getroffen te kunnen worden? Die zelfde takjes komt een AEG overigens ook tegen en die mag er wel last van hebben en jij niet. Hoezo met 2 maten meten? Tel daarbij dat een goed geupgrade sniper ook nagenoeg geen geluid maakt, geef jij over meer als 30 meter nooit en te nimmer je positie weg door geluid. Hooguit doordat men door heeft waar de BB's vandaan komen en dus jij al te lang vanuit die locatie aan het schieten bent.
En 30 BB's per seconde? Yeah right dan zijn de high torque builds en dat zijn maar een heel klein percentage van alle airsoft guns AEG's die je tegen komt.

Ja ik heb genoeg range, en idd ik probeer niet gehit te worden. Als ik 3x gehit wordt op een dag is het veel. Ik zoek een punt op het veld wat ik vast kan zetten en daar blijf ik liggen. En zoals ik net ookal zei een aeg klikt door naar full auto en schiet zo door de bosjes heen. 30rps is tegenwoordig nie moeilijk te behalen of uitzonderlijk. Kom het vaak genoeg tegen op het veld.

Verder je verhaaltje Borderwars is niet van toepassing dat is Tjechië en niet Nederland. Het gaat hier om regelgeving in NL niet in Tjechië. Als jij zo graag met die regels wil spelen ga je lekker in Tjechië spelen.
Hier en in meer landen vind men het wel een probleem en zoekt men een oplossing om dit probleem in te dammen. Dit doet men door zwaarder te gaan testen (FPS/Joule meting) en door een max. gewicht BB te limiteren.

Youtube filmpjes geef ik niks om. Laten 1 kant van het verhaal zien.

Wat ik met borderwars probeer te zeggen is dat zij 600fps toelaten met dezelfde eisen aan veiligheid. Dat betekend dat de brillen de impact van 600fps kunnen verdragen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Wijnand
Met 0.28bb en -0.98J

Het takjes/blaadjes argument om per se .45 (ipv .40) te moeten gebruiken is dus bij deze ontkracht :p

 
  • Leuk
Waarderingen: Wijnand
De sport gaat vooruit, ontwikkeld zich. Aantal jaar geleden was de mogelijkheid er niet om zware bio bb's te maken. Nu wel. En zoals ik eerder zei: prima dat je zwaarder test, juig ik alleen maar toe om de joule creep eruit te halen. Een .50cal geeft alleen iets minder om het takje wat die op 80m tegen komt. Want dat zijn de afstanden die wij schieten.

Onzin argument. Een sniper heeft de beschikking over meerdere wapens en maakt gebruik van het wapen dat past bij zijn missie. Een sniper zal nooit een Barret .50 gebruiken als hij vrij veld heeft en zijn target zich op ongeveer 600-800 meter bevind.
Die .50 komt te voorschijn als men een licht gepantseerd voertuig wil uitschakelen dan wel een target dat zich verschuild achter een verschansing of als men over extreme afstanden de kill moet maken.

Dus een NON argument. En 80/100 meter zit je wel aan de max range van je replica. Neem maar een kijkje wat de max range is van een SSG-24 bij Swarmsniper. Die schiet met een shortbarreled SSG-24 rond de 100 meter. En dit is met .46.



Ja ik heb genoeg range, en idd ik probeer niet gehit te worden. Als ik 3x gehit wordt op een dag is het veel. Ik zoek een punt op het veld wat ik vast kan zetten en daar blijf ik liggen. En zoals ik net ookal zei een aeg klikt door naar full auto en schiet zo door de bosjes heen. 30rps is tegenwoordig nie moeilijk te behalen of uitzonderlijk. Kom het vaak genoeg tegen op het veld.

Een AEG die 30 BB's p/s er uit blaast is niet allerdaags. Dat zijn high torque builds. Je geeft zelf aan achterin te blijven dus die hoge ROF heeft totaal geen invloed aangezien zij die range niet hebben ten opzichte van jou. Dus wederom een NON argument.




Youtube filmpjes geef ik niks om. Laten 1 kant van het verhaal zien.

Dat bewuste filmpje waar ik naar verwijs, is juist bedoeld om te laten zien dat goede bescherming noodzakelijk is. Echter zitten ongelukken in een klein hoekje. Zelfs met goede materialen.

Wat ik met borderwars probeer te zeggen is dat zij 600fps toelaten met dezelfde eisen aan veiligheid. Dat betekend dat de brillen de impact van 600fps kunnen verdragen.

Wat ze daar doen moeten hun weten. Wij hebben hier te maken met de NABV en zij vinden dat ze actie moeten ondernemen. Kan je wel wijzen naar een ander land of evenement. Maar ook dat is een NON argument.
In Duitsland mag je op bepaalde stukken van de Autobahn ook zo hard als je kan rijden. Hier mag het niet. Ondanks dat je auto het wel kan.

Appels met peren vergelijken. Hier vind men dat men moet optreden en het moet beperken. En het zijn toevallig de snipers met bijna allemaal high end builds die de grootste problemen maken/vinden.
Omdat ze letterlijk als een GOD mode willen spelen. Want men wil wel de ander op 100 meter kunnen raken en de andere mogen niet de kans hebben om hun onder vuur te nemen.
Want stel je voor dat je een een BB op je knar krijgt. Een BB die voor de meeste AEG's hooguit .28 is.
Je bent sniper. Je hebt het voordeel dat je de stilste bent op het veld qua geluid van je replica, je schiet het verste en met de zwaarste BB moet je nog meer voordelen hebben? En dan laat ik de HPA snipers nog buiten beschouwing.

Selectieve verontwaardiging noem ik dat.
 
Laatst bewerkt:
Jij komt met het commentaar over een bril die aan de minimale eisen voldoet. Dus dat is toch voldoende al is het minimaal. Ik mis dus niks. Maar jij draait het om dat men meer moet doen dan strikt noodzakelijk.
En dat is dus onzin.
Die eisen zijn er niet voor niets.

De bril dient aan een aantal eisen te voldoen. Of dit nu minimaal of maximaal is doet niet ter zake. Omdat jij met een zwaardere BB wil schieten moet een ander maar meer aan preventie doen. Dat is de zaak omdraaien.
Jij bent diegene die aan de eisen moet gaan voldoen. Dus ik snap uberhaupt al niet waarom de FUS er is.

Er wordt gewoon een halt geroepen aan het als maar oplopende aantal Joules en de gevolgen daarvan. Door een max aan de zwaarte van de BB. Dus moet je niet beginnen over de bescherming want dat leidt alleen maar af van waar het eigenlijk om gaat. Namelijk dat je terug moet in je set up.
En dat is niet persoonlijk maar geldt voor meerdere snipers en personen. Zonder aanziens des persoons. Zelfs DMR's zullen terug moeten.
Mijn hele bedoeling met wat ik zei komt neer op "SAFETY FIRST" en het zekere voor het onzekere nemen.

Nergens heb ik gezegd dat ik met een zwaardere bb wil schieten. Ik heb niet eens een sniper replica. We lullen een beetje om elkaar heen heb ik het idee.
 
  • Leuk
Waarderingen: Wijnand
Mijn hele bedoeling met wat ik zei komt neer op "SAFETY FIRST" en het zekere voor het onzekere nemen.

Nergens heb ik gezegd dat ik met een zwaardere bb wil schieten. Ik heb niet eens een sniper replica. We lullen een beetje om elkaar heen heb ik het idee.

Nogmaals @Arjen511 iemand die met een minimaal goed gekeurde bril op zijn knar loopt heeft voldaan aan "SAFETY FIRST". Dus waarom moet je meer kosten gaan maken dan strikt noodzakelijk. Omdat er mensen zijn (niet jij :p ) zo nodig met een zwaardere BB willen schieten omdat ze bang zijn dat een BB op 80 mtr een takje raakt en dan hun target niet raakt.

En laten we gewoon heel eerlijk zijn dat je op 80 meter wel meer invloeden bent tegengekomen onderweg dan een takje dat je je doel doet missen (crosswind ofzo).
Want dat is waar de discussie inmiddels over gaat. JC is nie eens meer de insteek maar de zwaardere BB.

1 middel om JC tegen te gaan is zwaarder testen/FPS/Joule. Het volgende middel is een max gewicht qua BB, omdat je dan gewoon een duidelijk beeld heb wat de impact(Joules) is met .4.

En aangezien we het toch over "SAFETY FIRST" hebben is dit toch gewoon een stap in de goede richting?
 
Ik ga er vanuit dat iedereen het ermee eens is dat veiligheid voorop gaat.

Dat er regels zijn en dat er aan gehouden moet worden, om de veiligheid te waarborgen, zal iedereen ook wel mee eens zijn.

Is het dan niet makkelijker om bijv. de BB's te wegen, die de airsoft speler gebruikt en daarmee de FPS / Joule te meten?

Dan los je al 2 problemen op, doordat je de daadwerkelijke FPS / Joule meet van de replica en je kunt daardoor alle gewichten qua BB's gebruiken met de grafieken die ik al her en der voorbij heb zien komen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Wijnand en Ties
Ik ga er vanuit dat iedereen het ermee eens is dat veiligheid voorop gaat.

Dat er regels zijn en dat er aan gehouden moet worden, om de veiligheid te waarborgen, zal iedereen ook wel mee eens zijn.

Is het dan niet makkelijker om bijv. de BB's te wegen, die de airsoft speler gebruikt en daarmee de FPS / Joule te meten?

Dan los je al 2 problemen op, doordat je de daadwerkelijke FPS / Joule meet van de replica en je kunt daardoor alle gewichten qua BB's gebruiken met de grafieken die ik al her en der voorbij heb zien komen.

Ik speel zelf in mijn 3 replica's die ik mee heb naar een skirm allemaal met andere gewichten Bbs van 0.25 tot 0.32. Ik denk dat het gewoon goed is als de organisatie 0.30 test en zelf levert.
 
  • Leuk
Waarderingen: Legendary en Patje2233
Wat in deze discussie vergeten wordt is niet alleen het bewust schieten. Maar een per ongeluk schot.
Zelf gehad liep net achter een wand weg waar een sniper afdrukt op een tegen speler.
50 cm pats op mijn bril. Fijn .46 van 50 cm op je bril. Dan sta je even stil te knipperen. Gelukkig een goeie bril en een verhoogde hartslag. Verder kwam het niet. Maar als het mij gebeurt kan het iedereen gebeuren.

Ik ben er voor dat er gekeken wordt naar de veiligheid en het overschrijden van geldende regels. Want daar gaat het om. Het is geen nieuwe beperking, het is een uit voer van de regels.
 
  • Leuk
Waarderingen: Legendary
Is het dan niet makkelijker om bijv. de BB's te wegen, die de airsoft speler gebruikt en daarmee de FPS / Joule te meten?

Dan los je al 2 problemen op, doordat je de daadwerkelijke FPS / Joule meet van de replica en je kunt daardoor alle gewichten qua BB's gebruiken met de grafieken die ik al her en der voorbij heb zien komen.

Zo makkelijk om naar de meeting te gaan met BB X en dan terug naar me auto en daar af te toppen met BB Y of Z die stukje zwaarder zijn :). Dus dat risico hou je altijd.
Echter kan je natuurlijk wel gewoon sancties gaan verbinden als men je betrapt met BB's zwaarder dan .4. Denk aan inname van je NABV pas of iets dergelijks.

Dan weet je ook gewoon wat de consequenties zijn van het overtreden van de regels.
 
Zo makkelijk om naar de meeting te gaan met BB X en dan terug naar me auto en daar af te toppen met BB Y of Z die stukje zwaarder zijn :). Dus dat risico hou je altijd.
Echter kan je natuurlijk wel gewoon sancties gaan verbinden als men je betrapt met BB's zwaarder dan .4. Denk aan inname van je NABV pas of iets dergelijks.

Dan weet je ook gewoon wat de consequenties zijn van het overtreden van de regels.

Ja, ik snap wat je bedoelt.
Maar dan heb je nog steeds kans op evt. creep met snipers, als je die meet met 0.30?

Kun je dan niet beter met zowel 0.30 voor AEG's en, mocht 0.40 de max worden, snipers met 0.40 meten?

Dat zou dan in mijn ogen, om de veiligheid te waarborgen, veiliger zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: Wijnand
Ja, ik snap wat je bedoelt.
Maar dan heb je nog steeds kans op evt. creep met snipers, als je die meet met 0.30?

Kun je dan niet beter met zowel 0.30 voor AEG's en, mocht 0.40 de max worden, snipers met 0.40 meten?

Dat zou dan in mijn ogen, om de veiligheid te waarborgen, veiliger zijn.


De NABV houd nog een beetje in het midden hoe ze het precies gaan doen.. want ze blijven zeggen dat er een max joule regel komt.. zou mij niks verbazen als een sniper straks naast 0.3 ook zn eigen bb moet testen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Wijnand en Legendary
.. zou mij niks verbazen als een sniper straks naast 0.3 ook zn eigen bb moet testen.
zou mij niks verbazen als die regel er niet komt. Dit is namelijk heel erg fraude gevoelig. Als sommige nu al moeilijk doen over een max 0.40 regel dan is de kans erg groot dat bij testen met eigen bb dat ze verkeerde gewicht opgeven. Tenslotte dan kunnen ze ook harder schieten met zwaardere bb.

al weet ik niet hoe ze de max 0.40 willen handhaven. dit omdat je .45/.48/.50/of welk gewicht dan ook zwaarder dan .40 gewoon in een verpakking van max .40 kunt doen en dan is er een weegschaal benodigd om dit te controleren. Ik zie de marshal al lopen met een joule meter EN weegschaal voor hele kleine gewichten.